УРОК 26 Тема: Склад числа 10. Послідовність чисел у межах 10. Складання прикладів за малюнками. Розпізнавання геометричних фігурМета: розглянути всі варіанти складу числа 10; вправляти у складанні прикладів за малюнками, у розпізнаванні геометричних фігур; розвивати мислення, навички каліграфічного письма; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Дзвоник пролунав веселий, Дружно всіх він кличе в клас. І цікаве на уроці пропоную я для вас. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Гра «Мовчанка» (роботаз числовим віялом) Діти показують відповідь розв’язаного прикладу. 1 + 3 4- 2 5 + 3 6 - 36 + 410 -5 7 + 24+ 1 2 Гра «Десять клітинок» — Обведіть у зошиті 10 клітинок. Розфарбуйте 3-тю і 9-ту клітинки. Змагаються три команди учнів. Діти заповнюють порожні клітинки. — Отже, яке ж число ми сьогодні продовжимо вивчати? III. Ознайомлення з новим матеріалом — Число 10 виступало у стародавні часи символом гармонії й повноти, достатку. Десяток став основою десяткової системи обчислення, яку використовують у всьому світі. Ви знаєте, що кожне ім’я мало своє число. А число 10 складається з 1 і 0, отже, десяти відповідає число імені 1 — це Віра, Наталка, Оксана, Толя, Ілля. Ви енергійні, впевнені у своїх силах і можливостях, сміливі, любите ризик. Але мудреці радять не втрачати голову й десять разів подумати, перш ніж братися за справу. 2 Гра «Чарівні фігурки» (роботаз індивідуальним матеріалом) — Покладіть 10 квадратиків. Відсуньте 1 квадратик убік. — Скільки квадратиків ліворуч? А скільки праворуч? — Як можна дістати число 10? Діти, відкладаючи по 1 квадратику вбік, називають усі випадки складу числа 10. Учитель записує приклади на дошці, а діти — в зошиті. 3 Каліграфічна хвилинка. «Конкурс красунь» Записати рядки чисел 7; 8; 10. 4 Гра «Загубилося число» 4 + □ = 5 3 + □ = 4 7 + □ = 8 □ + 1 = 6 □ + 1 = 9 □ + 1 = 4 2 + □ = 4 2 + □ = 5 3 + □ = 5 □ + □ = 5 □ + □ = 6 □ + □ = 4 5 Весела лічба До зайчика на обід Завітав дружок-сусід. Зайченята поруч сіли Та по п’ять морквинок з’їли. Хто з вас вміє рахувать? Скільки буде п’ять та п’ять? 1 Вступне слово вчителя. Історичні відомості 10 = 9 + 1 10 = 5 + 5 10 = 6 + 4 10 = 7 + 3 10 = 8 + 2 ● Фізкультхвилинка Спробуй пальці рахувать: Один, два, три, чотири, п’ять. Один, два, три, чотири, п’ять. Десять пальців, пара рук — От твоє багатство, друг. 3 Робота з дидактичним матеріалом ● Вправа на засвоєння складу числа 10 — Розгляньте малюнки й поясніть, як дістали число 10. 4 Складання прикладів на додавання за малюнками. Запис у зошиті 5 Робота з числовим рядом 1 □ 3 4 □ □ 7 □ 9 □ — Назвіть пропущені числа. — Яке число в цьому ряді найбільше? — Назвіть сусідів числа 9. — Назвіть всі числа, більші від 2, але менші від 9. — Назвіть всі числа, більші від 1, але менші від 10. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Робота з монетами. Складання прикладу на додавання трьох доданків 5 + 2 + 1 = 8 — Якими дрібними монетами можна замінити монету вартістю 5 к.? (1 + 1 + 1 + 1 + 1; 2 + 1 + 1 + 1; 2 + 2 + 1). — Скільки буде 5 к. + 5 к.? 2 Геометричний матеріал — Що спільного у всіх трьох масок і чим вони різняться? ● Фізкультхвилинка Раз — піднятись, підтягнутись. Два — зігнутись, розігнутись. Три — в долоні 3 плеска, Головою 3 кивка. На чотири — руки ширше. П’ять — руками помахати. Шість — за парту тихо сісти. 3 Віршовані задачі • У Андрія шість книжок, А в Павла — чотири. Скільки книжечок разом Ви вже полічили? (6 + 4 = 10) • Сім горобців на гілку сіли, До них три ще прилетіли. Скільки горобців усього на нашім дереві було? (7 + 3 = 10) • 9 кошенят пісок копають Та на сонці загоряють. Ще одне сидить в траві. Скільки всіх? Скажіть мені? (9 + 1 = 10) • В чепурненькій годівниці горобці сидять, синиці. шість горобчиків завзято Узялись зерно клювати. На мотузці куснем сала Дві синички ласували. Полічи на рахівниці, Скільки пташок в годівниці? (8 + 2 = 10) Запис прикладів у зошит. V. Підсумок уроку. Рефлексія — Яке число було головним сьогодні на уроці? — Назвіть склад числа 10. — Яке завдання сподобалося найбільше? — Оцініть свою роботу сонечком. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3704 | |
Способи згинання паперу |
Свято Букваря! |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Всього коментарів: 0 | |