Урок 14 Білочка Складання тексту-опису Мета: вчити складати тексти-описи, використовувати в писемній мові епітети, порівняння, щоб влучно і точно описувати тварин; розвивати логічне мислення, збагачувати лексичний запас; викликати захоплення природою, тваринами. Матеріали: робочий зошит, малюнки тварин - їжачка, оленятка, білочки. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів. 1. Робота в групах. Складання опису їжачка. Опишіть їжачка за малюнком і опорними словами (усно). Розкажіть іншим групам. Опорні слова: тварина, невеличка, тільце, колюча, шубка, голки, носик, як п'ятачок, оченятка, круглі, намистинки, ніжки, маленькі. 2. Зачитування вчителем текстів. - Визначте типи текстів. Новонароджене оленятко трохи похитувалось на тоненьких струнких ніжках. Його червона, ще трохи скуйовджена шубка була всіяна чистими білими цяточками; по-дитячому бездумне обличчя мало сонний вираз. Тип тексту - опис, бо відповідає на запитання - яке?. Олень був велично прекрасний. Він гордо ніс свою голову, на якій високо здіймалися пишні роги, прикрашені чорними і брунатними перлами та розлогими мерехтливими відростками. Тип тексту - опис, бо відповідає на запитання - який?. - Назвіть слова, які допомогли вам уявити цих тварин. III. Визначення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. - Який тип тексту про їжачка ви склали? - Для чого треба вміти складати опис? - Сьогодні ви самостійно складете текст-опис «Білочка». IV. Основна частина уроку. Складання тексту-опису «Білочка». 1. Робота в зошитах. Визначте тип тексту. Білочка Хвіст трубою, спритні ніжки Плиг із гілки на сучок. Носить білочка горішки В золотий свій сундучок. В неї очі, мов горішки, Кожушинка хутряна, Гострі вушка, наче ріжки, У дуплі живе вона. (Г. Бойко) Тип тексту - розповідь з елементами опису, бо відповідає на запитання що робить білочка? яка вона?. - Підкресліть слова, які допомогли вам уявити білочку. Фізкультхвилинка Лапки в боки, вгору вушки - Кожен ранок на галяві скачуть білочки-подружки. спритно роблять вільні вправи... Раз, два, три, чотири, п'ять - Раз, два, три, чотири, п'ять - по гілках вони летять. Люблять білочки стрибать! 3. Робота в парах. Складіть за опорними словами і малюнком опис білочки. Опорні слова: лісовий, звірок, невеличкий, шубка, пухнаста, руденька, хвіст, догори, пухнастий, оченята, горішки, вуха, кісточки, стрибає, прудка. 4. Розповідь - усне висловлювання «Білочка» (2-3 учні). 5. Самостійна робота учнів у зошиті. Запис тексту-опису «Білочка». 6. Перевірка написаного і зачитування тексту-опису. (2 — 3 учні читають тексти-описи, потім вчитель пропонує проаналізувати прослухані тексти.) IV. Підсумок уроку. - Які типи тексту ви знаєте? - Назвіть особливості тексту-опису. - Яка частина мови використовується в описі найчастіше? Чому? - Які прикметники ви використали в своїх текстах? Які порівняння? V. Домашнє завдання. Вчитель пропонує учням придумати домашнє завдання, пов'язане з їх уроком. | |
|
| |
| Переглядів: 4921 | |
| Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей |
| Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. «Див... |
| СЛОВА — НАЗВИ ПТАХІВ (НАШІ ПЕРНАТІ ДРУЗІ) |
| Склад числа 6. Шестикутник. Складання і читання прикладів на додавання. Розпі... |
| Ознайомлення учнів зі складовою будовою слів. Поділ слів на склади. Робота з ... |
| Всього коментарів: 0 | |