💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Діло майстра величає!
Тема: Діло майстра величає!
Мета: поглибити уявлення учнів про різноманітність професій, про важливість і значення кожної з них; прищеплювати трудові навички, працьовитість; викликати бажання брати посильну участь у праці на користь Батьківщини; розвивати допитливість, творчу фантазію; виховувати повагу до людей праці, працелюбність.
Обладнання: малюнки професій, малюнок до вірша П.Воронька «Помагай», іграшковий мікрофон, картки з приказками.
Хід роботи
Вступне слово вчителя.
Майже всі предмети, що оточують нас у житті, створені людськими руками. Руки робітника керують верстатом, складають машини, будівельника – зводять школу, міст, прокладають дорогу. Під руками художника оживають пейзажі. Музикант створює музику. Узявши в руки ручку, письменник викладає на папері свої думки, які стануть згодом книгою.
Згадаємо прислів’я: «Хто не працює, той не їсть». Як ви розумієте це прислів’я?
А чи працюють ваші батьки?
Гра «Мікрофон» (вчитель обирає серед дітей журналіста, який здійснює опитування, ким працюють батьки учнів класу)
А чи працюєте ви? Яке головне завдання школяра?
Вірш А.Костецького «Головна професія»
Спитай у тата і у мами,
Які професії у них.
Професій різних є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх!
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті.
Вона для кожного найперша,
Якої вчитимешся й ти!
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр —
Всі називають головною
Одну професію — школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть!
То, на вашу думку, для чого ви вчитеся в школі?
Та мало тільки працювати на уроках! Слід оволодіти і іншими трудовими навичками: навчитись і замітати, і посуд мити, і ґудзика пришивати, і замітати…
Бесіда за малюнком «Хлопчик саджає дерево»
Чи не нагадує вам щось цей малюнок? Що саме?
Вірш П.Воронька «Помагай»
Через поле, через гай
Ходить хлопчик Помагай.
Бачить хлопчик — садять сад,
Він поміг кінчити ряд.
Вмить приніс відро води
І полив аж два ряди.
Рій із пасіки пішов —
Помагай роя знайшов.
Обходивши луг і ліс,
Він в село його приніс.
За селом копали став, —
Помагай візок дістав.
Цілий день возив пісок,
Аж вищав його візок,
Помагай у труді
Знають літні й молоді,
Ковалі і муляри —
Всі вкраїнські трударі.
Ось і ти часу не гай.
Будь, як хлопчик Помагай.
Хлопчик Помагай запрошує нас до цікавого міста – міста Професій
(вчитель відкриває дошку де розміщені малюнки різних професій)
Розгляньте малюнки. Які професії ви тут впізнали? Чому ви вирішили, що це саме та професія? Що робить людина цієї професії?
Вірш Джанні Радарі «Чим пахнуть ремесла?»
Прослухайте вірш і скажіть, малюнки яких професій ви не побачили на дошці?
Мають ремесла свої аромати:
Тістом в пекарні пахне, малята.
Мимо столярні пройдете зрана –
Гостро запахне стружка духмяна.
Лаком і фарбою пахне маляр,
Цеглою – муляр, замазкою – скляр.
Куртка шоферська пахне бензином,
Одяг робочий – мастилом машинним.
Пахне кондитер мускатами, тминами.
Лікар – аптекою і вітамінами.
А хлібороби, що ходять за плугом,
Пахнуть чорноземом, полем і лугом.
Морем і рибою пахне рибак…
Тільки неробство не пахне ніяк.
Ледар пахтиться духами старанно,
Та пахне він, діти, усе ж препогано.
Кого висміює в цьому вірші поет?
Поміркуймо, яка ж з професій найважливіша?
Гра «Що станеться, коли….»
Лікар не з’явиться на своє робоче місце?
Шофер автобуса прогуляє свій робочий день?
Захворіє і не вийде на роботу пекар?
Вихователька дитячого садка запізниться на роботу?
Двірник не захоче прибирати свою територію?
