Урок 17 Пташині серенади Детальний переказ Мета: вчити писати детальний переказ тексту, складати план; вчити звертати увагу на ознаки предметів; замінювати словосполучення більш художніми, образними виразами; розвивати мислення, пам'ять, збагачувати словник учнів; виховувати почуття поваги до слова, вміння відчувати красу слів. Обладнання: запис голосів птахів, малюнки жайворонка, шпака, солов'я, горобця, сороки, іволги, дятла, ластівки. |
Урок 16 Мої плани на літо Твір з обґрунтуванням власної думки Мета: вчити будувати розповідь з елементами міркування, висловлюватись логічно, добирати образні вислови; розвивати вміння передавати словом свої думки та почуття; підтримувати бажання пошуку поетичних рядків, порівнянь, влучних виразів. Обладнання: робочі зошити, малюнки на тему «Літо» -жайворонки в полі; в садах черешні (вишні) достигають; діти на морі; збирають у лісі гриби та ін. |
Урок 15 Метелик і Квітка Складання казки за серією малюнків Мета: вчити складати тексти-розповіді, а саме казку про тварину, дотримуючись особливостей цього жанру; повторити види казок; розвивати творчу уяву учнів, уміння фантазувати, передавати свої почуття до героїв тексту. Обладнання: робочий зошит, виставка книжок - казок різних типів. |
Урок 14 Білочка Складання тексту-опису Мета: вчити складати тексти-описи, використовувати в писемній мові епітети, порівняння, щоб влучно і точно описувати тварин; розвивати логічне мислення, збагачувати лексичний запас; викликати захоплення природою, тваринами. Матеріали: робочий зошит, малюнки тварин - їжачка, оленятка, білочки. |
Урок 13 Будівництво дому Детальний переказ Мета: вчити писати детальний переказ, логічно передавати зміст тексту, дотримуватись зв'язку речень у тексті, уникати повторів; розвивати уміння використовувати точні слова і вирази, добирати синоніми, замінювати ними слова; прищепляти бажання бути спостережливим. Обладнання: робочий зошит, твори В. Біанкі. |
Урок 12 Відпочинок на морі Творчий переказ тексту Мета: вчити логічно оформляти свої думки, викладати їх письмово; правильно будувати речення, дотримуватись послідовності подій; творчо сприймати зміст тексту; розвивати творчу уяву і уміння створити опис моря відповідно до змісту тексту; розвивати уміння образно передавати свої думки. Обладнання: робочий зошит, малюнки з пейзажем моря (в різні пори доби). |
Урок 11 Орел та мавпи Вибірковий переказ Мета: вчити дітей виражати свої думки чітко та логічно; вчити вибирати уривок на вказану тему і переказувати його за планом, підкреслюючи його цілісність; розвивати вміння складати план, правильно будувати речення, точно добирати слова; вчити бути спостережливими, з повагою ставитися до природи. Обладнання: робочий зошит, малюнки орла та мавп. |
Урок 10 Совеня Стислий переказ Мета: вчити стисло передавати почуте, письмово оформляти переказ; удосконалювати уміння переказувати за планом; розвивати мовлення, збагачувати лексичний словник; розвивати пам'ять, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи. Матеріали і обладнання: малюнок сови, робочий зошит з розвитку мовлення. |
Урок 9 Космічна Одисея Твір за зачином Мета: вчити складати текст за поданим зачином; розвивати творчу уяву, спостережливість, усне і писемне мовлення, увагу; виховувати інтерес до написання творів різних жанрів. Обладнання: робочий зошит; ілюстрації, малюнки на космічну тему. |
Урок 8 «Каїн і Авель». Легенда Власна оцінка поведінки героїв прочитаного тексту Мета: вчити висловлювати власні думки стосовно поведінки героїв прочитаного тексту; розвивати усне і писемне мовлення, увагу, мислення; виховувати уміння оцінювати власну поведінку, прагнення бути добрим, справедливим, гарним товаришем. Обладнання: робочий зошит. |