Урок 69 Тема. Загальне поняття про іменник (питання, значення, роль та зв'язок з іншими словами в реченні). Іменники, що означають назви істот та назви неістот Мета: формувати в учнів вміння розпізнавати іменник за його істотними ознаками, розрізняти назви істот і неістот; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати шанобливе ставлення до людей; закріплювати правила поведінки біля замерзлих водойм. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання (Впр. 18) Про що ви довідалися з тексту? Яка головна думка тексту? Які іменники ви виписали з тексту? Прикметники? Дієслова? Хто виписав прийменники і сполучники? Які? Чому в слові слов'янські є апостроф, а в слові святині — нема? Фронтальне опитування До яких частин мови належать спільнокореневі слова? (До різних) Вибірковий диктант Запишіть слова в 3 колонки: іменники, прикметники, дієслова. Синька, синіти, синій; розмовляти, розмова, мовний; білий, білизна, білити; забруднити,бруд, брудний; малюнок, розмалював, намальований. (Перевірка виконання.) Прочитайте слова кожного рядка. Що їх об'єднує? Оголошення теми й мети уроку Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Іменник». Що таке іменник? (Це частина мови.) Іменник — частина мови, найчисельніша серед інших. Іменники становлять майже половину всіх слів української мови. Іменник взяв собі на плечі Велике діло — визначати речі, — Ім'я, найменування і наймення: Робота. Біль. І радість. І натхнення. (Д. Білоус) Вивчення нового матеріалу Підготовчі вправи На які питання відповідають іменники? Що позначають? Наведіть приклади іменників, які відповідають на питання хто? Назвами кого вони є? (Назвами людей і тварин) Назвіть приклади іменників, які відповідають на питання що? Що вони позначають? Чи можете зробити висновок? Пояснення нового матеріалу Виконання вправи 19. Ознайомлення з правилом (С. 11). Розрізнення назв істот і неістот (Впр. 20) Словникова робота Зверніть увагу на написання й вимову слів у рамках. Поясніть їх значення. Банкір — власник банку. Агроном — спеціаліст у сільськогосподарській діяльності. Фермер — власник ферми. Запишіть ці слова під диктовку, розподіляючи їх на 2 групи: назви істот і назви неістот. Ведмідь, кукурудза, банкір, шпак, троянда, голуб, полуниця, суниця, агроном, вівця, тополя, метелик, фермер. (Самоперевірка.) Закріплення вивченого матеріалу Робота над текстом (Впр. 21) Читання вірша «Що я люблю». Як ставиться автор до рідної землі? З чого це зрозуміло? Чи любите ви свою рідну землю? Виконання завдання 2 (усно). Розбір слів за будовою (з коментуванням). Хатиніуі, садок, грушки, горбочки. Каліграфічна хвилинка. Рідна земля і в жмені мила. Як розумієте зміст цього вислову? Робота з орфографічними словниками (Впр. 23) Списування порад (Впр. 24) Спишіть, підкресліть іменники. Робота за малюнком (Впр. 25) Розгляньте малюнок. Чи правильно поводяться діти? Як треба поводитись біля замерзлих водойм? Підсумок уроку На які питання відповідають іменники, що є назвами істот? На які питання відповідають іменники, що є назвами неістот? Домашнє завдання Вправа 26, С.13; правило, С.11. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1822 | |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб... |
У царстві тварин |
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ... |
Всього коментарів: 0 | |