Урок 3 Тема. Жива і нежива природаМета: розширювати знання учнів про різноманітність природи; розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи, порівнювати об'єкти (тіла) живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент II. повідомлення темиіметиур ку 1 Вправа «Погода» — Який сьогодні день — ясний, хмарний, похмурий? — Яке небо? — Які опади? — Який вітер? — Яка температура повітря? — Що змінилося порівняно з минулим тижнем? — Сьогодні ми говоритимемо про те, що нас оточує, про світ, у якому ми живемо. Ви здогадалися, що йтиметься про природу. Дорослі називають це словом довкілля, навколишній світ. 2 Вивчення вірша Повітря, земля і вода — це Природа. Природа — це Я. І ти — це Природа. Пустелі і гори, поля і ліси. І ми — тільки частка цієї краси. — На уроці ви дізнаєтеся, що належить, а що не належить до природи, навчитеся розрізняти живу і неживу природу. III. Вивчення нового матеріалу 1 Гра «Я почну, а ти завершуй» • Сьогодні дорогою до школи я бачив. • Біля школи росте. • Нашу землю вдень освітлює. • Уночі я бачила на небі. • Ми п'ємо. • Риби живуть у. • Ми дихаємо... На дошці — малюнки. — Як назвати одним словом усе, про що ви говорили? Де ми це зустрічаємо? — Так, навколо нас. Це і є природа. (На дошці учитель записує слово «природа».) — А чи хотіли б ви здійснити подорож у той куточок природи, де ви відпочивали влітку? Яка природа вас там оточувала? 2 Релаксаційна пауза — Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. Звучить музика. — Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м'яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувалися на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, усе спокійно і тихо. Ми наближаємося до місця вашого відпочинку... Розплющте очі. Як красиво! Розкажіть, що ви бачите. (На дошці — мапа України з дитячими фотографіями про літній відпочинок.) — Мені дуже хочеться поближче розглянути, які предмети природи там є. Але наша хмаринка так високо, що це зробити неможливо без спеціального приладу — телескопа що допомагає спостерігати за предметами на далекій відстані. (На дошці з'являється малюнок телескопа.) — У мене він є! Допоможіть, будь ласка, його налагодити. • Фізкультхвилинка Для цього: • підведіться; • протріть лінзу; • витягніть трубу; • наведіть різкість; • нахиліться вперед; • присядьте; • станьте навшпиньки. — Усе!.. Зупинилися! Дуже гарно видно! Учні сідають. — назвіть, які предмети природи ви бачили. (На дошці — малюнки.) 3 Гра «День — ніч» Під час гри на дошці — малюнки. — наша невеличка подорож добігла кінця, ми повертаємося додому. А в цей час. • Робота в парах — Обговоріть у парах, на які дві групи можна розділити малюнки, що є на дошці? (Формуються вміння групувати предмети за певними ознаками: належить, не належить до природи.) 4 Розповідь учителя — Рослини, тварини і люди — це жива природа. Сонце, Місяць, зірки, повітря, вода, ґрунт — це нежива природа. IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів — Розгляньте малюнки на дошці. Який малюнок «зайвий»? Чому? (Лопата зайва, оскільки це — виріб людини, а решта — об'єкти природи.) • Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта. • Дуб, камінь, Сонце, повітря. • Вітер, річка, білка, веселка, дощ. • Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар. — Якою буває природа? (Живою і неживою) — Назвіть ознаки живої та неживої природи. — Як взаємопов'язані жива і нежива природа? 3 Гра «Уважний ряд» Учитель готує предметні малюнки із зображенням сонця, берези, гриба, місяця, річки, олівця, дівчинки, машинки, будинку і показує їх по черзі. Діти першого ряду плескають у долоні, якщо показане належить до живої природи, другого — до неживої, а третього — до рукотворного світу. 4 Гра «Об'єкти живої природи» Діти підводяться. Учитель упереміж називає об'єкти живої природи і вироби: м'яч, собака, телевізор, трактор, хмара, сумка, сніжинка, річка, ложка, бурулька, ранець, піщинка, гойдалки тощо. Діти присідають, коли чують назву виробу, і піднімають руки вгору, коли чують термін, що характеризує об'єкт природи (не зроблений руками людини). — Зверніть увагу на об'єкти, що не належить до природи, — міст, будівля, пам'ятник. Вони теж зроблені руками людини. 5 Виконання завдань 1) Що з переліченого належить до неживої природи: орел, туман, людина, комаха, місяць, мороз? (Туман, місяць, мороз) 2) Гра «Я знаю три предмети.». — наведіть по три приклади об'єктів живої та неживої природи. 1 Гра «Що зайве?» 2 Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?:» 3) Людина виростила багатий урожай пшениці. Пшениця — це об'єкт природи або виріб людини? (Пшениця — частина живої природи) 4) Який виріб колись був частиною живої природи? а) Цегляний будинок; б) лляний рушник; в) глиняний кухоль; г) сталевий ніж. (Лляний рушник спочатку був рослиною.) 6 Робота над загадками Учитель пропонує учням відгадати загадки і визначити, що з відгадок належить до живої природи, що — до неживої, а що — до рукотворного світу. Діти обов'язково пояснюють, чому вони визначили приналежність певного предмета до певної групи. • Лиш торкнись до колючок — Він згортається в клубок. Не вгадаєте ніяк? Підказати? Це... (їжак). • В небі хмарка пролітала, Білий пух розсипала. Він на землю міцно ліг. Називають його... (сніг). • Цю найпершу в школі книжку Знає будь-який школяр. До усіх книжок доріжку Прокладає наш... (буквар). 7 Гра-змагання між хлопчиками і дівчатками Демонстрація мультфільму «Про мавпочок» (1 ням: назвати якомога більше предметів природи них людиною). V. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися на уроці? — Що таке природа? — Якою буває природа? (Живою і неживою) — Що належить до живої природи? — Що належить до неживої природи? — чим жива природа відрізняється від неживої? — До якої природи належить людина? — Як взаємопов'язані жива і нежива природа? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 9189 | |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Всього коментарів: 0 | |