УРОК 9 Тема. Етикет ввічливої людини. Поняття етикету. Поведінка ввічливої людини Мета: дати поняття етикету; обґрунтувати значення етикету для кожної людини; спонукати до вироблення власних суджень та оцінок; на основі практичних дій довести пріоритет старшого. Обладнання: фініка світлофора, таблиця «Правил ввічливої людини», серія малюнків на тему «Що таке добре, що таке погано». ХІД УРОКУ I. Організація класу II. Мотивація навчальної діяльності — Діти, ви — жителі найпрекраснішої країни, що має назву Дитинство. Ви — майбутнє нашої України, її гордість. Якими ви станете людьми, за якими правилами будете жити, залежить від вас. III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми поговоримо про ввічливість. А чи знаєте ви, що таке ввічливість? Чи можете себе назвати ввічливою людиною? IV. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь вчителя про ввічливість. — Ввічлива людина дотримується правил пристойності (етикету), виявляє уважність, люб’язність, чемність. А що таке етикет? Етикет — це гарні манери, правила поведінки. Дотримуватися його — володіти гарними манерами, знати та виконувати правила поведінки. Слово етикет за походженням французьке. Є версія, що слово ввічливий утворилося від вислову «той, хто дивиться у вічі». Справді, правила етикету передбачають, що співбесідники дивляться один одному в очі: у вічі — ввічливий. Ввічлива людина не ховатиме своїх очей, щиро дивитиметься у вічІ. Вона не забуде подякувати за зроблене їй добро. 2. Розвиток мовлення. — Як ви думаєте, діти, чи можна дібрати в українській мові слова-синоніми до слова ввічливий? 3. Розгляд ілюстрованих ситуацій. — Поряд із вами живуть старші люди, які особливо потребують ввічливого ставлення до себе. То ж яку людину можна назвати ввічливою, а яку — ні? — Давайте розглянемо серії малюнків. Подумайте і скажіть, хто із дітей чемний, ввічливий, а хто — нІ. Із кожної ситуації ми зробимо висновок і сформулюємо правило ввічливої людини. Ввічливий Вихований Тактовний Привітний Шанобливий Чемний Уважний Ґречний Ситуація 1. На зупинці стоять люди. Підійшов автобус. Першими в нього забігли хлопчики і зайняли вільні місця. Ситуація 2. На зупинці стоять люди. Підійшов автобус. Діти спершу пропустили літніх людей, а тоді зайшли самі. — Скажіть, яких дітей можна назвати ввічливими, а яких — ні? Давайте сформулюємо перше правило ввічливої людини. В транспорт першими пропускають літніх людей Ситуація 1. Хлопчик біжить сходами, а по сходах піднімається бабуся із валізами. Хлопчик зупиняється і допомагає бабусі занести сумки до квартири. Ситуація 2. Хлопчик біжить сходами, а по сходах піднімається бабуся із валізами. Він мчить щодуху, мало не збиває бабусю з ніг, і навіть не зупиняється. — То який із хлопчиків повівся ввічливо? — Сформулюємо друге правило ввічливої людини. Завжди допомагай старшим людям Ситуація 1. В гості до Галинки приїхала бабуся із села. Вона була старенька. Галинка радо зустріла бабусю. Вони разом пообідали, і бабуся багато цікавого розповіла дівчинці. Ситуація 2. В гості до Оленки приїхала бабуся із села. Вона була старенька. Коли сіли обідати, у бабусі тремтіли руки, і вона пролила суп на скатертину. Оленка засміялася. — То ж сформулюємо третє правило ввічливої людини. Поважайте старших людей та їхню старість 4. Проблемні ситуації. — Ми розглядали ілюстрації за участю інших дітей. Як би ви вчинили в таких випадках і чи змогли б назвати себе ввічливою людиною? Ситуація 1. Вас на вулиці чекають товариші, а мама попросила сходити в магазин. Ваші дії? Ситуація 2. По вулиці іде старенький дідусь. Він несе в сумці яблука. Сумка випала із рук, яблука розсипалися. Ситуація 3. Ви з татусем ідете по лісовій стежинІ. Назустріч вам — незнайома жінка. Ви привітаєтеся? 5. Робота в зошитах. Запис правил ввічливої людини. V. Закріплення матеріалу Гра «Світлофор ввічливості». 1. Хлопчик звертається до мами: «Дай їсти». (Червоний колір світлофора) 2. «Пробачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисне», — сказала дівчинка в автобусІ. (Зелений колір світлофора) 3. «Давайте, бабусю, я вам допоможу», — сказав хлопчик, беручи у бабусі відро води. (Зелений колір світлофора) 4. Оксанка пройшла по щойно вимитій мамою підлозі, а на ній залишилися брудні сліди. (Червоний колір світлофора) VI. Підсумок уроку — Яку людину можна назвати ввічливою? Чому? За які вчинки? — Як називають людину, яка не дотримується цих правил? — Як необхідно поводитися, щоб люди могли назвати вас ввічливою людиною? | |
| |
Переглядів: 2467 | |
Чорне та Азовське моря. Значення морів |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
Всього коментарів: 0 | |