Урок 12 Тема. Таблиці додавання й віднімання числа 2. Задачі на різницеве порівняння і на знаходження невідомого доданкаМета: ознайомити учнів з особливостями додавання й віднімання числа 2 з переходом через десяток; розвивати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка. Обладнання: лічильний матеріал, предметні малюнки, схеми задач. Хід уроку I. Аналіз контрольної роботи Учитель знайомить учнів з результатами контрольної роботи, вказує на помилки, яких припустилися учні. Учні біля дошки розв’язують подібні приклади і задачі. II. Р обота над новим матеріалом 1. Підготовчі вправи 1) Додати до десяти. 8 1 3 5 9 4 0 6 7 2 2) Відняти до десяти. 18, 13, 17, 14, 11. 3) Кожне з чисел 2, 3, 4 розклади на два доданки. 2 = + 3 = 2 + 4 = 2 + 2. Виконання завдання № 81 1) Робота в парах. Діти спочатку читають таблиці, потім одне одному задають приклади. За бажанням декілька учнів розповідають таблицю на 2 на пам’ять. — Які нові приклади з’явилися в нашій таблиці? — Чим відрізняються вони від інших? — Для того, щоб виконати додавання, треба другий доданок розкласти на два числа, перше з яких доповнювало б перший доданок до 10. 2) Діти записують у зошитах приклади. 9 + 2 = 9 + 1 + 1 = 10 + 1 = 11 1 – 2 =11 – 1 – 1= 10 – 1 = 9 Інший спосіб: 11 – 2 = 10 – 2 + 1 = 9 3. Робота з лічильним матеріалом На наборному полотні вчитель виставляє 9 яблук. Треба додати ще 2. Діти додають і пояснюють. 4. Фізкультхвилинка III. Р озвиток математичних умінь 1. Самостійна робота 1 варіант — № 82, верхній рядок. 2 варіант — № 82, нижній рядок. 2. Перевірка роботи 3. Виконання № 83 самостійно Взаємоперевірка роботи. 4. Креслення відрізків — Яка довжина даного відрізка? — Якої довжини відрізок будемо креслити? — Чому? Діти креслять відрізок завдовжки 11 сантиметрів. Учитель допомагає слабкішим учням. 5. Робота над задачами 1) Розв’язання задачі № 85 — Про що йдеться в задачі? — Що в задачі відомо? — Що треба дізнатися? — Якою дією будемо розв’язувати задачу? Діти обирають відповідну схему до задачі. Вчитель на дошці записує скорочений запис задачі. Було — ? ігр. Поклав — 4 ігр. Стало — 10 ігр. Діти самостійно записують задачу. 2) Задача. У вазі було декілька груш. Коли поклали ще 5 груш, то їх стало 9. Скільки груш було у вазі спочатку? Учитель аналізує задачу. Діти розв’язують її самостійно. 3) Задача з логічним навантаженням № 86. — Кого ви бачите на малюнку? — Хто, на вашу думку, важчий? — Чому? — На скільки гуска важча? 4) Задача. Юрко сказав, що йому не більш як 7 років, а Сашкові більш як 6. Скільки років кожному з них, якщо вони ровесники? IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання С. 18 № 87 № 88. | |
| |
Переглядів: 3734 | |
Дикі та свійські тварини |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Всього коментарів: 0 | |