Робота над казкою В.О.Сухомлинського «Пекар і Кравець»
Засперечалися Пекар і Кравець: чий труд важливіший і потрібніший людям?
Пекар і каже:
- Що станеться, як я не напечу хліба? Та без хліба ж ні шахтар в шахту не спуститься, ні тракторист за кермо не сяде, ні ти, Кравче, ножиці до рук не візьмеш.
- А що станеться, - відповідає Кравець. Як кравців не стане? Хто одяг шитиме? Без одягу ні тракторист за кермо не сяде, ні ти, Пекарю, до своєї пекарні не підеш.
Так і не дійшли до однієї думки – чий же труд важливіший і потрібніший людям.
- Я обійдуся без тебе, кравче, - сказав пекар.
- А я обійдуся без тебе, пекарю, - відповів кравець.
Пішли вони кожен на свою роботу. Працює Пекар день, працює другий – можна без Кравця обійтись. На третій день повісив Пекар піджак біля печі, рукав і присмалився, та так, що й попілець посипався. Почухав потилицю Пекар. До Кравця треба йти…
А Кравець тим часом попрацював день без хліба – їв борщ і кашу. Попрацював другий без хліба… а на третій так живіт заболів, що й ножиці випали з рук. Треба йти до Пекаря по хліб.
Вийшли вони з дому одночасно – Пекар і Кравець. Пекар ішов до Кравця, а Кравець до Пекаря. Зустрілися. Пекар тримає в руці піджак без рукава, а Кравець – порожній кошик.
Отже, бачите, діти. В.О.Сухомлинський ще раз переконав нас у тому, що всі професії важливі, почесні і необхідні.
Український народ здавна шанував тих людей, які були працьовитими і засуджував ледарів та нероб. На цю тему існує багато приказок та прислів’їв. А яких, скажете ви самі, відновивши їх.
«Приказкова перекличка»
Без труда нема плода.
Діло майстра величає!
Маленька праця краща за велике безділля.
Не одежа красить людину, а добрі діла.
Під лежачий камінь вода не тече.
Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.
Як дбаєш, так і маєш.
Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай.
Не кажи «не вмію», а кажи – «навчуся»
Бджола мала, а й та працює.
Чесне діло роби сміло!
Треба нахилиться, щоб з криниці води напиться.
Інсценізація оповідання В.О.Сухомлинського «Втрачений день»
В одного батька троє синів - маленьких хлоп'ят. -
- Розкажіть, як ви сьогодні прожили день.
Юрко відповів:
- Я сьогодні посадив дерево.
Батько сказав:
- Ти сьогодні добре прожив день.
Миколка відповів:
- Я сьогодні зайчика намалював.
- Ти теж непогано прожив день, - сказав батько.
Петрик відповів:
- Я сьогодні у м'яча грав... І морозиво з'їв.
- У тебе сьогодні втрачений день, - посмутнів батько.
Вірш П.Воронька «Я буду героєм труда»
Ми з татом будуємо хату,
Із мамою полем грядки.
Люблю працювати завзято,
Учуся читати книжки.
Не можу, не хочу й хвилини
В нудному безділлі прожить!
Хвилини – маленькі краплини,
А з крапель струмочок біжить.
Струмочки збіжаться в потічки –
І повінню лине ріка.
Хай праця моя невеличка,
Вона мені люба й така.
Я буду трудитись, як тато,
Як мама моя молода.
Збудую і школу, і хату,
І вирощу хліба багато….
Я буду героєм труда.
То ж , любі діти, бажаю, щоб у вашому житті не було жодного втраченого дня, щоб вами пишалися ваші рідні, а люди могли подякувати вам за ваш труд.
Категорія: Виховна година | Додав: Віта7130 (24.01.2016)
Переглядів: 5710 | Рейтинг: 2.2/4
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам...
Місця підвищеної небезпеки у школі
Екскурсія на пришкільну ділянку. Спостереження за осінніми змінами в живій і ...
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]