Заняття 21 Тема: Завдання на повторення Мета: удосконалювати вміння учнів розв’язувати логічні задачі з кінця (два види) та логічні задачі на планування найгіршого варіанта (два види); розвивати увагу, логічне мислення. Обладнання: підручник, зошит, картки для гри. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття II. розумова розминка Гра «П’ятий — зайвий» Завдання: у кожному рядку є фігура, заштрихована неправильно. Яка 2) III. ознайомлення із задачами, які розв’язуються з кінця (за таблицею) «Діалог» Завдання 1 Роботу над завданням 1 можна організувати так. Ще до того, як діти почнуть розв’язувати задачу, вони запишуть у кожний стовпчик задачі число 24. Треба ще раз акцентувати увагу учнів на тому, що міркувати треба починати з кінця задачі. Тобто з останньої події — програшу Кирила. Далі між учителем та учнями може відбутися приблизно такий діалог: — Що нам відомо про кількість марок, які Кирило має віддати своїм друзям? — Він віддав Денисові і Сашкові ще стільки марок, скільки у кожного вже є. — Скільки марок після цього залишилося у кожного хлопчика? — Після цього у всіх залишилося по 24 марки. — Чи можна стверджувати, що Денисові і Сашкові дісталася однакова кількість марок? — Можна, бо отримали вони по стільки марок, скільки у кожного з них було, а в результаті у них стала однакова кількість марок. — Як дізнатися, по скільки марок отримав Денис і Сашко? Тут важливо, щоб учні згадали, що означає стільки: у Дениса і Сашка вже була певна кількість марок і кожний з них отримав ще стільки ж. Після цього у кожного з них стало по 24 марки. Учні вже можуть зробити висновок, що треба 24 розділити на дві рівні частини, тобто на 2. Отже, по 12 марок Кирило віддав Денисові і Сашкові, а відтак у них теж було по 12 марок. Кирило віддав усього 12 + 12 = 48 марок. У другому рядку діти відповідно записують 12, 12, 48. Далі учні міркують аналогічно, коли знаходять кількість марок у третьому і четвертому рядках (програші, відповідно, Сашка і Дениса). У результаті матимемо таку таблицю: Денис Сашко Кирило 2424 24 1212 48 642 24 3921 12 Потім перевіряємо правильність розв’язання, міркуючи від знайдених чисел. Технологія «Акваріум» Клас ділиться на 3—4 групи. Одна з груп сідає в центрі й утворює своє маленьке коло. Учасники цієї групи обговорюють свій варіант розв’язання задачі, використовуючи метод дискусії. Інші учасники слухають, не втручаючись в хід обговорення. Потім кожна група по черзі займає місце в цен- трі класу, пропонує свій варіант розв’язання задачі. Обирається найбільш раціональний варіант, оформляється хід розв’язання в таблиці. Завдання 2 Метод «Прес» Кожен з учнів міркує над розв’язком задачі. Повідомляють результат і доводять свою думку виключно за поданим кліше: • «Я вважаю, що...»; • «...тому, що...» • «...наприклад...» • «Таким чином...». Завдання 3 Задача, яка розв’язується з кінця, але іншого виду. Дуже важливо спочатку за змістом умови задачі виконати графічну схему, а потім виконати дії, обернені тим, що описані в умові. Робота в групах «Вільний вибір» Пропоную розв’язати одну з задач — 4 або 5. Технологія «Два — чотири — всі разом» Завдання 7. Скласти алгоритм розбору іменника як частини мови. IV. Розвиток уваги учнів Завдання. Серед двоцифрових чисел є 13, які діляться на 7. Всього двоцифрових чисел 90 (90 карток). Отже, 78 карток треба вийняти. V. Підсумок Заняття — Які труднощі ви відчули під час розв’язування задачі? | |
| |
Переглядів: 1787 | |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Вітальна листівка до дня матері |
Тварини |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Всього коментарів: 0 | |