Урок 15 Метелик і Квітка Складання казки за серією малюнків Мета: вчити складати тексти-розповіді, а саме казку про тварину, дотримуючись особливостей цього жанру; повторити види казок; розвивати творчу уяву учнів, уміння фантазувати, передавати свої почуття до героїв тексту. Обладнання: робочий зошит, виставка книжок - казок різних типів. Хід уроку І. Організація класу. II. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. - Пригадайте, ми з вами писали детальний переказ «Будівництво дому». - Хто автор цього тексту? {Віталій Біанкі.) - Який це текст за поетичною структурою? Доведіть. (Оповідання, бо персонажі не наділені казковими рисами; автор просто розповідає про пригоди польової мишки з великою симпатією і теплотою.) - Ви вже були в ролі письменника - складали оповідання. Сьогодні я пропоную всім побувати в ролі письменника-казкаря і скласти казку «Метелик і Квітка» за серією малюнків. А щоб виконати цю задачу, ми з вами повинні дещо повторити. III. Актуалізація опорних знань. 1. Робота в зошиті і на дошці. - Які типи казок ви знаєте? - Заповніть схему.
- Розкажіть, за якими ознаками поділяються казки на ці групи. - Яку казку ми будемо писати? (Фантастичну.) - Яким текстом є казка? О опис О міркування О розповідь Фізкультхвилинка Сів метелик на травичку І рахує рахівничку, Раз, два, три - ти, метелику, лети. Крильця вже за головою, Тож дивись перед собою. Випрямляємо хребет, Крильця зводимо вперед, Мов метелики, літаєм, Крильця зводим, розправляєм. Я біжу, біжу по гаю, Я метелика впіймаю. А метелик не схотів, Геть від мене полетів. Полетів він на лужок, Заховався між квіток. Я іду, іду, іду Метелика не знайду. (Н. Забіла) - Чому дитина не могла знайти метелика? IV. Підготовка до написання казки. 1. Назвіть структурні частини казки. {Зачин, основна частина, кінцівка.) 2. Чим казка відрізняється від оповідання? Тварини, рослини та інші персонажі казки вміють говорити і діяти, як люди. Окремі речі наділені чарами, вони можуть допомагати або заважати головному герою. Для казки характерні повтори слів. 3. Бесіда за малюнками. - Чому наша казка буде називатися «Друзі»? (Якщо хтось захоче, може змінити назву казки.) - Назвіть головних персонажів казки за назвою, за малюнком. (Гусениця, Метелик, Квітка.) - Хто ще може бути героєм казки? (Дзвіночки, Вітерець, Сонечко.) - Подивіться уважно, ким був Метелик раніше, що сталося з Квіткою. Розкажіть. - Подумайте, яка розмова може відбуватися (відповідно до малюнків). - Яка кінцівка казки? - Ви можете наділити Метелика і Квітку чарівними властивостями, придумати свою кінцівку. V. Самостійна робота. 1. Написання казки. Вчитель допомагає тим учням, які потребують індивідуальної допомоги. 2. Перевірка і виправлення помилок. 3. Зачитування учнями (1-2 учні) своїх казок. VI. Підсумок уроку. - Як ви почувалися в ролі казкарів? - Які були труднощі? - Хто мріє стати письменником? - Які якості треба мати, щоб стати письменником? VII. Домашнє завдання. - Прочитайте вдома казку, можливо вам захочеться щось змінити, переписати. - Дотримуйтесь орієнтовного плану вдосконалення тексту казки. План 1. Прочитайте свою казку. 2. Проаналізуйте текст: а) наявність трьох частин: - зачин; - основна частина; - кінцівка; б) наявність абзаців; в) яскравість описів Квітки, Метелика, Гусениці - персонажів казки; г) завершеність речень; д) зв'язок речень у тексті. 3. Користуйтеся словником синонімів, епітетів. 4. Відредагуйте текст (невиправдані повтори іменників, дієслів, прикметників). 5. Запишіть удосконалений текст казки. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 5705 | |
Правила поведінки у громадських місцях |
Закріплення навичок роботи з мишею |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Пошиття виробів з тканини. Шви «уперед голку», «через край» |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
Всього коментарів: 0 | |