💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Метелик і Квітка. Складання казки за серією малюнків

Урок 15

Метелик і Квітка

Складання казки за серією малюнків

Мета: вчити складати тексти-розповіді, а саме казку про тварину, дотримуючись особливостей цього жанру; повторити види казок; розвивати творчу уяву учнів, уміння фантазувати, передавати свої почуття до героїв тексту.

Обладнання: робочий зошит, виставка книжок - казок різних типів.

Хід уроку

І. Організація класу.

II. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Пригадайте, ми з вами писали детальний переказ «Будівництво дому».

- Хто автор цього тексту? {Віталій Біанкі.)

- Який це текст за поетичною структурою? Доведіть. (Оповідання, бо персонажі не наділені казковими рисами; автор просто розповідає про пригоди польової мишки з великою симпатією і теплотою.)

- Ви вже були в ролі письменника - складали оповідання. Сьогодні я пропоную всім побувати в ролі письменника-казкаря і скласти казку «Метелик і Квітка» за серією малюнків. А щоб виконати цю задачу, ми з вами повинні дещо повторити.

III. Актуалізація опорних знань.

1. Робота в зошиті і на дошці.

- Які типи казок ви знаєте?

- Заповніть схему.

 

 

 

 

 

 

народні

 

авторські

 

казки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

побутові

 

про тварин

 

фантастичні

 

- Розкажіть, за якими ознаками поділяються казки на ці групи.

- Яку казку ми будемо писати? (Фантастичну.)

- Яким текстом є казка?

О   опис  О   міркування  О   розповідь

Фізкультхвилинка

Сів метелик на травичку

І рахує рахівничку,

Раз, два, три - ти, метелику, лети.

Крильця вже за головою,

Тож дивись перед собою.

Випрямляємо хребет,

Крильця зводимо вперед,

Мов метелики, літаєм,

Крильця зводим, розправляєм.

Я біжу, біжу по гаю,

Я метелика впіймаю.

А метелик не схотів,

Геть від мене полетів.

Полетів він на лужок,

Заховався між квіток.

Я іду, іду, іду

Метелика не знайду.

(Н. Забіла)

- Чому дитина не могла знайти метелика?

IV. Підготовка до написання казки.

1. Назвіть структурні частини казки.

{Зачин, основна частина, кінцівка.)

2. Чим казка відрізняється від оповідання?

Тварини, рослини та інші персонажі казки вміють говорити і діяти, як люди. Окремі речі наділені чарами, вони можуть допомагати або заважати головному герою. Для казки характерні повтори слів.

3. Бесіда за малюнками.

- Чому наша казка буде називатися «Друзі»? (Якщо хтось захоче, може змінити назву казки.)

- Назвіть головних персонажів казки за назвою, за малюнком. (Гусениця, Метелик, Квітка.)

- Хто ще може бути героєм казки? (Дзвіночки, Вітерець, Сонечко.)

- Подивіться уважно, ким був Метелик раніше, що сталося з Квіткою. Розкажіть.

- Подумайте, яка розмова може відбуватися (відповідно до малюнків).

- Яка кінцівка казки?

- Ви можете наділити Метелика і Квітку чарівними властивостями, придумати свою кінцівку.

V. Самостійна робота.

1. Написання казки.

Вчитель допомагає тим учням, які потребують індивідуальної допомоги.

2. Перевірка і виправлення помилок.

3. Зачитування учнями (1-2 учні) своїх казок.

VI. Підсумок уроку.

- Як ви почувалися в ролі казкарів?

- Які були труднощі?

- Хто мріє стати письменником?

- Які якості треба мати, щоб стати письменником?

VII. Домашнє завдання.

- Прочитайте вдома казку, можливо вам захочеться щось змінити, переписати.

- Дотримуйтесь орієнтовного плану вдосконалення тексту казки.

План

1. Прочитайте свою казку.

2. Проаналізуйте текст:

а) наявність трьох частин:

- зачин;

- основна частина;

- кінцівка;

б) наявність абзаців;

в) яскравість описів Квітки, Метелика, Гусениці - персонажів казки;

г) завершеність речень;

д) зв'язок речень у тексті.

3. Користуйтеся словником синонімів, епітетів.

4. Відредагуйте текст (невиправдані повтори іменників, дієслів, прикметників).

5. Запишіть удосконалений текст казки.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 5705 | Рейтинг: 0.0/0
Правила поведінки у громадських місцях
Закріплення навичок роботи з мишею
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач...
Пошиття виробів з тканини. Шви «уперед голку», «через край»
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]