Урок 12 Тема. Літературна казка. Мурад ас-Сібаї «Цвіркун та праця» Мета: ознайомити учнів з казкою сирійського письменника; вчити цінити такі загальнолюдські чесноти, як духовність, шляхетність, індивідуальність; стверджувати думки про цінність творчої праці; складати усні анотації про зміст того чи іншого твору; виховувати кращі людські чесноти. Обладнання: мапа світу; картки для контролю техніки читання; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент Щоб урок пройшов не марно, Треба сісти рівно, гарно, На уроці не зівай, Швидко руку піднімай. II. Актуалізація опорних знань ►► Перевірка домашнього завдання 1) Робота в парах. Учні ставлять одне одному запитання, які склали вдома. 2) Вибіркове читання. — Чим, на вашу думку, зворушив бабусю вірш Хлопчаків? Зачитайте. — Яка головна думка байки «Ведмідь і мурашки»? — Уявіть себе поруч із прадідусем. — За якою темою ви б хотіли із ним поговорити? 3) Вікторина «Чи знаєш ти літературні жанри?». Дидактична мета.: перевірити вміння розпізнавати жанри твору за суттєвими ознаками. Учитель ставить запитання, учні відповідають. Наприклад: 1) До якого жанру належить твір алегоричного змісту, у якому людське життя відтворюється в образі тварин, рослин, речей? 2) У якому жанрі ритмічно організована мова з метою посилення її виразності та емоційності? 3) Популярний жанр народної творчості, для якого властиве метафоричне або алегоричне зображення предмета чи явища, дотепне запитання з метою виявлення кмітливості того, хто відповідає. 4) Фольклорний розповідний твір про вигадані, а часто й фантастичні події. 5) Переказ про якісь події чи людей, але оповитий казковістю чи фантастичністю. 6) У якому літературному жанрі йдеться про одну або кілька подій у житті? 7) Жартівливий вислів, спеціально скомпонований зі складних для швидкого вимовляння слів, яким часто розважаються діти. 8) Які за жанром твори починаються словами: «У деякому царстві, в деякому государстві...», «Жили собі...»? 9) У яких за жанром творах можуть повторюватися події? III. Мотивація навчальної діяльності учнів — Сьогодні ми знову помандруємо у чарівний світ казки. Казка, яку ви почуєте сьогодні, добра і світла. У ній торжествує справедливість і добро. Слухайте, і ви переконаєтесь у цьому. IV. Робота над новим матеріалом 1 Повідомлення про письменника — Автор казки «Цвіркун та праця» — відомий письменник Сирії Мурад ас-Сібаї. Перу Мурада ас-Сібаї належать прозові твори та п’єси для театрів, у яких він талановито розповідав про ті проблеми, які хвилюють сирійських арабів. Письменник написав для дітей чимало літературних казок. 2 Читання казки підготовленим учнем — Хто головний герой казки? 3 Словникова робота Канючитискрашує жебракустигнути дбайливийпідданих — Доберіть синоніми до слів канючити, жебрак, скрашує. 4 Аналіз змісту казки. Вибіркове читання — Як перебув зиму Цвіркун? — Прочитайте опис природи, якою замилувався Цвіркун. — Про що згадав Цвіркун, побачивши мурашок? — Зачитайте, що сказали Мурашки Цвіркуну, прогнавши його. — Розгляньте малюнок. Який епізод казки відтворено на ньому? — Чому Цвіркун вирішив змінити життя? — Як йому це вдалося? — Як змінилося довкола життя, коли поет перестав співати? — Чи погоджуєтесь ви із думкою «у кого весело на серці, той краще працює? » Чому? — Як ви вважаєте, чому мурахи виділили Цвіркунові пайку в дев’ять разів більшу, ніж пайка мурахи? делегація звеселяв виправдовуватись 5 Читання казки учнями вголос 6 Читання «естафетою» з подальшою взаємоперевіркою, розуміння прочитаного 7 Читання за особами — Прочитайте розмову мурашки з їх королевою. — Прочитайте за особами розмову мурашки і Цвіркуна. — Поміркуйте, чому Цвіркун так легко погодився на умову мурашок. V. Підсумок уроку — Із казкою якого автора ми ознайомились сьогодні? — Поміркуйте, у чому полягає цінність мистецтва співу. Які ще види мистецтв ви знаєте? — Поміркуйте над змістом прислів’їв. • Поетові потрібні три речі: слово, голос, музика. (Узбецьке) • І тисяча зірок не замінять одного місяця. (В’єтнамське) VI. Домашнє завдання — Складіть план казки. Навчіться за ним переказувати. Прочитайте казку Мурада ас-Сібаї «Розумна жаба». | |
| |
Переглядів: 1516 | |
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я. |
Властивості паперу. робота з папером |
Твоя квартира. Будь обережним |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Дещо з історії |
Всього коментарів: 0 | |