Лічба в межах 20. Розв'язування прикладів і задач на віднімання. Розпізнавання трикутників. Вимірювання і порівняння довжин відрізків

УРОК 70

Тема: Лічба в межах 20. Розв'язування прикладів і задач на віднімання. Розпізнавання трикутників. Вимірювання і порівняння довжин відрізків

Мета: узагальнити й повторити розв'язання задач і прикладів на віднімання; удосконалювати обчислювальні навички в межах 20; учити дітей по-різному читати приклади; розвивати навички швидких обчислень; виховувати вміння працювати колективно, швидко знаходити правильний варіант відповіді.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Математичний диктант

 • Запишіть число, у якому 1 десяток 7 одиниць; 1 десяток 3 одиниці; 2 десятки.

Число 15 зменшити на 15.

Число 14 збільшити на 1.

Запишіть різницю чисел 11 і 1.

Суму чисел 10 і 6 зменшити на 1.

Різницю чисел 12 і 10 збільшити на 3.

 2

 2 Розв'язування задач (роботаз числовим віялом)

Бібліотекар видав одному учневі 3 книги, а другому — 5 книг. Скільки всього книг видав бібліотекар?

В альбомі 18 сторінок. Олена розфарбувала 10 сторінок. Скільки сторінок залишилося розфарбувати Олені?

У понеділок у класі чергували 4 учні, а у вівторок — 7 учнів. На скільки більше учнів чергувало у вівторок, ніж у понеділок?

3 Гра «Хто швидше?»

 □ + 2 = 12 15 - □ = 14 7 + □ = 17 □ - 3 = 10

16 - □ = 15 8 + □ = 18 □ - 2 = 10 □ + 9 = 19

5 + □ = 15

□ - 4 = 10

17 - □ = 16

□ + 8 = 18

III. Закріплення вивченого матеріалу

 10 - 3 = 79 - 2 = 7 8 - 1 = 7

 17 - 10 = 7 7- 0 = 7

 — Складіть і запишіть 6 прикладів з відповіддю 10.

 5 + 5 = 10 7 + 3 = 10 9 + 1 = 10

 6 + 4 = 10 10 + 0 = 108 + 2 = 10

● Фізкультхвилинка

Хомка-хомка хом’ячок Весь смугастенький бочок.

Хомка раненько встає, щічки миє, вушка тре.

Підмітає Хомка хатку і виходить на зарядку.

 Раз, два, три, чотири, п’ять,

 Хомка сильним прагне стать.

 1 Читання прикладів по-різному, з опорою на таблиці

 (Надуваємо щоки.)

 (Робити рухи по тексту.)

Додати Відняти

 плюс мінус

збільшити зменшити

7 + 3 = 10 12 - 1 = 11

— Як ще можна прочитати ці приклади? (Перший доданок 7, другий доданок 3. Сума дорівнює 10. Зменшуване — 12, від’ємник — 1, різниця — 11.)

 2 Робота із геометричним матеріалом

— Накресліть відрізки завдовжки 10 см і 3 см.

— Порівняйте довжини цих відрізків.

— Що означає порівняти довжини відрізків? (Відповісти, який відрізок довший, а який коротший.)

— Але ж так порівняти відрізки можна й на око, без вимірювання довжини.

— Правильно казати, на скільки сантиметрів перший відрізок коротший від другого, або на скільки сантиметрів другий відрізок довший від першого.

10 - 3 = 7 (см)

— Що позначає число 7? (Перший відрізок на 7 см коротший, ніж другий.)

3 Гра «Число загубилося»

 13 □ 15 16□□19

● Фізкультхвилинка

 Всі піднесли руки — раз!

 На носках стоїть весь клас. Два — присіли руки вниз,

 На сусіда подивись.

 Раз! — і вгору.

 Два! — і вниз.

 На сусіда подивись.

 Будем дружно присідати, Щоб ногам роботу дати.

 Раз! Два!

 Хай мужніє наше тіло.

 Хто старався присідати, Може вже відпочивати.

□ 14 □

(Потягування.)

17 □ 19 □

4 Самостійна робота

 1 варіант

 Було — 16 коробок.

 Віднесли— 6 коробок.

 Залишилось — ?

(Присідання.) (Повороти головою праворуч-ліворуч.)

(Потягування.)

(Присідання.)

(Підвестися.)

(Присісти.)

2 варіант

Було—16 коробок.

Принесли — 1 коробку. Стало — ?

 5 Логічна задача

Наталя, Оля і Марина писали контрольну роботу. Оля здала роботу не останньою, а Наталя раніше Олі. У якому порядку дівчата здали роботу? (Наталя, Оля, Марина)

 6 Геометричний матеріал

— Порахуйте кількість трикутників на кожному малюнку.

IV. Підсумок уроку. Рефлексія

— Продовжте речення.

 • Я зрозумів, що...

 • Було цікаво...

 • Було важко...

 • Мені захотілося...

 • У мене вийшло...

 • На наступному уроці ми...

 ● Гра «Встаньте, числа, по порядку»

Учитель роздає дітям картки із числами 13; 18; 11; 12; 15; 17; 14; 16; 19; 20.

За командою вчителя «Встаньте, діти, у порядку зростання» діти займають відповідні місця.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 2824 | Рейтинг: 0.0/0
Числові вирази. Складання й читання числових виразів. Повторення вивченого
Російська народна казка «Лисичка»
Додавання, віднімання чисел частинами. Задачі на знаходження невідомого додан...
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі...
Застосування прийомів усного додавання двоцифрових чисел для розв’язання зада...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]