💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Перетворення води. Кругообіг води в природі

УРОК 8

Тема. Перетворення води. Кругообіг води в природі

Мета: формувати уявлення про умови перетворення води з одного стану в інший (з рідкого в газоподібний стан і з газоподібного — в рідкий, з рідкого у твердий стан і з твердого — в рідкий), про властивості снігу і льоду, про кругообіг води в природі; формувати вміння застосовувати засвоєні знання в подібній і новій ситуаціях, виконувати досліди для перевірки передбачуваних властивостей або умов; виховувати прагнення висловлювати власну думку і доводити її.

Обладнання: склянки з водою, таблиця «Кругообіг води в природі», обладнання для демонстрації досліду (моделі кругообігу води в природі), речовини, що розчиняються і не розчиняються у воді.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Фронтальне опитування.

— Що таке водяна пара?

— У яких трьох станах може перебувати вода?

— За якої умови вода з рідкого стану переходить у твердий?

— Як називають воду у твердому стані?

— Що таке розчинник?

— Що таке розчин?

2. !ндивідуальне опитування.

Завдання 1. Відібрати речовини, що розчиняються у воді. Довести за допомогою досліду.

Завдання 2. Відібрати речовини, що не розчиняються у воді. Довести за допомогою досліду.

Завдання 3. Назвати властивості снігу, льоду.

II. Повідомлення теми і завдань уроку

III. Мотивація навчальної діяльності

1. Слухання казки.

КРАПЛЯ РОСИ

Рано-вранці на квітці троянди прокинулась Крапля роси.

— Як я тут опинилась? — замислилася Крапля.— Увечері ж була високо в небі. Як я потрапила на землю?

І захотілось їй знову в небо.

Пригріло сонечко. Випарувалась Крапля, піднялася високо в небо блакитне, до самого Сонечка. Там — тисячі інших крапель! Зібрались вони в темну хмару й заступили Сонечко.

— Чого ви мене заступили від людей? — розгнівалось Сонечко. І послало на темну хмару вогненну стрілу. Вдарила вогненна стріла, загримів грім. Злякалась темна хмара й розсипалась. Пішов дощ. Упала крапля на Землю.

— Дякую тобі, Крапле,— сказала Земля.— Я так скучила за тобою!

2. Інтерактивна технологія навчання «Коло ідей».

— Зосередьте свою увагу! Послухайте, будь ласка, запитання. Через 3 хвилини я надам вам слово. Отже:

— Де взялася Крапля вранці на троянді і як вона змогла піднятися знову високо в небо до самого Сонечка?

Групи дітей по черзі висловлюються. Після того, як будуть вичерпані всі відповіді, приступають до обговорення поданих ідей. Підбиваються підсумки роботи.

IV. Актуалізація опорних знань учнів

— Які види опадів ви знаєте?

— Чому висихає вимита підлога, дошка?

— Чому висихає білизна?

— Куди зникає вода з калюж?

— Чому влітку часто міліють річки?

V. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота з підручником (С. 94).

2. Бесіда за прочитаним.

— Звідки взялися краплини води?

— Що називають водяною парою?

— Які ви знаєте властивості водяної пари?

— Як діють сонячні промені на воду-рідину?

— Що таке випаровування?

— То як Краплина потрапила в небо?

— А за яких умов вона знову стала Краплиною?

3. Демонстрація досліду (С. 94 підручника).

— Що ви бачите в посудині?

— Чи є щось спільне між посудиною з водою, яку ми нагріваємо, і тарілкою з льодом?

— Що ви помітили на тарілці з льодом після того, як вода нагрілася?

— Де взялися краплини води?

— Що з ними сталося?

— Що вам нагадав цей дослід?

Висновок. Водяна пара при охолодженні перетворюється на воду-рі-дину.

4. Робота з підручником (С. 95).

— Прочитаємо текст на С. 95. А тепер допоможемо Барвінку вибрати з тексту правильні відповіді.

5. Бесіда.

— За допомогою дослідів ми спостерігали за перетворенням води-рі-дини у водяний пар, льоду — у воду-рідину. А в природі як відбуваються процеси перетворення води з одного стану в інший? Як такий процес називається?

6. Робота з підручником (С. 96).

— Розкажіть за малюнком, як відбувається кругообіг води в природі.

Фізкультхвилинка

Наша матінка-завія Сніжинки з сита всюди сіє,

А як сонце припече —

З них водичка потече.

VI. Закріплення та осмислення знань

— Чому у річках, ставках, озерах влітку стає води менше?

— У які пори року в природі відбувається перетворення води з рідкого стану в газоподібний? З твердого стану в рідкий?

«Мозкова атака» (інтерактивна технологія).

— Як ви розумієте вислів «Вода — вічна мандрівниця»?

а) Діти висувають свої ідеї;

б) учитель записує на дошці всі ідеї, що пропонуються;

в) за необхідності висування ідей припиняється;

г) зібрані ідеї групують, аналізують, розвивають групою;

д) вибирають ті ідеї, що, на думку групи, допоможуть вирішити поставлене питання.

VII. Узагальнення та систематизація знань

Робота із зошитом (С. 29).

VIII. Підсумок уроку іХ. Домашнє завдання

1) Опрацювати статті підручника «Перетворення води», «Кругообіг води в природі» (С. 94—97).

2) Дати відповіді на поставлені в підручнику питання.

3) Закінчити виконання завдань у зошиті (С. 29—30, завдання 8—11).

4) Намалювати сніжинки різної форми.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (09.05.2014)
Переглядів: 2510 | Рейтинг: 0.0/0
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу
Інформація. Як людина сприймає інформацію
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]