Урок 1 Тема. Прислів'я, приказки, загадки Мета: збагачувати знання дітей про світовий фольклор та його жанри; навчати групувати матеріал і виділяти в ньому головний зміст; розвивати техніку читання, навички виразного читання, увагу, кмітливість, спостережливість; виховувати бажання більше дізнаватися про культурні традиції народів світу. Обладнання: малюнок скрині; намисто (на одній стороні кожної намистинки — по 1 букві, що складають слово фольклор, на другій — назви жанрів усної народної творчості); підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань — Сьогодні у нас у класі є незвичайний предмет. Що це? (Скриня) Для чого вона призначена? Ще з давніх часів, з покоління в покоління кожен народ передавав свої скарби. Скриня — символ скарбів. Цікаво, які ж це можуть бути скарби? (Учитель виставляє намисто зі словом «фольклор».) Існує й інша назва фольклору — усна народна творчість. Що ж належить до усної народної творчості? ►► Вікторина «Що це?» — Я зачитуватиму текст певного жанру фольклору, а ви назвіть, що це. • Христя-мистя. Вуха — з листя! Ніс — цибулька, зверху — булька! (Дражнилка) — Народна дражнилка всім своїм ладом орієнтована на те, щоб поставити на місце кривдника, висловити своє ставлення до неприємних проявів у поведінці, звичках, зовнішньому вигляді. Без дражнилки гра і життя дитини втрачають часом гармонійність, а часом — і справедливість. • Котилася торба з високого горба, А в тій торбі хліб, паляниця — На кого потрапить, той буде жмуриться. (Лічилка) • Лежить колода серед болота — Хай яке сонце, та не висохне. (Язик) (Загадка) • Ходить котик по горі, носить сон у рукаві, Усім дітям продає, Максимкові так дає. (Колискова) • — Гуси, гуси, додому! — Чого? — Вовк за горою! — Що він робить? — Гуску скубе! — Яку? — Сіру, білу, волохату, тікайте, гусоньки, у хату! (Гра) • Битися — не билися, трохи посварилися, Потім посміялися, друзями зосталися. (Мирилка) — Мирилки — невеличкі пісеньки, розраховані на те, щоб забути нещодавню сварку, відновити товариські стосунки. • Ой ви, дітоньки, козенятоньки, Відімкнітеся, відчинітеся. Ваша мати прийшла, Молочка принесла. (Казка) • В чаплі чорні черевички. Чапля чапа до водички. (Скоромовка) • Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися. (Прислів’я) • — Ладусі, ладусі, а де були? — У бабусі. — А що їли? — Кашку. — А що пили? — Бражку. Кашку поїли, бражку попили. Ізнялися, полетіли на головку сіли. Шу! (Забавлянка) — Все це і є жанри усної народної творчості. III. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні на уроці ми детальніше ознайомимось із фольклором народів світу. Будьте уважними, спостережливими, на вас чекає цікава й творча робота. IV. Робота над новим матеріалом 1 Розповідь учителя про фольклор (за матеріалом підручника*) 2 Гра «Шифрувальники» — Із якими жанрами усної народної творчості ми будемо ознайомлюватися, допоможе відгадати гра. Розшифруйте слова! Казприки сліприв’я кигадза. * Мовчун А. І., Харсіка Л. І. Зарубіжна література. 2 клас: Навчальний посібник. — К. : АВДІ, 2010. 3 Робота над прислів'ями та приказками Учитель перевертає намистинки іншим боком і відкриває назви. — Що таке прислів’я і приказки? ►► Робота за підручником 1) Самостійне читання учнями тексту. 2) Бесіда за змістом прочитаного. — Що таке прислів’я, приказки? — Чим вони різняться? 3) Читання прислів'їв і приказок «ланцюжком», тлумачення їхнього змісту. — Які найбільше сподобалися? Чим саме? 4) Робота в групах. — Доберіть до кожної групи прислів’їв відповідну назву і пригадайте українські прислів’я та приказки цієї тематики. 5) Робота в парах. — Запам’ятайте одне прислів’я (за вибором) і поясніть його значення товаришеві по парті. 4 Робота над загадками 1) Вступна бесіда. — Що таке загадки? Ще невеликі поетичні твори, в основі яких є запитання. Для того щоб на них відповісти, потрібно вміти вирізняти особливі характерні ознаки того чи іншого предмета чи явища, вміти порівнювати їх.) — У давнину вміння розгадувати загадки було мірилом мудрості й розуму. Загадки слід читати в повільному темпі, із утаємниченою інтонацією й обов’язково дослухати до кінця. 2) Змагання між командами. Клас об’єднується у 2 команди. Одна команда читає загадку, інша — відгадує і навпаки. — Яка загадка сподобалася найбільше? Чому? 3) Робота в групах. «Хто краще?» (виразне читання загадок). 4) Робота в парах. Творче завдання: придумайте свої загадки. Зачитування й відгадування власних загадок. V. Закріплення вивченого матеріалу 1 Робота в зошитах* Відповіді до завдання 1: фольклор; народ; прислів’я; приказки; загадки; жить. * ДумськаН. О., МисловськаВ. М., Сльота І. С. Зарубіжна література. 2 клас. Робочий зошит-посібник (за програмою А. І. Мовчун). — X.: Вид. група «Основа», 2012. — 80 с. Відповіді до завдання 5: пісня; загадка; приказка; прислів’я; скоромовка; гра; чистомовка; дражнилка; небилиця; лічилка; казка. 2 Гра «Влучний стрілець» — Доберіть прислів’я чи приказку відповідно до ситуації. • Вам зустрілася людина, яка не любить працювати; • як треба ставитися до батьків; • чи треба вчитися; • ви зустріли чуйну, добру людину; • що ви скажете про дружбу; • як слід ставитися до інших людей; • що ви скажете про рідну країну. VI. Підсумок уроку — Із чим ви ознайомились на уроці? — Що найбільше сподобалося? — Що запам’яталося? | |
| |
Переглядів: 7763 | |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Лукаві "є" та "и" |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ... |
Всього коментарів: 0 | |