Урок 60 Тема. Суфікс як значуща частина слова Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками суфікса; формувати в учнів вміння утворювати за допомогою суфіксів нові слова; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, вміння аналізувати, зіставляти; виховувати любов до книги, до природи. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Впр. 277) Поясніть вживання апострофа в словах тексту. Знайдіть слова з префіксом. Яку роль виконує префікс у слові? Вибірковий диктант Випишіть слова з префіксами. Префікси виділіть. Звідки гості налетіли Стоголосим табуном Ірозсипалися в полі Над розсипаним зерном? Заспівали, задзвеніли, Мов заграли кобзарі... Де взялась весела зграя, Жарогруді снігурі? Ранній ранок росами Трави посріблив. Ніженьками босими Я росинки збив. А славний місяць листопад Все листя обтрусив підряд, Замів стежини чисто, Прикрасив кожне місто. • Зима біла усе сіно з'їла. Перевірка виконаного завдання Налетіли, розсипалися, розсипаним, заспівали, задзвеніли, запрали, посріблив, збив, обтрусив, замів, при'красив,"з'їла. Оголошення теми й мети уроку Сьогодні на уроці ми приділимо увагу суфіксу — частині слова. З'ясуємо разом з вами, яку роль виконує суфікс у слові. Вивчення нового матеріалу Спостереження над творенням слів за допомогою суфіксів (Впр. 278) Розгляньте схеми. Подумайте, як утворюються слова. Поясніть значення кожного з утворених слів. Чи можете ви сказати, яку роль виконує суфікс у слові? Висновок. Ознайомлення з правилом (С. 112) Спостереження над значенням суфіксів (Впр. 279) Якого значення надають словам суфікси еньк, ищ? Чи є спільнокореневими слова ніж і ніжка, річ і річка? Доведіть свою думку. Правило визначення суфіксів (Впр. 280) Утворіть нові слова за допомогою суфіксів. Зверніть увагу на чергування голосних і приголосних у корені. (Книга — книжка, нога — ніжка, кінь — коник, кожух — кожушок) Складіть звукові схеми слів дощ (— О ), кінь (= О =). Назвіть слова, в яких у кінці треба чітко вимовляти дзвінкі приголосні. (Ніж, зуб) Закріплення вивченого матеріалу Розвиток зв'язного мовлення (Впр. 283) Прочитайте текст. Про що дізналися з нього? Яку кінцівку можна було б додати до цього тексту? Знайдіть у тексті споріднені слова. Що означає кожне слово? (Друк, друкарЛ, надрукувавП, друкарніі) Які прислів'я про книгу можете назвати? Людина без книги, як криниця без води. Книга вчить, як на світі жить. Робота над віршем (Впр. 285) Прочитайте вірш. Знайдіть слова, вжиті в переносному значенні. Спишіть, виділені слова розберіть за будовою. (Перевірка виконаного.) Підсумок уроку Що таке суфікс? Яку «роботу» він виконує? Домашнє завдання Вправа 289, С. 115; правило, С. 113. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2144 | |
Чим ми чуємо |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Всього коментарів: 0 | |