УРОК 12 Тема. Охорона ґрунту Мета: формувати уявлення про значення ґрунту в природі і значення його для людей, про шляхи забруднення і руйнування ґрунту, про охорону і збереження ґрунту. Обладнання: обладнання попереднього уроку; таблиці, на яких зображена поливна система ґрунтів, оброблення полів отрутохімікатами, змивання водами пагорбів. ХІД УРОКУ І. Перевірка домашнього завдання 1. Фронтальне усне опитування. — Чому землю називають годувальницею? — Яке значення має ґрунт для людини? — Із чого складається ґрунт? — Який ґрунт називають родючим? — Від чого залежить його родючість? 2. Індивідуальне опитування. Завдання 1. Продовжити речення: «До складу ґрунту входять...». Завдання 2. Яке значення ґрунту для людей? Завдання 3. Що беруть із ґрунту рослини? II. Актуалізація опорних знань учнів — В Україні багато родючих чорноземів. Чи можна сказати, що Україна — багата країна? Метод «Прес» (інтерактивна технологія навчання) Висловлювання учнів повинні мати таку структуру й етапи: 1) Позиція: почати зі слова «Я вважаю, що...». Учень висловлює свою думку, пояснює, у чому полягає його точка зору. 2) Обґрунтування: починаючи словами «...тому, що...», навести причину появи цієї думки (на чому ґрунтуються докази на підтримку позицій учня). 3) Приклад: учень продовжує висловлювання («...наприклад...»), наводить факти, дані, що підтверджують його позицію. 4) Висновки: закінчує висловлювання: «Отже (тому), я вважаю...» і робить висновок. III. Повідомлення теми і завдань уроку Бесіда учителя (із використанням таблиць). • Вирощування різноманітних рослин на ґрунті. • Зниження родючості ґрунту. • Засолення ґрунтів. • «Омертвіння» ґрунтів. • Руйнування ґрунтів. • Охорона ґрунту. IV. Мотивація навчальної діяльності — Яке значення має ґрунт для людини? — Чому руйнується ґрунт? — Як потрібно охороняти ґрунт? V. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу 1. Робота з текстом підручника (С. 103—104). 2. Бесіда з метою усвідомлення прочитаного матеріалу. — Для чого людина використовує ґрунт? — За яких причин знижується родючість ґрунту? — Чому шкідливе надмірне поливання? — Як захищають ґрунт на пагорбах? — Для чого слід насаджувати лісозахисні смуги? VI. Закріплення та осмислення знань — Для чого роблять снігозатримання на полях? — Чому землю називають годувальницею? — Як ви розумієте прислів’я: «Є сніг на полях — буде хліб на столах»? VII. Узагальнення та систематизація знань 1. Робота в зошитах (С. 36). 2. Пояснення змісту прислів’їв. Земля — наша мати, всіх годує. Земля турботу любить. Квітами милуйся, а землею радуйся. VIII. Домашнє завдання 1) Опрацювати статтю підручника «Охорона ґрунту» (С. 103—104). 2) Підготуватися до відповіді на запитання: чому не можна спалювати листя і суху траву в садах, парках, на берегах річок? 3) Закінчити виконання завдань у зошиті на С. 36. | |
| |
Переглядів: 2689 | |
З чого складається комп’ютер |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17 |
Вступне заняття |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Всього коментарів: 0 | |