Урок 17 Пташині серенади Детальний переказ Мета: вчити писати детальний переказ тексту, складати план; вчити звертати увагу на ознаки предметів; замінювати словосполучення більш художніми, образними виразами; розвивати мислення, пам'ять, збагачувати словник учнів; виховувати почуття поваги до слова, вміння відчувати красу слів. Обладнання: запис голосів птахів, малюнки жайворонка, шпака, солов'я, горобця, сороки, іволги, дятла, ластівки. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Актуалізація знань і чуттєвого досвіду учнів. 1. Слухання магнітофонного запису співу пташок і бесіда. - Послухайте магнітофонний запис. Придумайте до нього назву. Учні дають варіанти назв, вчитель підводить їх до назви «Пташині серенади» і говорить, що це - тема уроку і що на цю тему учні напишуть переказ. 2. Робота за малюнками. На дошці малюнки пташок. - Послухайте загадки про пташок, покажіть малюнок пташки, про яку була загадка. Вірно людям я служу, їм дерева стережу, Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників ним здобуваю. (Дятел) В мене є великий хист, Я співаю, як артист. Спів мій радісний усюди Дуже полюбляють люди. (Соловейко) Швидко скрізь цей птах літає, безліч мушок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка) Перший я приніс весну, Розбудив усе від сну. Заспіваю під вікном, Люди звуть мене .... (Шпаком) - Чи кожна пташка гарно співає? - Спів яких пташок ми можемо назвати пташиними серенадами? - Яка пташка вважається найкращим співаком? ІІІ. Основна частина уроку. 1. Читання вчителем переказу «Пташині серенади». - Послухайте текст. Чому текст називається «Пташині серенади»? Пташині серенади У травні з небесної блакиті, з дерев і кущів линуть пташині голоси. За синім сосновим бором займається рожева зоря. Польовий жайворонок дзвіночком вітає народження нового дня. З ранку до пізнього вечора чути пташині серенади в міських парках. А увечері в кущах тихої алеї раптом хтось свисне, тьохне. Мине хвилина, друга, і поллється чудесна пісня солов'я. 2. Бесіда і робота в зошиті з розвитку мовлення. - Чому текст називається «Пташині серенади»? - Доберіть і запишіть у зошиті вирази, близькі за значенням до словосполучення «пташині серенади». (Пташині співи, дзвінкі пісні пташок.) - Яка пора року описана в тексті? (Весна.) Назвіть прикмети весни з тексту. - Яка частина доби описана в першому і другому абзацах? Доведіть. (Ранок. Займається рожева зоря. Жайворонок вітає народження нового дня.) - Де співають пташки? (У сосновому борі, в полі, в міських парках,) - Чий спів було чути в кущах тихої алеї? (Солов'я.) - Замініть вирази, подані в зошиті, виразами з тексту. Запишіть у зошиті. Голубе небо - небесна блакить. Звучать пташині голоси - линуть пташині голоси. Сходить сонце - займається рожева зоря. Дзвінко співає жайворонок - жайворонок дзвіночком вітає. Початок дня - народження нового дня. 3. Робота в парах. Орфографічна підготовка. - Вставте пропущені орфограми. Поясніть. Пол_вий, народже_я, с_р_нади, пізн_го, увеч_рі, т_хне, по_ється, солов_я, міс_ких. 2-3 учні пояснюють орфограми класу. Фізкультхвилинка Полетіли пташки, Пташки невеличкі. Все співали, все літали, Крильцями махали, На доріжку прилетіли, Крихти поклювали. 4. Повторне читання тексту вчителем. - Скільки абзаців у тексті? (Чотири.) 5. Самостійне складання плану до переказу. 6. Перевірка складеного плану. (2 — 3 учні зачитують план, інші дають свої поради щодо його удосконалення.) Орієнтовний план 1. Ранок. 2. Спів польового жайворонка. 3. Пташині серенади в міських парках. 4. Чудесна пісня солов'я. 7. Усний переказ тексту за планом. (2 — 3 учні переказують текст.) 8. Третє читання тексту вчителем. 9. Самостійна робота учнів. Детальний переказ письмово. 10. Самоперевірка: виправлення помилок, удосконалення речень. 11. Читання переказу окремими учнями. Обговорення і удосконалення текстів. IV. Підсумок уроку. - Якими уміннями оволодівали ви сьогодні на уроці? (Умінням детально переказувати текст; складати план; письмово оформляти висловлювання; перевіряти і удосконалювати текст.) - Як ви удосконалювали текст? V. Домашнє завдання. Знайти вірш про пташку, підготувати виразне читання вірша і усний опис пташки. | |
| |
Переглядів: 7535 | |
Чорне та Азовське моря. Значення морів |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Птахи |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Всього коментарів: 0 | |