Урок 19 Тема. Спиридон Вангелі «Проліски». Урок-інтерв'ю Мета: ознайомити з жанром оповідання; вчити визначати у творі головні події; вдосконалювати читацькі уміння; розвивати вміння аналізувати й синтезувати, ставити запитання; виховувати любов, бажання піклуватися про близьких людей. Обладнання: мікрофон; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент Вже дзвінок нам сигнал дав — Працювати час настав. Тож і ти часу не гай, Працювати починай. II. Мотивація навчальної діяльності учнів 1 Гра «Відгадай» (на уміння розпізнавати різні жанри творів) Учитель зачитує уривки творів, діти називають, який це жанр, і доводять свою думку. • Свої сухарі добріші від чужих пирогів. (Прислів’я) • У воді родиться, а води боїться. (Загадка) • Лю-лі, лю-лі, соколя, спи-засни, моє дитя. (Колискова) • Пальчик, пальчик, де ти був? Я з цим братом в ліс ходив, А з цим братом борщ варив, З цим я кашки скуштував, А з найбільшим заспівав, заспівав. (Забавлянка) • Сітка-вітка, дуб — дубки, поставали козаки. Шабельки — брязь! Вийди, князь! (Лічилка) • До двох іграшкових автомобілів прив’язують шнури завдовжки 5-10 метрів, а на їх краї — дві палички. За сигналом судді діти починають накручувати шнури на палички, підтягуючи автомобілі. (Гра) • — Ой, не їж мене, — заблагав Яструб.— Відпусти мене на волю. (Народна казка) • — Бабусю, які у тебе великі руки! — А це щоб міцніше тебе обнімати! (Літературна казка) 2 Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми ознайомимось із ще одним жанром, а урок проведемо у вигляді інтерв’ю. Чи відомо вам, що означає це слово? (Інтерв’ю — опитування людини за певною темою, яке проводить журналіст з метою публікації або показу в ЗМІ. Інтерв’ю дозволяє зібрати інформацію, яка цікавить.) Дозвольте спершу мені взяти у вас інтерв’ю, а потім спробуєте ви. III. Робота над новим матеріалом 1 Ознайомлення з жанром твору 1) Розгадування анаграми. віодапоння (оповідання) 2) Розповідь про жанр (за матеріалами підручника). 3) Інтерв'ю (бере вчитель). — Твори якого жанру будемо читати в цьому розділі? — Про що йдеться в оповіданні? — Чим оповідання відрізняються від віршів? від казок? — Від чийого імені часто ведеться оповідь? — Хто автори оповідань? — Чи зрозуміли ви, як брати інтерв’ю? Що для цього треба робити? (Ставити запитання по темі) 2 Відомості про автора, про країну. Презентація книги Висловлення припущення: чому текст має таку назву? 3 Слухання казки смисловими блоками, словникова робота, відповіді на запитання після тексту, складання плану (в зошитах) 1) Гроші в кишені 2) Думки про подарунки. 3) У крамниці. 4) Вибір подарунка. 5) Винахідливий вчинок. 6) Найкращий подарунок — Чи справдилися наші припущення? — Назвіть дійових осіб оповідання. 4 Робота в зошиті (с. 44-45) 5 Читання тексту учнями • «Ланцюжком», по 1 реченню; • парами; • напівголосно; • пошепки. б Робота над текстом 1) Гра «Інтерв'ю» {робота в зошиті) — Уявіть, що ви — журналіст і берете інтерв’ю у: • автора твору; • Гугуце; • дитини, яка прочитала оповідання. 2) Вибіркове читання. 3) Гра «Намалюємо мультфільм» {робота в зошиті). — Які малюнки можна зробити до цього оповідання, щоб той, хто не читав його, зрозумів, про що в ньому ідеться. IV. Закріплення вивченого матеріалу Робота в зошиті. V. Підсумок уроку — У якій країні ми сьогодні побували? — Що вам запам’яталося про Вангелі? — З яким автором познайомились? — Хто головний герой його оповідань? — Чим він вам сподобався? — Усі, кому сподобався цей кумедний, добрий хлопчик, можуть прочитати оповідання «Пісенька» про нові пригоди Гугуце. | |
| |
Переглядів: 2537 | |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13 |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Приголосні мають різний характер |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Всього коментарів: 0 | |