УРОК 10 Тема. Людина — частина живої природиМета: формувати уявлення неповторність і особливість кожної людини; встановити подібне і відмінне між людиною і твариною; вчити любити і поважати своїх батьків, піклуватись про них; розвивати спостережливість, виховувати любов до природи, співчуття, гуманне ставлення до всього живого. Обладнання: Біблія для дітей; малюнки тварин, людей; Молитва Хід уроку I. Організаційний момент — Треба всім нам привітатись: «Добрий день!» Дружно й голосно сказати: «Добрий день!» Праворуч, ліворуч поверніться, Туди-сюди посміхніться. — Звучить грамзапис пісні «Сонечком світить українська душа» у виконанні М. Гнатюка. II. Актуалізація опорних знань 1. Підсумок фенологічних спостережень. 1. Діти II групи доповідають, яка погода сьогодні, якою вона була протягом тижня. Доповідає прогностик, які цікавинки помітив у природі за цей тиждень. 2. Слово вчителя. — Наші предки також спостерігали за природою. Вони записували чи запам'ятовували свої спостереження, потім виводили певні закономірності — прикмети, завдяки яким можна зазирнути краєчком ока на майбутню погоду. Ось деякі з них. — Комарі з'явилися пізно восени — до м'якої зими. — Якщо журавлі восени летять високо — осінь буде тривалою. Прогностик зачитує деякі прикмети у листопаді. Сказав мудрець: — Живи, добро звершай. Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вищу правду віра Людину відрізни від мавпи і звіра. Хай оживає істина стара: Людина починається з добра (Л. Забашта) — Що відрізняє людину від звіра? З чого починається людина? III. Вивчення нового матеріалу — Уявімо собі, якою була наша Земля до того, як на ній з'явилися люди. Ми віримо, що світ цей створив Бог. Ось як про це пишеться у Біблії: «З волі Божої вода утворила із себе всіх істот, які живуть у воді, а земля — рослини і тварини, що живуть на землі». Коли ж Бог творив людину, то сказав: «Створимо людину за образом Нашим, за подобою Нашою». У світі, що створив Господь, все було досконалим: не було хвороб, звірі мирно жили поряд із людиною, навколо панували порядок і краса. Все, що є в природі, Бог підкорив людині і надав їй право користуватися благами природи. Але гріхопадіння перших людей змінило їхнє становище в природі. Людина стала рабом природи, змушена була підкорятися її законам. Смерть увійшла в світ, і він наповнився злом і насильством. Та людина впорядковує світ і владно втручається у життя природи. Хоча інколи це повертається у зло, бо людина діє без Бога в серці. На нашій планеті не можуть існувати окремо ні рослини, ні тварини, ні люди. Те, що ми дихаємо, харчуємося, використовуємо воду, відпочиваємо біля річки, моря або лісу, свідчить про наш зв'язок з оточуючим світом. Але треба, щоб людина діяла розумно, з волі Божої, щоб зло не панувало в цьому світі. Природа має бути збереженою. Людина розуміє, що від природи залежить не тільки здоров'я, а й наше життя. Фізкультхвилинка 1. Хвилинка-цікавинка. Людське тіло є чудом різноманітності і єдності. Воно складається з багатьох трильйонів клітин і всі вони працюють злагоджено, як єдиний механізм. Завдяки цьому людина може думати, рухатись, їсти, бачити, чути, відчувати тощо. На землі живуть і жили мільярди людей, та ніколи не було і нема двох зовсім однакових людей. У кожної людини свій, лише їй властивий відбиток пальців. 2. Визначення спільного і відмінного між людиною і твариною. Спільне Відмінне створив Бог; людина має мислення, волю, совість, а тварина — інстинкт; живиться, росте, розмножується, вмирає; у людини свідома поведінка, вона не проста істота, а особистість; складається з клітин; у людини, крім тіла, душі, є дух, який одухотворяє душу, і людина прагне до Бога. 3. Бесіда. — Наведіть приклади інстинктів тварин. (Птахи в'ють гнізда, ведмідь засинає на зиму, бджоли збирають мед). Хто їх навчив? — Який існує зв'язок між людьми і тваринами? — Чи можуть люди поводитись гірше, ніж тварини. (Так, обманюють, ображають, живуть за рахунок праці інших) — У чому перевага людини над твариною? — Що Бог дав людині? Для чого? (Мову. Люди спілкуються між собою). — Якщо людина — вище творіння Господнє, то як вона має ставитись до тварин? (Звучить грамзапис пісні «Прохання», муз. Пахмутовоі, сл. Р. Рождественського.) IV. Осмислення учнями знань 1. Вчитель читає вірш В. Симоненка «Ти знаєш, що ти людина». 2. Бесіда. 1. Чим відрізняється людина від тварини? Назвіть істотні відмінності. 2. Яке значення природи в житті людини? 3. Як пов'язані між собою людина і тварина? 4. Чи потрібно берегти природу? Чому? — Звернемося до нашого науково-дослідницького журналу «Я і Україна». Які відкриття ми зробили? 3. Гра «Так і Ні». Тема «Жива і Нежива природа». Вчителька називає предмет, якщо він належить до живої природи, учні говорять «Так!», а якщо це предмет неживої природи, відповідно «Ні!». — Отже, всі, що є на землі, всі дуже потрібні — великі і малі; лисиця і вовк, кіт і собака, тигр і свиня, рослини і тварини — всі дуже потрібні, бо без них людина загине. Шануйте, любіть природу. Ніколи не знущайтесь з тварин, не ламайте гілок дерев, не нищіть квіток. І пам'ятайте: щоб наша планета була і надалі такою ж гарною, кожен з нас повинен посадити власне деревце і дбати про нього, виростити квітничок і подарувати квіточку найближчій людині. — Мовчки прочитаємо молитву. Дай, Боже, нам здоров'я і радості. V. Домашнє завдання Спостерігати за погодою,природою. | |
| |
Переглядів: 5981 | |
Наш вернісаж |
Тварини |
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів |
З чого все почалося |
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |