ЗАНЯТТЯ 19 Тема: Прості та складні судження. Судження зі словом і (та), їх правильність і хибність Мета: розкрити зміст поняття прості та складні судження; вчити будувати складені судження із простих за допомогою слів і (та); розвивати вміння визначати правильність чи хибність складених суджень за його частинами — простими судженнями; виховувати почуття відповідальності. Обладнання: символічний мікрофон, скриньки з кристалами. Хід ЗАНЯТТЯ I. Організація учнів до Заняття Лиш дзвінок на урок продзвенить, Стане кожний серйозним в ту ж мить, Бо роботи багато у нас, І дружно працює наш клас. II. Актуалізація опорних знань 1. Читання вірша — Послухайте вірш і скажіть, де правда, а де — ні. Я знаю, друзі, серед вас Є хоч один руденький, Що всіх дітей у перший клас Приводить вранці ненька. Іще гадаю, що трамвай По коліях літає, Що в липні — квіти, трав розмай На нас завжди чекає. Це правда чи неправда? Хто вгадає? Спитай у Логіки, Нехай відповідає. (Діти висловлюють свої думки.) 2. Повторення про судження 1 1^ Судження — це думка, висловлена розповідним реченням, у якій щось стверджується чи заперечується про предмети дійсності, про їх ознаки, дії, взаємозв’язки. Судження є хибними чи правильними ^__________________________________________________________________гс' III. Мотивація навчальної діяльності — Для чого ми вивчаємо складні судження? — За допомогою складного судження ми можемо більш точно, конкретніше викласти свої думки. IV. вивчення нового матеріалу 1. Пояснення вчителя Мама купила на ринку овочі — просте судження. Мама купила на ринку овочі й фрукти — складне судження. 2. Утворення суджень за допомогою слів і (та) Завдання 1 а) У саду ростуть яблуні. У саду ростуть груші. б) У пеналі лежать ручки. У пеналі лежать олівці. 3. Правильність та хибність складених суджень Судження «У магазині "Меблі” продаються столи та стільці» — правильне. «Умагазині "Меблі” продаються стіл і хліб» — хибне. пі Ь Правильність чи хибність складного судження залежить від правильності чи хибності його частин — простих суджень. Складне судження, в якому частини поєднані за допомогою слова і(та), правильне лише тоді, коли всі його частини — правильні прості судження. Коли принаймні одна з частин є хибним простим судженням, то все складне судження хибне А__________________________________________________________________________р V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Робота в зошитах Завдання 2 Правильне чи хибне подане складне судження? Діти пригадують, як визначити правильне чи хибне складне судження. а) Хибне; б) хибне; в) правильне. 2. Гра «Так чи ні» Технологія «Мікрофон» Завдання 3 Чи виконав Петрик прохання мами? Відповідь: ні. Завдання 4 а) Так; б) так; в) ні; г) ні. Завдання 5 Звернути увагу дітей на слово лише. Що зміниться, якщо мама не використає слово лише? а)Ні; в) ні; г) так. Якщо мама не використає слово лише, то у варіанті в) буде відповідь так. 3. Самостійна робота Завдання 6 Кожен учень працює самостійно, а потім зачитують відповіді та звіряють. X = 5, 6, 7, 8. 4. Завдання на кмітливість та уважність Завдання 7 Метод «Дискусія» Учні по черзі висувають свої позиції, як перекласти Каєві кристали. Було Перший раз Другий раз Третій раз 11448 7 14 88 6 612 8 Завдання 8 «Допоможи Аладдіну» Розглядаючи малюнок, з’ясовуємо, що заховано під знаком питання. У кожному ряду повинно бути три предмети: лимон, ананас і банани. VI. Підсумок Заняття — За допомогою яких слів складали судження? — Коли ці судження правильні (хибні)? | |
| |
Переглядів: 1794 | |
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
Як людина пізнає світ |
Панно для класної кімнати |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Всього коментарів: 0 | |