Урок № 21
Тема: «Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування для роботи з пластиліном».Мета: вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв’язок форми, призначення, декоративного оздоблення засобів і предметів народного декоративного-прикладного мистецтва; розвивати відчуття гармонії із застосуванням попередньої переробки форм реальних у декоративні; сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розумінню краси декоративно-прикладного мистецтва. Обладнання: таблиці, ілюстрації із зображенням керамічних виробів, глиняні іграшки, глечики, макітри, куманці. Тип уроку: комбінований. Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж. Хід уроку І. Організаційна частина. ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності: – Сьогодні на уроці ми почнемо працювати з новим матеріалом. Це пластилін. І сьогодні ми спробуємо виготовити пташок із пластиліну. ІІІ. Засвоєння нових знань: 1. Вступна бесіда. – Не можна уявити нашу Україну без пишного куща калини, без барвистої вишитої сорочки чи щирої пісні. Годі уявити її і без керамічного дива — мальованого глечика, макітри, куманця, горщика. А ще — глиняного дитячого свищика, що голосно сюрчить чи витьохкує посолов’їному. 2. Декларування вірша В. Морданя «Глиняний півник». – Друзі Петрика вітали І йому подарували Півника із глини. Гарні іменини! А той півник чубатий Добре вміє співати, Ходить Петрик по селу, Має втіху немалу. Хто його почує, Сміється, жартує. Петрик не вгаває — На півнику грає. 3. Продовження бесіди. – Що подарували Петрику друзі? – З якого матеріалу зроблений півник? – А що півник вміє робити? – Ось подивіться на ці іграшки — вони теж зроблені з глини. – А які іграшки є у вас вдома? З чого вони зроблені? (Діти діляться своїми враженнями.) 4. Перегляд керамічних іграшок. 5. Словникова робота. – Виготовлені з глини вироби називаються керамічними (кераміка – грец. keramik — від keramos — глина). 6. Продовження бесіди. – Здавна наші дідусі і бабусі займалися гончарським ремеслом, передаючи секрети майстерності своїм дітям і онукам. – А все почалося з того, що одного разу якийсь чоловік узяв грудочку глини, розім’яв її, спробував щось зліпити. Вийшло не погано. От від грудочки глини і пішли ось ці прекрасні речі. – Людей, які працювали з глиною, називали гончарями, а їхнє заняття – гончарством. Та не з усякої глини можна виготовити якусь іграшку чи посуд. Для цього шукають спеціальну гончарну глину. Глину місили руками чи ногами, потім ліпили з неї заготовки для виробів, які виготовляли на спеціальному гончарному крузі. – Найдорожчим скарбом, який передавали гончарі у спадок своїм дітям, вважався гончарний круг. – В Україні найбільшого поширення набули глиняні іграшки. Забавки ви-готовляли скрізь, де були гончарі,— від Карпат до Чорного моря. Найбільш відомі осередки: Опішня на Полтавщині, Ічня на Чернігівщині, с. Дидинці та Васильків на Київщині, Косів на Івано-Франківщині. У цих виробах життєва правда поєднувалась із казкою. 7. Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментарем учителя). 8. Фізкультхвилинка. ІV. Практична робота: 1. Послідовне ліплення пташки вчителем. – Пластилін поділіть на три частини. З першого шматка зліпіть тулуб. – Заокругліть пальцями один кінець і загостріть другий — це хвостик пташки. – Із другої частини сформуйте кулю — це буде голова. Відтягніть дзьоб. Із третього шматка пластиліну зліпіть підставку. Всі частини з’єднайте. Прикрасити пташку можна кольоровим пластиліном. – Кругленькі цяточки ви вже робили. А прямі, загнуті та хвилясті лінії роблять із тоненьких джгутиків. Накладайте їх на потрібне місце та добре натисніть пальцем. Зліпити гарних кольорових пташок вам допоможуть і гарні вірші. 2. Поточний інструктаж. 3. Аналіз помилок. V. Підсумок уроку: 1. Виставка дитячих робіт. 2. Підсумкова бесіда: – З яким матеріалом ви навчилися працювати? – Що цікавого дізналися? – Кого б ви навчили виготовляти пташку із пластиліну? 3. Прибирання робочих місць. | |
| |
Переглядів: 9120 | |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Культурні рослини рідного краю |
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона... |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі |
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху |
Всього коментарів: 0 | |