Пташині серенади. Детальний переказ

Урок 17

Пташині серенади

Детальний переказ

Мета: вчити писати детальний переказ тексту, складати план; вчити звертати увагу на ознаки предметів; замінювати словосполучення більш художніми, образними виразами; розвивати мислення, пам'ять, збагачувати словник учнів; виховувати почуття поваги до слова, вміння відчувати красу слів.

Обладнання: запис голосів птахів, малюнки жайворонка, шпака, солов'я, горобця, сороки, іволги, дятла, ластівки.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація знань і чуттєвого досвіду учнів.

1. Слухання магнітофонного запису співу пташок і бесіда.

- Послухайте магнітофонний запис. Придумайте до нього назву.

Учні дають варіанти назв, вчитель підводить їх до назви «Пташині серенади» і говорить, що це - тема уроку і що на цю тему учні напишуть переказ.

2. Робота за малюнками.

На дошці малюнки пташок.

- Послухайте загадки про пташок, покажіть малюнок пташки, про яку була загадка.

Вірно людям я служу,

їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю.

(Дятел)

 В мене є великий хист,

Я співаю, як артист.

Спів мій радісний усюди

Дуже полюбляють люди.

(Соловейко)

Швидко скрізь цей птах літає,

безліч мушок поїдає,

за вікном гніздо будує,

тільки в нас він не зимує.

(Ластівка)

Перший я приніс весну,

Розбудив усе від сну.

Заспіваю під вікном,

Люди звуть мене ....

(Шпаком)

- Чи кожна пташка гарно співає?

- Спів яких пташок ми можемо назвати пташиними серенадами?

- Яка пташка вважається найкращим співаком?

ІІІ. Основна частина уроку.

1. Читання вчителем переказу «Пташині серенади».

- Послухайте текст. Чому текст називається «Пташині серенади»?

Пташині серенади

У травні з небесної блакиті, з дерев і кущів линуть пташині голоси. За синім сосновим бором займається рожева зоря.

Польовий жайворонок дзвіночком вітає народження нового дня.

З ранку до пізнього вечора чути пташині серенади в міських парках.

А увечері в кущах тихої алеї раптом хтось свисне, тьохне. Мине хвилина, друга, і поллється чудесна пісня солов'я.

2. Бесіда і робота в зошиті з розвитку мовлення.

- Чому текст називається «Пташині серенади»?

- Доберіть і запишіть у зошиті вирази, близькі за значенням до словосполучення «пташині серенади». (Пташині співи, дзвінкі пісні пташок.)

- Яка пора року описана в тексті? (Весна.) Назвіть прикмети весни з тексту.

- Яка частина доби описана в першому і другому абзацах? Доведіть. (Ранок. Займається рожева зоря. Жайворонок вітає народження нового дня.)

- Де співають пташки? (У сосновому борі, в полі, в міських парках,)

- Чий спів було чути в кущах тихої алеї? (Солов'я.)

- Замініть вирази, подані в зошиті, виразами з тексту. Запишіть у зошиті.

Голубе небо - небесна блакить.

Звучать пташині голоси - линуть пташині голоси.

Сходить сонце - займається рожева зоря.

Дзвінко співає жайворонок - жайворонок дзвіночком вітає.

Початок дня - народження нового дня.

3. Робота в парах. Орфографічна підготовка.

- Вставте пропущені орфограми. Поясніть.

Пол_вий, народже_я, с_р_нади, пізн_го, увеч_рі, т_хне, по_ється, солов_я, міс_ких.

2-3 учні пояснюють орфограми класу.

Фізкультхвилинка

Полетіли пташки,

Пташки невеличкі.

Все співали, все літали,

Крильцями махали,

На доріжку прилетіли,

Крихти поклювали.

4. Повторне читання тексту вчителем.

- Скільки абзаців у тексті? (Чотири.)

5. Самостійне складання плану до переказу.

6. Перевірка складеного плану. (2 — 3 учні зачитують план, інші дають свої поради щодо його удосконалення.)

Орієнтовний план

1. Ранок.

2. Спів польового жайворонка.

3. Пташині серенади в міських парках.

4. Чудесна пісня солов'я.

7. Усний переказ тексту за планом. (2 — 3 учні переказують текст.)

8. Третє читання тексту вчителем.

9. Самостійна робота учнів. Детальний переказ письмово.

10. Самоперевірка: виправлення помилок, удосконалення речень.

11. Читання переказу окремими учнями. Обговорення і удосконалення текстів.

IV. Підсумок уроку.

- Якими уміннями оволодівали ви сьогодні на уроці?

(Умінням детально переказувати текст; складати план; письмово оформляти висловлювання; перевіряти і удосконалювати текст.)

- Як ви удосконалювали текст?

V. Домашнє завдання.

Знайти вірш про пташку, підготувати виразне читання вірша і усний опис пташки.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 7389 | Рейтинг: 3.0/1
Властивості паперу. робота з папером
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам...
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Саморобна дидактична гра «сад і город»
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]