Урок 14
Тема. Народні іграшки з глиниМета: вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв’язок форми, призначення, декоративного оздоблення засобів і предметів народного декоративного-прикладного мистецтва; розвивати відчуття гармонії із застосуванням попередньої переробки форм реальних у декоративні; сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розумінню краси декоративно-прикладного мистецтва. Обладнання: таблиці, ілюстрації із зображенням керамічних виробів, глиняні іграшки, глечики, макітри, куманці. ХІД УРОКУ І. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку ІI. Робота над темою уроку 1. Вступна бесіда. — Не можна уявити нашу Україну без пишного куща калини, без барвистої вишитої сорочки чи щирої пісні. Годі уявити її і без керамічного дива — ма-льованого глечика, макітри, куманця, горщика. А ще — глиняного дитячо-го свищика, що голосно сюрчить чи витьохкує по-солов’їному. 2. Декларування вірша В. Морданя «Глиняний півник». Друзі Петрика вітали І йому подарували Півника із глини. Гарні іменини! А той півник чубатий Добре вміє співати, Ходить Петрик по селу, Має втіху немалу. Хто його почує, Сміється, жартує. Петрик не вгаває — На півнику грає. 3. Продовження бесіди. • Що подарували Петрику друзі? • З якого матеріалу зроблений півник? • А що півник вміє робити? • Ось подивіться на ці іграшки — вони теж зроблені з глини. А які іграшки є у вас вдома? З чого вони зроблені? (Діти діляться своїми враженнями.) 4. Перегляд керамічних іграшок. 5. Словникова робота. — Виготовлені з глини вироби називаються керамічними (кераміка — грец. keramik — від keramos — глина). 6. Продовження бесіди. — Здавна наші дідусі і бабусі займалися гончарським ремеслом, переда-ючи секрети майстерності своїм дітям і онукам. А все почалося з того, що одного разу якийсь чоловік узяв грудочку гли-ни, розім’яв її, спробував щось зліпити. Вийшло не погано. От від грудочки глини і пішли ось ці прекрасні речі. Людей, які працювали з глиною, називали гончарями, а їхнє заняття — гончарством. Та не з усякої глини можна виготовити якусь іграшку чи по-суд. Для цього шукають спеціальну гончарну глину. Глину місили руками чи ногами, потім ліпили з неї заготовки для виробів, які виготовляли на спеціальному гончарному крузі. Найдорожчим скарбом, який передавали гончарі у спадок своїм дітям, вважався гончарний круг. В Україні найбільшого поширення набули глиняні іграшки. Забавки ви-готовляли скрізь, де були гончарі,— від Карпат до Чорного моря. Найбільш відомі осередки: Опішня на Полтавщині, Ічня на Чернігівщині, с. Дидинці та Васильків на Київщині, Косів на Івано-Франківщині. У цих виробах життєва правда поєднувалась із казкою. 7. Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментарем учителя). 8. Декламування учнями вірша А. Костецького «Найкраща іграшка». 9. Послідовне ліплення пташки вчителем. — Пластилін поділіть на три частини. З першого шматка зліпіть тулуб. Заокругліть пальцями один кінець і загостріть другий — це хвостик пташки. Із другої частини сформуйте кулю — це буде голова. Відтягніть дзьоб. Із тре-тього шматка пластиліну зліпіть підставку. Всі частини з’єднайте. Прикраси-ти пташку можна кольоровим пластиліном. Кругленькі цяточки ви вже ро-били. А прямі, загнуті та хвилясті лінії роблять із тоненьких джгутиків. На-кладайте їх на потрібне місце та добре натисніть пальцем. Зліпити гарних кольорових пташок вам допоможуть і гарні вірші. 10. Декламування віршів про птахів. 11. Практична діяльність учнів. III. Підсумок уроку Перегляд і демонстрування дитячих виробів. | |
| |
Переглядів: 4327 | |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків |
Знайомтесь — клавіатура |
Ура! Канікули! |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
Всього коментарів: 0 | |