УРОК 10 Тема. Етика спілкування. Моральні основи спілкування: повага, співчуття, любов. Культура мовлення. ТИ чи ВИ. Фотографія душі (культура листування). Як звертатися. Етикетні формули Мета: вчити уважно слухати співбесідника, не перебиваючи його, не втручатися у розмову дорослих; формувати культуру листування; розвивати бажання підтримувати розмову із різними людьми; виховувати культурного співрозмовника. Обладнання: конверти. |
УРОК 9 Тема. Етикет ввічливої людини. Поняття етикету. Поведінка ввічливої людини Мета: дати поняття етикету; обґрунтувати значення етикету для кожної людини; спонукати до вироблення власних суджень та оцінок; на основі практичних дій довести пріоритет старшого. Обладнання: фініка світлофора, таблиця «Правил ввічливої людини», серія малюнків на тему «Що таке добре, що таке погано». |
УРОК 8 Тема. Авторитет і честь колективу. Колектив. Норми поведінки в колективі. Один за всіх і всі за одного. Взаємодопомога. Великодушність. Конфлікти в колективі Мета: уточнити уявлення дітей про життя і працю в колективі; ознайомити з правилами чесності для хлопчиків та дівчаток; розвивати вміння оцінювати свої вчинки, визначати свою роль в колективі, авторитет колективу; виховувати почуття колективізму, дружби, товаришування. Обладнання: роздатковий матеріал для роботи в парах, плакати. |
УРОК 7 Тема. Людські чесноти. Внутрішній світ людини. Чеснота і доброчесність. Делікатність. Скромність. Справедливість. Терпимість Мета: на конкретних прикладах знайомити учнів з такими людськими чеснотами як скромність, чуйність, делікатність, справедливість, терпимість, толерантність', розвівати вміння вибирати між позитивними і негативними рисами; прищеплювати бажання удосконалювати свій внутрішній світ. Обладнання: карта України «Чеснота», назви станцій, платівка з піснею «Голубой вагон», предметні малюнки, роздатковий матеріал, банка з чистою водою, фарби різного кольору, засіб для відбілювання «Білизна», макет квітки. |
УРОК 6 Тема. Цінність сім’ї. У чому цінність сім’ї? Батьківська опіка. Родинне тепло. Щире спілкування та довіра. Життєвий досвід. Сім’я і мораль Мета: переконувати учнів у важливості сім’ї для виховання і формування людини; ознайомити з основними нормами поведінки та відносин в сім’ї; розвивати уявлення про деякі умови благополуччя родини; виховувати внутрішню потребу у збереженні сім’ї, у піклуванні про членів сім’ї. Обладнання: картини, малюнок «Родинне дерево», кольорові олівці, клей, кольоровий папір, ножиці, магнітофон, сімейні фотографії, Конституція України. |
УРОК 5 Тема. Сенс життя. Гармонія в собі. Що найважливіше в житті? Для чого ми живемо? Який слід залишає людина на Землі? Неповторність особистості. Самооцінка. Гармонія в собі. Щастя — це відповідність бажань і можливостей Мета: переконувати учнів у тому, що кожна людина неповторна; вчити самооцінці; сприяти розумінню того, що не всі бажання людини можуть виконуватися; спонукати дітей замислитись над етичними проблемами: що означає бути щасливим; відчувати гармонію в собі; виховувати бажання жити для людей, виконувати своє призначення на Землі. Обладнання: портрети В. О. Сухомлинського, Езопа. |
УРОК 4 Тема. Як навчитись управляти собою. Вчинок і мораль. Моральні вчинки. Вчинки у повсякденному житті. Поміркованість і розважливість. Критика і самокритика Мета: ознайомити учнів із поняттям моральний вчинок, вчити бути чемними, ввічливими, відповідати за свої вчинки, об’єктивно оцінювати свою поведінку, управляти своїми діями; розвивати вміння аналізувати свої вчинки, контролювати свої дії, робити висновки; виховувати духовно багату, високоморальну особистість громадянина, моральні риси характеру та поведінки, бажання відстоювати в житті справедливість, чесність. |
УРОК З Тема. Добро і доброчинність. Поняття доброчинності, людяності, моральної чистоти людини. Моральність та аморальність Мета: допомогти учням усвідомити значення добра як життєвого вибору в духовному ставленні особистості; сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих та гуманних вчинків; формувати негативне ставлення до людських пороків, аморальної поведінки; прагнути до доброзичливої атмосфери у класі. Обладнання: грамзапис пісні «Хай світом править доброта», картки зі словами добра і зла, два великі аркуші паперу зі стовбурами дерев з написами «Добро» і «Зло», плакати з ребусами, плакат із епіграфом до уроку, свічка, дерев’яна писанка, плакат «Варто задуматись». |
УРОК 2 Тема. Народні традиції етикету. Звичаї, обряди та традиції різних народів. Правила етикету. Умови співжиття людей різних народів Мета: збагачувати знання учнів про звичаї, обряди та традиції різних народів; ознайомити з їх правилами етикету; розширювати кругозір; виховувати шанобливе ставлення до традицій різних народів. Обладнання: карта світу, слайди, проектор, енциклопедія «Я пізнаю світ», подорож-гра «Традиції і звичаї різних народів». |
УРОК 1 Тема. У світі етики. Етика як наука. Складові етики. Етика і духовний світ людини Мета: формувати уявлення про етику як науку, її складові; розширювати словниковий запас; виховувати інтерес до вивчення предмета, бажання збагачувати свій духовний світ. Обладнання: плакати «Робіть так, щоб людям, які вас оточують, було добре» (В. Сухомлинський); «Добрі манери має той, хто найменшу кількість людей ставить у незручне становище» (Дж. Свіфт); запис пісні «Про дружбу»; портрети Василя Сухомлинського. Джонатана Свіфта. |