ЗАНЯТТЯ 27 Тема: Завдання на повторення Мета:
удосконалити вміння учнів будувати умовиводи; перетворення й обернення;
розв’язувати задачі з кінця (два види) та задачі на планування найгіршого
варіанта (два види). Обладнання: підручник, зошит. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття II. Логічний бій Гра «Так — Ні» 1) Поняття — це думка, передана реченням. (Словом) 2) Судження — це думка, передана словом. (Розповідним реченням) 3) Порівнянні поняття можуть бути сумісними й несумісними. 4) Будь-яке поняття має певний обсяг. 5) Якщо обсяг одного поняття повністю збігається з обсягом другого, то такі поняття є підпорядкованими. (Сумісними, тотожними) 6) Судження за структурою поділяються на прості й складні. 7) Судження за відповідністю бувають загальні та часткові. (Прості і складні) 8) Якщо судження починається словом всі, кожний, жодний, то таке судження називається загальним. 9) Якщо судження починається словом деякі, то таке судження називається загальним. (Частковим) 10) Обсяг поняття можна графічно зобразити за допомогою кругів Ейлера. 11) Якщо поняття — географічна назва, то таке поняття є загальним. (Частковим) 12) Якщо, називаючи поняття, ми уявляємо декілька груп предметів, об’єднаних в єдине ціле, то таке поняття є збірним. III. закріплення вивченого про умовивід «Логічний ланцюжок» Завдання 1 Учні мають спочатку згадати, як виконується перетворення й обернення, а потім — вказати вид умовиводу. а) Перетворення, бо двічі вживаємо слово не. б) Обернення, бо поміняли місцями терміни 8 і Р. в) Обернення; г) Перетворення. Завдання 2 Діти мають пояснити свої дії, спираючись на певне правило перетворення чи правило виконання обернення. в) Обернення, неправильно. Треба замінити слово всі на слово деякі. г) Перетворення, неправильно, треба було тільки перенести слово не і поставити його після слова вміють. г) Обернення треба було побудувати так: «Деякі з тих, хто не вміє літати,— люди». Завдання 3 Пропонуємо учням самостійно утворити перетворення й обернення. а) Обернення: «Деякі з тих, хто має крила,— метелик». б) Перетворення «Деякі дерева не ростуть не на півночі». в) Перетворення: «Деякі многокутники не є не трикутниками?» Завдання 4 Діти самостійно складають судження за малюнком, а потім утворюють спочатку судження-висновок; перетворення ^ судження-висновок; обернення. «Перехресні групи» Завдання 5 Задача, яка розв’язується з кінця. Бажано за змістом умови перед розв’язанням побудувати графічну схему. Відповідь. 15 копійок. Завдання 6 Задача на планування найгіршого варіанта (про предмети, які мають пару). Відповіді: а) 6 х 2 + 8 х 2 + 4 + 1 = 33; б) 19 черевиків; в) 8 х 2 + 6 х 2 + 4 + 1 = 33 черевики. Завдання 7 IV. Підсумок Заняття — Що таке умовивід? — Що таке обернення? | |
| |
Переглядів: 2078 | |
Робочий стіл. Піктограми |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Всього коментарів: 0 | |