Урок 1 Тема. Легенди і міфи народів світу. «Походження вогню» (легенда індіанців ковичан) Мета: дати учням уявлення про легенди, причини їх появи; ознайомити із легендою індіанців ковичан; відпрацьовувати навички роботи з книгою {визначати головну думку прочитаного, добирати потрібну інформацію); розвивати творчу уяву, зв'язне мовлення; виховувати повагу до історичної спадщини. Обладнання: мапа світу; картки для контролю техніки читання; підручник*; робочий зошит**. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мотивація навчальної діяльності 1 Гра «Читай за хвилькою» — Прочитайте вислів по хвильках. — Як ви розумієте цей вислів В. Сухомлинського? 2 Гра «Збери слова» — У кожного народу здавна існує культура усного слова, усна література. Усну народну творчість називають фольклором. — Які причини появи творів фольклору? — Колобок роз’єднав і переплутав назви фольклорних творів. Щоб їх відновити, потрібна ваша допомога. Правильно об’єднавши частини слів, ви зможете прочитати ці назви. * Мовчун А. І., Харсіка Л. І. Зарубіжна література. 4 клас: Навчальний посібник. — К. : АВДІ, 2009. ** Мостіпака Н. В., Парфутко Н. Т., Смірнова Л. О. Зарубіжна література. 4 клас. Робочий зошит-посібник (за програмою А. І. Мовчун). — X. : Вид. група «Основа», 2012.— 80 с. приказ — Запишіть віднайдені вами назви фольклорних жанрів. — Народні сказання, невеликі за обсягом, про події, факти, людей, оповиті казковістю, фантастикою, називаються легендами. III. Повідомлення теми й мети уроку — Легенди виникли в прадавні часи. У сиву давнину люди намагалися пояснити різні явища природи, виникнення світу під впливом надприродних сил чи істот — богів, здатних захистити і врятувати людей. Саме слово «легенда» прийшло до нас із латинської мови, його первісне значення — «те, що належить прочитати». Справа в тому, що з прийняттям християнства для служби в церкві відзначали найцікавіші уривки з Біблії, які слід було прочитати. Ці місця й були легендами. На відміну від казок, легенди не мають традиційних зачинів. Інколи вони починаються словами: «було це давно», «колись давним-давно». Ці твори мають повчальний висновок. На сьогоднішньому уроці ми прочитаємо легенду індіанців ко-вичан «Походження вогню». IV. Опрацювання легенди «Походження вогню» 1 Первинне слухання твору (виразне читання вчителем) — Чому плем’я ковичан відчуло потребу вогню? 2 Словникова робота Читання «пірамідок» слів з дошки. бік він їли бігти тільки треті відмовляв повинні нікому горихвістка поквапилися одноплемінники — Прочитайте слова, правильно їх наголошуючи. — Прочитайте слова в алфавітному порядку. — Яке слово найдовше? Яке — найкоротше? — Поясніть значення слів «поквапилися», «одноплемінники». 3 Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання — Як жило плем’я ковичан у далекі часи? Зачитайте перший абзац. — Що примусило індіанців будувати собі домівки? — Яку звістку принесла Горихвістка, прилетівши до стійбища? — Що, за словами Горихвістки, мав дати людям вогонь? — Прочитайте, які дві умови поставила жителям племені пташка. — Розкажіть, куди полетіла Горихвістка. — Чому люди поверталися назад? — Якого іспиту вони не склали? — Чому пташка не дала вогню найвитривалішому чоловікові? — Кому пташка подарувала вогонь? За що? — Чи схвалюєте ви вибір пташки? 4 Вправи на розвиток швидкості читання — Зіставте з текстом подані твердження і скажіть «так» чи «ні». • Ковичани в далекі часи їли м’ясо сирим. (Так) • 3 роками ставало дедалі тепліше. (Ні) • Вогонь отримав найвитриваліший. (Ні) • Горихвістка довірила вогонь молодій жінці. (Так) 5 Гра «Хто швидше?» Учитель називає слова-«блискавки», а учні мають знайти в тексті відповідні прикметники. Часи (далекі), вогонь дістанеться найбільш (терплячому і витривалому), за пташкою бігли (старі і молоді), у стійбищі залишилися (немічні), полум’я (яскраве). 6 Робота за ілюстрацією «Горихвістка». Словесне малювання — Яку ілюстрацію ви створили б до цієї легенди? V. Підсумок уроку — Як ви вважаєте, чи тільки про появу вогню розповідає ця легенда? — Чого навчає цей твір? — Яка головна думка твору? — Які взаємини між людьми шанують ковичани? | |
| |
Переглядів: 2602 | |
Природа Кримських гір |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Свято, коли весело |
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ... |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Всього коментарів: 0 | |