💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Захаріас Топеліус «Сонячний промінь у листопаді» (фінська казка)

Урок 13

Тема. Захаріас Топеліус «Сонячний промінь у листопаді» (фінська казка)

Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом фінського письменника; вчити висловлювати свої міркування щодо можливого розвитку подій, відтворювати казку за малюнком; розвивати швидкість і темп читання; виховувати почуття доброти, взаємодопомоги, людяності.

Обладнання: мапа Європи, Державний Прапор Фінляндії, виставка книг; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми й мети уроку

— Чи легко бути письменником? Чи замислювалися ви коли-небудь, як люди стають письменниками?

— Що потрібно, щоб людина стала письменником?

— Сьогодні ми ознайомимося з творчістю фінського письменника 3. Топеліуса та опрацюємо його казку, яка зашифрована в анаграмі.

нячСоний міньпро у толисдіпа

III. Вивчення нового матеріалу

  1 Вступне слово вчителя про творчість 3. Топеліуса

— Фінський письменник Захаріас Топеліус-молодший жив у той час, коли мовою літератури, навчання й освіти в його країні була шведська мова.

До 1809 року Фінляндія входила до складу Швеції (на малі Європи учитель показує, де розташована Фінляндія, і вивішує Державний Прапор Фінляндії).

Більшість письменників Фінляндії, у тому числі і Захаріас То-пеліус, писали шведською, а їх книги друкували у Швеції та Фінляндії, перекладали норвезькою та данською мовами.

Захаріас Топеліус народився в сім’ї лікаря. Батько, добра й сердечна людина, залишився в пам’яті селян Північного Естарботтена як гарний лікар. Та в історії Фінляндії він передовсім відомий як фольклорист. Захаріас-батько записував народні фінські пісні-руни.

Тож Топеліус-син теж серйозно займався народною творчістю.

У студентські роки майбутній письменник вивчав медицину, але став викладачем історії Фінляндії, Росії та Північних країн, пізніше — ректором університету в Гельсінгфорсі (нині Хельсінкі).

Літературною діяльністю Топеліус почав займатися рано. Він писав книги з історії. Слави зажив після виходу «Історії Фінляндії в малюнках».

Любили читачі й ліричні вірші Захаріаса (книги «Квіти вересу», «Нові сторінки», «Верес»),

Захаріас Топеліус дуже плідно працював у галузі дитячої літератури. Він написав історичні повісті «Розповіді фельдшера» в п’яти циклах та «Книгу про нашу країну» для підлітків. Цікаво розповів про природу в «Книзі природи».

Для найменших письменник творив казки. У них він оспівував сувору й величну природу Фінляндії, її історію та мужній народ. Добре знаючи народну творчість, казкар користується нею і у своїх творах.

 2 Робота над казкою

Клас об’єднаний у 4 групи. Кожній групі дається частина казки. Починає читати спікер, за сигналом вчителя він передає текст іншому учневі і т. ін.

 3 Словникова робота

Кожна група вибирає незнайомі слова зі своєї частини казки і намагається їх пояснити.

 4 Гра «Хто швидше?»

Учитель називає окремі слова з різних частин казки, а діти мають швидко знайти їх у тексті і підняти руку. Перемагає група, яка швидше за всіх знаходила слова.

Наприклад: листопад (1), береза(З), снігова хмара (2), щілинка(4) тощо.

 5 Стислий переказ казки

Кожна група розповідає свій уривок з казки, відповідаючи на запитання.

— Який настрій був у Сонячного промінчика у вашій частині?

— Отже, герой у казці наділений людським почуттям і переживанням. Промінь переконаний, що йти означає творити добрі вчинки.

— Чи погоджуєтеся ви із цим висновком?

 6 Творче завдання (робота в групах)

1-ша група. Запишіть число комах на землі, яке називає автор.

2-га група. Намалюйте «Сонячний Промінь».

3-тя група. Чому автор обрав у казці місяць листопад?

4-та група. Пофантазуйте: розкажіть про перебування на землі Сонячного Променя іншої пори року.

 7 Подискутуємо

Чи є користь від сонця?

 8 Створення асоціативного куща. Робота в зошиті

— Із чим у вас асоціюється слово «сонце»?

літорадість

річка

канікули

фрукти тепло

IV. Узагальнення й систематизація знань

— Який епізод казки запам’ятався найбільше?

— Що вам сподобалося у казці, а що — не сподобалося?

— Чого вчить ця казка?

V. Підсумок уроку

— Як ви ставитеся до дій Променя?

— Чому так важливо, щоб кожен робив добро?

VI. Домашнє завдання

Скласти план до казки, переказувати казку за планом.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 2283 | Рейтинг: 0.0/0
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі...
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]