Урок 11 Орел та мавпи Вибірковий переказ Мета: вчити дітей виражати свої думки чітко та логічно; вчити вибирати уривок на вказану тему і переказувати його за планом, підкреслюючи його цілісність; розвивати вміння складати план, правильно будувати речення, точно добирати слова; вчити бути спостережливими, з повагою ставитися до природи. Обладнання: робочий зошит, малюнки орла та мавп. Хід уроку I. Організація класу. II. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. 1. Робота в зошитах. Прочитайте слова з виділеними буквами. - Яким одним словом можна назвати ці групи слів? омелюх малинівка рябчик ґава ему сова ластівка папуга шишкар - Прочитайте слова, що утворились із виділених букв. Це персонажі сьогоднішнього переказу. - «Орел та мавпи» - так називається переказ. - Сьогодні ми будемо вчитися писати вибірковий переказ - переказ окремих подій, описаних у тексті. III. Робота над переказом. 1. Читання тексту вчителем. Орел та мавпи У буйному лісі жили мавпи. Жили вони цілими групами близько одна від одної. В лісі вони лазили по деревах, гойдалися на гіллі. Одного разу зовсім маленька мавпочка видерлась аж на верхівку дерева і стала гойдатися. Зненацька на неї кинувся згори величезний орел. Він запустив у неї гострі пазури і хотів понести до свого гнізда. Мавпочка голосно закричала. І в ту мить до цього дерева збіглося багато мавп. Вони вмить вилізли на дерево, оточили орла і стали бити його, кусати, хапати за крила, тягти за хвіст і до того ще голосно кричати. Орел намагався злетіти, та мавпи били і рвали його пір'я, поки він не випустив мавпочку. Ледве-ледве вирвався орел і, скривавлений, насилу полетів від дерева. (За Л. Толстим) 2. Бесіда за запитаннями. - Де жили мавпочки? - Чим вони займалися? - Куди залізла маленька мавпочка? - Хто напав на неї? - Що сталося, коли мавпочка закричала? - Чим закінчилася битва? 3. Лексична підготовка. Робота в зошиті. - Випишіть з тексту «Орел та мавпи» синоніми до поданих слів і словосполучень. Несподівано - зненацька. Кігті - пазури. Зверху - згори. Густий ліс - буйний. Вилізла - видерлась. Швидко - вмить. З великими труднощами - насилу. 4. Орфографічна підготовка. Робота в зошиті. - Впишіть пропущені букви. Поясніть орфограми. Вид_рлась, в_рхівка, в_л_чезний, пон_сти, д_рева, закр_чала. 5. Перекажіть текст за планом. План 1.У лісі жили мавпи. 2. Мавпочка на верхівці дерева. 3. Напад орла, і боротьба з ним мавп. 4. Мавпочку врятовано. Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки, І зроби чотири кроки. Вище руки підніміть І спокійно опустіть. Розведіть їх в сторони. Плесніть, діти, кілька раз. За роботу! Все гаразд. 6. Друге читання тексту вчителем. 7. Вибірковий переказ. Напад орла, і боротьба з ним мавп. 8. Самостійна робота учнів. Запис вибіркового переказу. 9. Перевірка і виправлення помилок. 10. Зачитування переказу учнями (2-3 учні).
III. Підсумок уроку. - Чого навчає переказ? - Як можна удосконалити текст? IV. Домашнє завдання. Підготувати усний вибірковий переказ із книги, яку читаєш. | |
| |
Переглядів: 3071 | |
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
Водойми рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |