Урок 8 «Каїн і Авель». Легенда Власна оцінка поведінки героїв прочитаного тексту Мета: вчити висловлювати власні думки стосовно поведінки героїв прочитаного тексту; розвивати усне і писемне мовлення, увагу, мислення; виховувати уміння оцінювати власну поведінку, прагнення бути добрим, справедливим, гарним товаришем. Обладнання: робочий зошит. Хід уроку I. Організація класу. II. Повідомлення теми уроку. Слово вчителя. Бесіда. - Прочитайте тему уроку. - Який жанр цього тексту? - Про що в ньому розповідається? - Хто головні герої? - Сьогодні на уроці ми будемо давати власну оцінку поведінки героїв легенди. III. Робота по темі. 1. Самостійне читання тексту в зошиті. Каїн і Авель В Адама і Єви було двоє синів. Старшого звали Каїн, а молодшого - Авель. Каїн орав землю, та землі не любив. І зірок не любив, і птахів не любив, і дерев не любив. Каїн усім заздрив і всіх ненавидів, тому що він був злий і жорстокий. Коли птахи пролітали понад землею, Каїн кидав у них каміння: заздрив птахам, що вони вміють літати. Коли зірки спалахували в небі, Каїн і в зорі кидав каміння, тому що зірки вміли світити. Коли опівдні дерева кидали на землю тінь, Каїн обламував гілки - він і тіні чужій заздрив! Злою людиною був Каїн, дуже злою. А брат Каїна - Авель - був веселий і добрий. Він випасав овець. З ранку й до вечора блукав зі своєю отарою широкими луками, грав на сопілці, співав пісень. Зірки, дерева й птахи слухали його пісні. То були перші пісні на землі. Птахи, дерева й зірки полюбили Авеля. А Каїна почали боятися. Якось холодної ночі надумали брати розпалити вогнище. Довго Каїн розпалював своє вогнище. Та не слухався вогонь злих Каїнових рук. Не горів. А під добрими руками Авеля вогнище спалахнуло відразу. Затріскотіли гілки, наче тільки чекали доторку легких пальців Авеля. Заграло полум'я. Весело забилося навкруги, тепло. Заспівав Авель пісню про вогонь і про зірки, про те, як гарно жити. Позаздрив Каїн Авелю, що вогнище в нього розгорілося. Підняв із землі камінь і вбив брата свого. Урвалась пісня. Упав Авель на землю. Покотилася сопілка. Не вигравати їй більше веселих пісень. Озирнувся Каїн. Навкруги - нікого. «Ніхто й не бачив, як я убив Авеля, ніхто й не довідається», - подумав Каїн. І втік до лісу. Скрадається Каїн лісом, раптом чує - дерева зашепотіли: «Каїне, де твій брат Авель? » Кинувся Каїн від дерев у степ, а над ним зірки піднялися та як задзвонять із небес: «Каїне, де твій брат Авель?» Заметушився Каїн: куди втікти від зірок? До землі пригнувся, плазує, наче павук, очима косує, а тут на світ благословилося. Прокинулися птахи. З усіх боків галасують: «Каїне, де твій брат Авель? » І здалося Каїну - то всесвіт кричить йому навздогін: «Де твій брат Авель? » - Хіба я вартівник своєму братові? - зухвало відповів Каїн. Збагнув Каїн, що хоч нікого й не було, коли він убив Авеля, та бачили те зірки, дерева, птахи... І зненавиділи люди Каїна зате, що він заплямував землю кров'ю. І прокляли його. І його ім'я. Відтоді минуло багато-багато віків. Багато зірок згасло. Люди народжувалися і помирали. Мінялися звичаї. Забувалися казки. Але й до сьогодні про лиху, заздрісну людину кажуть: Каїн. Або окаянний. 2. Робота в зошиті. Пояснення значення слів. Добір синонімів. Вогнище - багаття. Окаянний - знедолений, проклятий. Заметушився - забігав у різні боки, замотався. Заплямував - забруднив. Фізкультхвилинка Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній. Ви до сонця потягніться. Веретеном покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. 3. Бесіда. - Які риси характеру притаманні Авелю? Чому? - Які риси характеру притаманні Каїну? З чого це видно? 4. Заповнення таблиці в зошиті. Орієнтовні записи
5. Бесіда. - Пригадайте склад тексту-міркування. (Прочитайте в зошиті.) - Подумайте, яке твердження про Каїна з тексту можна навести. - Розкажіть основну частину (пояснення твердження). Зробіть висновок. 6. Самостійна робота в зошиті. Написання тексту-міркування, в якому діти дають власну оцінку поведінки Каїна. 7. Самоперевірка. 8. Читання написаних текстів учнями. IV. Підсумок уроку. Бесіда. - Чого навчив вас сьогоднішній урок? - Чиї тексти-міркування вам найбільш сподобались? Чому? V. Домашнє завдання. Виписати 2-3 прислів'я про добро і зло. | |||||
| |||||
Переглядів: 6241 | |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Всього коментарів: 0 | |