Урок 72 Тема. Поняття предметності на прикладах іменників, утворених від прикметників. Вправи на творення іменників від прикметників Мета: ознайомити учнів із поняттям предметності на прикладах іменників, утворених від прикметників; поглиблювати знання про іменник як частину мови; формувати вміння розрізняти прикметники й утворені від них іменники; закріплювати знання про спільнокореневі слова; розвивати мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення. |
Урок 71 Тема. Закріплення навичок правопису загальних і власних іменників Мета: формувати в учнів навички правопису власних і загальних іменників; розвивати зв'язне мовлення, вміння аналізувати, синтезувати; виховувати гордість за свою країну. |
Урок 70 Тема. Власні й загальні іменники. Велика буква у власних іменниках Мета: формувати в учнів вміння розрізняти назви істот, назви неістот; ознайомити з новими термінами «власні іменники», «загальні іменники»; удосконалювати орфографічні навички; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати культуру мовлення. |
Урок 69 Тема. Загальне поняття про іменник (питання, значення, роль та зв'язок з іншими словами в реченні). Іменники, що означають назви істот та назви неістот Мета: формувати в учнів вміння розпізнавати іменник за його істотними ознаками, розрізняти назви істот і неістот; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати шанобливе ставлення до людей; закріплювати правила поведінки біля замерзлих водойм. |
Урок 67 Тема. Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови, розрізнення їх за питаннями, значенням, роллю в реченні та за зв'язками з іншими словами Мета: формувати в учнів уміння добирати спільнокореневі слова, які належать до різних частин мови; закріплювати вміння розрізняти різні частини мови; розвивати мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати повагу до людей різних професій. |
Урок 66 Тема. Логічні вправи на розрізнення слів за родовими й видовими ознаками та за смисловими групами у межах кожної частини мови Мета: формувати в учнів вміння розпізнавати частини мови, групувати їх за родовими, видовими ознаками та за смисловими групами; розвивати мовлення, вміння аналізувати, синтезувати, узагальнювати; виховувати бажання вчитися. |
Урок 65 Тема. Загальне уявлення про частини мови: іменник, прикметник, дієслово, прийменник. Зіставлення іменників, прикметників, дієслів за їх значенням, питаннями, роллю в реченні Мета: закріпити знання учнів про слова — назви предметів, ознак, дій; ознайомити з назвами частин мови (іменник, прикметник, дієслово, прийменник, сполучник); формувати вміння добирати слова різних частин мови, розпізнавати їх у тексті; розвивати мовлення, вміння аналізувати, зіставляти; виховувати турботливе ставлення до птахів. |
Урок 64 Тема. Аналіз тестової роботи. Закріплення вивченого з теми «Будова слова» Мета: проаналізувати виконання тестової роботи; систематизувати знання учнів з вивченої теми, розвивати усне й писемне мовлення; виховувати любов до традицій українського народу. |
Урок 61 Тема. Правопис слів із суфіксом (ар). Закріплення поняття про суфікс та його словотворчу функцію Мета: формувати в учнів уміння утворювати нові слова за допомогою суфіксів, орфографічні навички; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, вміння аналізувати, синтезувати; виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій. |
Урок 60 Тема. Суфікс як значуща частина слова Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками суфікса; формувати в учнів вміння утворювати за допомогою суфіксів нові слова; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, вміння аналізувати, зіставляти; виховувати любов до книги, до природи. |