ЗАНЯТТЯ 3 Тема: Просте судження та його структура Мета: активізувати знання учнів про просте судження; ознайомити зі структурою простого судження; навчити виділяти у судженні предмет думки, ознаку чи властивість предмета думки; вдосконалювати вміння складати просте судження, використовуючи задані поняття або за малюнком розрізняти судження й твердження; розвивати увагу, логічне мислення, уяву. Обладнання: підручник, зошит, олівець. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття II. Повторення вивченого матеріалу Дидактична гра «Коло міркувань» Слово й поняття — те саме чи ні? Спробуйте відповідь дати мені. Ось кілька слів. Поміркуйте над ними І поділіться думками своїми. Райдуга, веселка. Малюки, малята, діти. (Діти висловлюють свою думку. Доводять міркування.) Дидактична гра «Мозаїка» Учням пропонується самостійно опрацювати теоретичний матеріал в підручнику (С. 8) і законспектувати в таблицю, яку вчитель дає кожному учневі за певний час. Після цього учні по черзі знайомлять зі своїм конспектом. На завершення спілкування у всіх учнів має бути заповнена таблиця. Поняття --- це_. За допомогою понять ми_ Судження --- це_ Істинне Хибне Підмет --- головний член речення. Судження містить слова, які поєдну¬ ють предмет думки і відповідну оз¬ наку: _ Зв’язка виражається словами є, належить, не є, не належить. Іноді замість слова-зв’язки ставиться тире. III. закріплення вивченого про судження і його структуру. Опитування «ланцюжком» Від учнів вимагаємо розгорнутої, логічної відповіді. На перше завдання учень дає відповідь і передає естафету іншому учневі за його вибором, якій продовжує давати відповіді на запитання. Завдання 1 Діти мають навчитися давати характеристику судження — виділяти в ньому предмет думки (суб’єкт), властивість (ознаку) предмета думки (предикат) і саму зв’язку. Так, у завданні б) предмет думки метр, ознака — сто сантиметрів, слово-зв’язка виражена тире. Завдання 2 Звертаємо увагу учнів на те, що треба скласти істинне й хибне судження з кожним із наведених понять, а не перетворювати істинне судження на хибне чи навпаки. Наприклад, «Присудок є головним членом речення» — істинне судження. «Присудок — другорядний член речення» — хибне судження. Завдання 5 Учні складають істинне і хибне судження за малюнком. IV. узагальнення матеріалу вчителем 1 Завдання 4 Учні вдосконалюють уміння розрізняти судження й твердження, знаходити судження серед висловлювань. Зверніть увагу! Розповідні речення типу: «Ядуже люблю гарбузи», «Вчора мама купила мені на ринку нову куртку» тощо — твердження, бо в них передається інформація особистісно значуща (я люблю, мама купила). Про інформацію, яка передається у твердженнях, не можна сказати, істинна вона чи хибна (або це може зробити тільки одна людина чи обмежене коло людей — ті, хто стверджує). Так, а) не є ні судженням, ні твердженням, бо це — словосполучення; б) — твердження, бо істинність (або хибність) цієї інформації може визначати тільки сам Петрик, його однокласники, вчителька; г) не судження, бо це питальне речення. V. розвиток уваги учнів Завдання 3 Задача розв’язується методом вилучення. Розв’язання задачі записують до таблиці. Баскетбол ФутболЛегка Спортивний Теніс атлетика танець Солодченко + Кордонець+ Василенко+ Дідик+ Будник+ Завдання 6 Малювання «Під команду» Техніка малювання полягає в тому, що учень, не відриваючи руки, за командою вчителя виконує малюнок. VI. Підсумок Заняття — Що таке судження? — Які судження ми називаємо істинними, а які — хибними? | |
| |
Переглядів: 1841 | |
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Ми — українці |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Всього коментарів: 0 | |