Урок 27 Тема. Їх потрібно охороняти. Чи знаєш ти рослини і твариниМета: Ознайомити учнів з охороною і збереженням природи рідного краю, із тваринами, які охороняються; підвести учнів до розуміння того, що життя людини залежить від природи, а здоров’я природи залежить від людини; розповісти учням як створити книгу «Скарги рослин і тварин; спрямовувати практичну діяльність учнів, пов’язану з охороною та збереженням природних багатств; виховувати бажання турбуватися про тварин. |
Урок 26 Тема. Вшанування тваринМета: Створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння учнями соціальних та морально-правових норм, історичних, національно-культурних традицій українського народу; розповісти учням, яких птахів здавна шанують в Україні; вчити спостерігати за птахами; ознайомити учнів з системою цінностей у ставленні до природи; виховувати пошану до птахів, інтерес до пізнання природи. |
Урок 25 Тема. Живий куточокМета: Розширити знання учнів про тварин, які живуть поруч із людиною; розвивати уміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин найближчого оточення, доглядати за ними; сприяти розвитку активного пізнавального ставлення до природного оточення; вчити турбуватися про тварин у різні пори року, підгодовувати птахів. |
Урок 24 Тема. Іменна книжка тваринМета: Познайомити учнів із традиційними кличками тварин, які живуть поряд з людиною; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, активності дітей; розповісти їм, як створити іменну книжку тварин; спонукати до спостереження за тваринами, до читання казок про них; спрямовувати практичну діяльність учнів, пов’язану з дбайливим ставленням до домашніх тварин; вчити піклуватися про них. |
Урок 23 Тема. Тварини в житті людейМета: Розкрити цінність тварин для людини; розповісти, що люди отримують від тварин; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу, засвоєння емпіричних та узагальнених уявлень і понять, які відображають основні властивості й закономірності реального світу, розширюють пізнавальний досвід; прищеплювати повагу до тварин. |
Урок 22 Тема. ТвариниМета: Сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів; розширити та уточнити знання учнів про різноманітність тварин, умови їх проживання; вчити наводити приклади і розпізнавати тварин найближчого оточення; формувати вміння порівнювати тварин, групувати їх за способом пересування, середовищем існування; сприяти розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, пам’яті; прищеплювати почуття шанобливого ставлення до тварин. |
Урок 21 Тема. Вшанування рослин. Будь рослинам другомМета: Збагатити знання дітей про довкілля, в якому вони живуть, про охорону і збереження природи рідного краю, а також про охорону рослин; ознайомити з системою цінностей у ставленні до природи; розповісти про оспівування в усній народнопоетичній творчості рослин, якими прикрашали садибу (калина, верба, чорнобривці, мальви),якими лікувалися (звіробій, подорожник, татарське зілля, чебрець); спрямовувати практичну діяльність учнів, пов’язану з охороною та збереженням природних багатств; виховувати дбайливе ставлення до рослин; вчити дотримуватися правил культурної поведінки серед природи. |
Урок 20 Тема. Рослини. Рослини в житті людейМета: Розширити та уточнити знання учнів про різноманітність рослин, умови їх зростання; формувати уявлення та поняття про цілісність світу; вчити розпізнавати і наводити приклади рослин із навколишнього середовища, спостерігати за ними, встановлювати найпростіші зв’язки між неживою природою (сонячним світлом, водою, повітрям і поживними речовинами) та рослинами; ознайомити з різноманітністю кімнатних рослин, довести цінність рослин для людини (естетичну, практичну, оздоровчу); формувати вміння порівнювати рослини (за розміром, місцем зростання, використанням їх людиною); виховувати прагнення доглядати кімнатні рослини. |
Урок 19 Тема. Ґрунт. Як дбати про землюМета: Дати учням уявлення про ґрунт як верхній пухкий шар землі, на якому зростають рослини; застосовуючи методи дослідницької діяльності, переконати дітей, що у ґрунті є повітря; розповісти про значення ґрунту для рослин і тварин; ознайомити з перетворювальною діяльністю людей: як люди дбають про землю; розвивати загальнонавчальні уміння учнів; сприяти накопиченню досвіду особистісного ставлення до системи цінностей українського суспільства; виховувати пошану до землі. |
Урок 18 Тема. Як берегти водуМета: Розповісти учням про значення води в житті людини, про «живу» і «мертву» воду в казках; розвивати спостережливість, мислення дітей; спрямовувати практичну діяльність учнів, пов’язану з охороною та збереженням природних багатств; виховувати повагу до традицій українського народу шанувати воду, дбайливе ставлення до води. |