💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Орел та мавпи. Вибірковий переказ

Урок 11

Орел та мавпи

Вибірковий переказ

Мета: вчити дітей виражати свої думки чітко та логічно; вчити вибирати уривок на вказану тему і переказувати його за планом, підкреслюючи його цілісність; розвивати вміння складати план, правильно будувати речення, точно добирати слова; вчити бути спостережливими, з повагою ставитися до природи.

Обладнання: робочий зошит, малюнки орла та мавп.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Робота в зошитах. Прочитайте слова з виділеними буквами.

- Яким одним словом можна назвати ці групи слів?

омелюх   малинівка

рябчик   ґава

ему    сова

ластівка   папуга

шишкар

- Прочитайте слова, що утворились із виділених букв. Це персонажі сьогоднішнього переказу.

- «Орел та мавпи» - так називається переказ.

- Сьогодні ми будемо вчитися писати вибірковий переказ - переказ окремих подій, описаних у тексті.

III. Робота над переказом.

1. Читання тексту вчителем.

Орел та мавпи

У буйному лісі жили мавпи. Жили вони цілими групами близько одна від одної. В лісі вони лазили по деревах, гойдалися на гіллі.

Одного разу зовсім маленька мавпочка видерлась аж на верхівку дерева і стала гойдатися. Зненацька на неї кинувся згори величезний орел. Він запустив у неї гострі пазури і хотів понести до свого гнізда. Мавпочка голосно закричала. І в ту мить до цього дерева збіглося багато мавп. Вони вмить вилізли на дерево, оточили орла і стали бити його, кусати, хапати за крила, тягти за хвіст і до того ще голосно кричати.

Орел намагався злетіти, та мавпи били і рвали його пір'я, поки він не випустив мавпочку.

Ледве-ледве вирвався орел і, скривавлений, насилу полетів від дерева.

(За Л. Толстим)

2. Бесіда за запитаннями.

- Де жили мавпочки?

- Чим вони займалися?

- Куди залізла маленька мавпочка?

- Хто напав на неї?

- Що сталося, коли мавпочка закричала?

- Чим закінчилася битва?

3. Лексична підготовка. Робота в зошиті.

- Випишіть з тексту «Орел та мавпи» синоніми до поданих слів і словосполучень.

Несподівано - зненацька.

Кігті - пазури.

Зверху - згори.

Густий ліс - буйний.

Вилізла - видерлась.

Швидко - вмить.

З великими труднощами - насилу.

4. Орфографічна підготовка. Робота в зошиті.

- Впишіть пропущені букви. Поясніть орфограми.

Вид_рлась, в_рхівка, в_л_чезний, пон_сти, д_рева, закр_чала.

5. Перекажіть текст за планом.

План

1.У лісі жили мавпи.

2. Мавпочка на верхівці дерева.

3. Напад орла, і боротьба з ним мавп.

4. Мавпочку врятовано.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

 Розведіть їх в сторони.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу! Все гаразд.

6. Друге читання тексту вчителем.

7. Вибірковий переказ.

Напад орла, і боротьба з ним мавп.

8. Самостійна робота учнів.

Запис вибіркового переказу.

9. Перевірка і виправлення помилок.

10. Зачитування переказу учнями (2-3 учні).

  1. Аналіз прослуханих переказів, поради щодо їх удосконалення.

III. Підсумок уроку.

- Чого навчає переказ?

- Як можна удосконалити текст?

IV. Домашнє завдання.

Підготувати усний вибірковий переказ із книги, яку читаєш.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 3118 | Рейтинг: 0.0/0
Усвідомлення вибору положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта зображе...
Додавання та віднімання круглих десятків. Вправи та задачі на закріплення вив...
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
Урок-узагальнення. Вікторина
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]