Завдання на повторення

Заняття 21

 Тема: Завдання на повторення

 Мета: удосконалювати вміння учнів розв’язувати логічні задачі з кінця (два види) та логічні задачі на планування найгіршого варіанта (два види); розвивати увагу, логічне мислення.

 Обладнання: підручник, зошит, картки для гри.

Хід Заняття

 I. Організація учнів до Заняття

 II. розумова розминка

Гра «П’ятий — зайвий»

 Завдання: у кожному рядку є фігура, заштрихована неправильно. Яка

2)

III. ознайомлення із задачами, які розв’язуються з кінця (за таблицею)

 «Діалог»

Завдання 1

Роботу над завданням 1 можна організувати так. Ще до того, як діти

почнуть розв’язувати задачу, вони запишуть у кожний стовпчик задачі число 24. Треба ще раз акцентувати увагу учнів на тому, що міркувати треба починати з кінця задачі. Тобто з останньої події — програшу Кирила.

Далі між учителем та учнями може відбутися приблизно такий діалог:

— Що нам відомо про кількість марок, які Кирило має віддати своїм друзям?

— Він віддав Денисові і Сашкові ще стільки марок, скільки у кожного вже є.

— Скільки марок після цього залишилося у кожного хлопчика?

— Після цього у всіх залишилося по 24 марки.

— Чи можна стверджувати, що Денисові і Сашкові дісталася однакова кількість марок?

— Можна, бо отримали вони по стільки марок, скільки у кожного з них було, а в результаті у них стала однакова кількість марок.

— Як дізнатися, по скільки марок отримав Денис і Сашко?

Тут важливо, щоб учні згадали, що означає стільки: у Дениса і Сашка вже була певна кількість марок і кожний з них отримав ще стільки ж. Після цього у кожного з них стало по 24 марки. Учні вже можуть зробити висновок, що треба 24 розділити на дві рівні частини, тобто на 2. Отже, по 12 марок Кирило віддав Денисові і Сашкові, а відтак у них теж було по 12 марок. Кирило віддав усього 12 + 12 = 48 марок. У другому рядку діти відповідно записують 12, 12, 48.

Далі учні міркують аналогічно, коли знаходять кількість марок у третьому і четвертому рядках (програші, відповідно, Сашка і Дениса).

У результаті матимемо таку таблицю:

Денис Сашко Кирило

 2424 24

 1212 48

642 24

 3921 12

Потім перевіряємо правильність розв’язання, міркуючи від знайдених чисел.

 Технологія «Акваріум»

Клас ділиться на 3—4 групи. Одна з груп сідає в центрі й утворює своє маленьке коло. Учасники цієї групи обговорюють свій варіант розв’язання задачі, використовуючи метод дискусії. Інші учасники слухають, не втручаючись в хід обговорення. Потім кожна група по черзі займає місце в цен-

трі класу, пропонує свій варіант розв’язання задачі. Обирається найбільш раціональний варіант, оформляється хід розв’язання в таблиці.

Завдання 2

Метод «Прес»

Кожен з учнів міркує над розв’язком задачі. Повідомляють результат і доводять свою думку виключно за поданим кліше:

• «Я вважаю, що...»;

• «...тому, що...»

• «...наприклад...»

• «Таким чином...».

Завдання 3

Задача, яка розв’язується з кінця, але іншого виду. Дуже важливо спочатку за змістом умови задачі виконати графічну схему, а потім виконати дії, обернені тим, що описані в умові.

 Робота в групах «Вільний вибір»

Пропоную розв’язати одну з задач — 4 або 5.

Технологія «Два — чотири — всі разом»

Завдання 7. Скласти алгоритм розбору іменника як частини мови.

IV. Розвиток уваги учнів

Завдання. Серед двоцифрових чисел є 13, які діляться на 7. Всього двоцифрових чисел 90 (90 карток). Отже, 78 карток треба вийняти.

V. Підсумок Заняття

— Які труднощі ви відчули під час розв’язування задачі?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 1685 | Рейтинг: 0.0/0
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж...
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист»....
Значення повітря для живої природи
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Урок-повторення. У комп’ютерному класі
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]