Урок 65 Тема. Загальне уявлення про частини мови: іменник, прикметник, дієслово, прийменник. Зіставлення іменників, прикметників, дієслів за їх значенням, питаннями, роллю в реченні Мета: закріпити знання учнів про слова — назви предметів, ознак, дій; ознайомити з назвами частин мови (іменник, прикметник, дієслово, прийменник, сполучник); формувати вміння добирати слова різних частин мови, розпізнавати їх у тексті; розвивати мовлення, вміння аналізувати, зіставляти; виховувати турботливе ставлення до птахів. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань 1. Закріплення матеріалу, вивченого в 2 класі Поступове заповнення таблиці. Повправляємось у відгадуванні загадок. Як тільки відгадаєте загадку, одразу відгадка буде перед вами. Не кущ, а з листочками, Не сорочка, а зшита, Не людина, а розповідає. (Книга) Всі його ногами б'ють, Відпочити не дають. Він не журиться, не плаче — На зеленім полі скаче. (М'яч) Я гірка і завжди свіжа, Всім подобаюсь, одначе Хто мене ножем уріже, Неодмінно сам заплаче. (Цибуля) Він нам, як мама, дорогий, Він хоче нас навчити Любити край чудовий свій. Це мудрий наш. (учитель). Сидить Марушка в семи кожушках, Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля) 2. Робота над схемою. Поступове її заповнення за допомогою дитячих відповідей Частини мови Що означають слова, які відповідають на питання хто? що? (Назви предметів) Що означають слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які? (Ознаки предметів) Що означають слова, які відповідають на питання що робив? що зробив? (Дію предмета) А з їхніми назвами ви ознайомитеся сьогодні. Оголошення теми й мети уроку Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, яку назву мають всі ці ча- стини мови. Повправляєтесь у вмінні їх розрізняти, добирати. Ознайомлення з новими термінами (іменник, прикметник, дієслово). Доповнення схеми Прочитайте правила на С. 3. Як називаються слова, що є назвами предметів і відповідають на питання хто? що? (Іменники) Як називаються слова, що називають ознаки предметів і відповідають на питання який? яка? яке? які? (Прикметники) Як називаються слова, що означають дію і відповідають на питання що робить? що зробить? (Дієслова) Наведіть свої приклади іменників, прикметників, дієслів. Каліграфічна хвилинка Голуби розтуркотілися — встановиться гарна погода. Як ви розумієте цю прикмету? Поставте питання до кожного слова, визначте, якою вони є частиною мови. Робота з текстом (Впр. 1) Що нового дізнались з тексту? Який заголовок можна дібрати? Яка головна думка тексту? Випишіть у три стовпчики слова з тексту: іменники; прикметники; дієслова. (Перевірка виконаного завдання.) 4. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (С. 4). Доповнення схе- ми Прийменник Сполучник у, в, на, над, біля, а, й, і, але, що, через та 5. Робота над текстом (Впр. 2) Прочитайте текст. Доберіть синоніми до слова віхола. (Завірюха, заметіль, хуга, завія, хурделиця, хуртовина) До якої частини мови належать ці слова? Знайдіть у тексті слова, вжиті в переносному значенні. Знайдіть у тексті прийменники, сполучники. Закріплення вивченого матеріалу Розвиток мовлення (Впр. 3) Прочитайте текст. Який заголовок можна дібрати? Спробуйте пояснити назви інших місяців. Запишіть пояснення назви першого місяця. (Перший місяць року називається січнем, бо ...) Гра «Впіймай свою частину мови» Перший ряд ловить іменники, другий — прикметники, третій — дієслова. Діти впізнають свою частину мови й піднімають руки. Звірок, поїдає, гуляє, сірий, зубастий, сойка, блукають, кричать, дерева, перелітні, під, потрусила, але, музичний, зимонька. Підсумок уроку З якими новими термінами ви ознайомились? Що запам'ятали про іменник? Прикметник? Дієслово? При- йменник? Сполучник? VI. Домашнє завдання Вправа 3(3), С. 4; правило, С. 3,4. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2940 | |
Бджілка мала, та й та працює |
Охорона тварин |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Звірі |
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту |
Всього коментарів: 0 | |