Декоративна аплікація
Урок 8

Тема. Декоративна аплікація

Мета: ознайомити з видами декоративного мистецтва; поглибити вмін-ня й навички ранжувати рослини; розвивати художнє мислення і фантазію; виховувати почуття композиційної цілісності і рівноваги у виробах.

Обладнання: зразки декоративних виробів, диски платівок, різноманіт-ний природний матеріал, клей, ножиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

У ч и т е л ь.

Сьогодні будемо працювати за таким девізом:

Фантазуй, пробуй, твори!

Кмітливість свою прояви!

Активним, уважним будь

І гарні знання здобудь!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

III. ознайомлення з видами декоративного мистецтва

1. Розповідь учителя.

— Людина за своєю природою — художник. З давніх-давен нею керува-ло бажання збагатити красою усе, що її оточувало і до чого торкалися її руки.

З цією метою на прості тканини наносили вишиті візерунки, керамічні вироби прикрашали викарбуваними, прошкрябаними і намальованими орнаментами.

Візерунок надавав предмету особливої краси, багатства й ошатності. Прикра-шену річ оцінювали вже не тільки за їхньою користю, але й за майстерністю її оздоблення. Стародавні гончарі, ковалі, ткачі, кравці і взагалі ремісники, майс-три декоративно-прикладного мистецтва, створювали справжні шедеври, які ми можемо побачити сьогодні у музеях, картинних галереях і на виставках.

Художньо виконані предмети побуту — одяг, посуд, меблі, килими, ви-шивки, ювелірні вироби, мереживо, керамічні іграшки тощо — називають-ся предметами декоративно-прикладного (ужиткового) мистецтва. У них поєднується краса і зручність, практичність і доцільність.

Мистецтво прикрашання предметів називається «декоративним» (від французького слова «декор» — «прикраса»).

Це — найпоширеніший вид мистецтва, бо його зразки можна зустріти

в кожному помешканні.

2. Демонстрація виробів (розгляд зразків).

3. Бесіда.

— Скажіть, які знайомі вам природні матеріали використані в оформленні цих декоративних тарілок?

— Чи подобаються вам ці тарілки?

— Такі тарілки — чудова декоративна прикраса. Їх можна поставити на поличку, повісити на стіну, подарувати рідним на свято. Адже найкращий подарунок — це той, що зроблений власними руками.

IV. технологія виготовлення виробу

1. Обговорення та створення узору для декоративної аплікації.

2. Перегляд і відбір природного матеріалу для візерунка.

3. Проведення двох протилежних ліній у центрі платівки.

4. З’ясування послідовності складання візерунка.

5. Оздоблення листками краю платівки.

6. Наклеювання квітки в центрі платівки.

7. Симетричне розкладання листочків навколо квітки.

V. Фізкультхвилинка

«Раз» — підняти руки вгору,

«Два» — нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

«Три», «чотири» — прямо стати.

Будем знову починати.

Потім разом всі присядем

І за парти дружно сядем.

VI. самостійна робота

1. Повторення правил техніки безпеки з ножицями і клеєм.

2. Виконання рослинної композиції.

VII. аналіз робіт і відбір на виставку

— Чи сподобалися вам ваші роботи?

— За якими критеріями, на вашу думку, слід обирати найкращі робо-ти на виставку?

VIII. Підсумок уроку

— Чого ми навчалися на уроці?

— Що вам сподобалося найбільше? Що здалося складним?

IX. Прибирання робочого місця

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 4097 | Рейтинг: 0.0/0
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В....
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям
Дорога від дому до школи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]