Об’єднання множин

Заняття 9

Тема: Об’єднання множин

Мета: закріпити раніше вивчені поняття, дати поняття про об’єднання множин; розвивати вміння мислити, висловлювати свою думку чітко й переконливо, вміння утворювати множини, їх об’єднання, розрізняти елементи множин; виховувати почуття колективізму, прагнення бути активним у колективній роботі.

Обладнання: кольорові олівці, малюнок, мікрофон.

Хід Заняття

I. Організаційний момент

Девіз нашого Заняття: «Чесне діло роби сміло».

II. повторення вивченого матеріалу

 1. Логічна розминка

• Найменше двоцифрове число. (10)

• Двоцифрове число, одним із сусідів якого є найменше трицифрове число. (99)

• На паркані сиділи 6 горобців. До одного підскочив кіт, щоб спіймати його, та горобчик злетів на дерево. Скільки горобців залишилося на паркані? (0)

• Дівчинка задумала число. Якщо його зменшити у шість разів, одержимо 8. Яке число вона задумала?

• З однієї берези зірвали 14 яблук, а з другої — 10. Скільки всього яблук зірвали? (0)

• Троє коней пробігли 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (15)

• Скільки очей у морського їжака, якщо у нього на три ока більше, ніж у звичайного лісового? (5)

• Кухар розрізав палку ковбаси в чотирьох місцях. Скільки шматків вийшло? (5)

 2. Робота в групах

1 група. Дати визначення поняття множина. Навести приклад.

2 група. Дати визначення переріз множин. Навести приклади.

3 група. Дати визначення об’єднання множин. Навести приклади. Матеріал обговорюється в групі. Представники кожної групи обмінюються думками. Доповідач висловлює думку групи, оголошує результати роботи.

III. підготовка до вивчення нового матеріалу

 1. Розгляд малюнка в підручнику на С. 35.

 2. Складання розповіді за малюнком.

IV. повідомлення теми й мети Заняття

— Сьогодні ми будемо говорити про об’єднання множин.

V. засвоєння нових знань

 1. Зачитування та вивчення судження.

Об’єднання двох множин — це нова множина, що складається з елементів, які належать одній множині, другій множині та обом множинам разом ^

 2.Виконання завдання 1, 2 на С. 35—36.

VI. закріплення вивченого матеріалу

 1. Робота в парах

Опрацювання завдання 3 (С. 36).

— На малюнку ти бачиш точки. Це елементи множин С і ^. Намалюй круги Ейлера так, щоб у множині С було п’ять елементів, а у множині ^ — шість елементів.

 2. Самостійна робота

Завдання 4 (С. 36).

Намалювати у прямокутнику зображення множин за допомогою кругів Ейлера.

 3. Гра «Поміркуй»

Завдання 5, 6 (С. 36—37).

• Петрик зібрав гербарій й утворив множину А. Елементи цієї множини зображено на малюнку. Роздивись уважно малюнок, домалюй ще один елемент цієї множини. Заверши судження.

Множина А складається з наступних елементів...

• Роздивись малюнок. Розфарбуй тільки музичні інструменти. Який предмет ти не розфарбуєш? Чому? Дай визначення поняття, що позначає цей предмет.

VII. гра «найрозумніший»

Дай відповіді на запитання, розмірковуючи над кожним не більше 30 с.

а) Кожне з чотирьох коліс автомобіля проїхало 10 км. Скільки кілометрів проїхав автомобіль?

б) Мене звати Денисом. У моєї рідної сестри лише один брат. Як його звати?

в) В отарі 100 овець. Усі, крім семи, втекли. Скільки залишилось?

г) Що важче — кілограм пуху чи кілограм заліза?

д) Лежало дві монети на суму 15 копійок. Одна з монет — не п’ятак. Що це за монети?

е) Чи може йти дощ два дні поспіль?

ж)Вимкнули електроенергію. Людина заходить до темної кімнати. На столі стояла свічка і лампа. Що вона запалить у першу чергу?

з) Котру годину показує годинник, якщо його стрілки спрямовані у протилежні боки і показують ціле число годин?

и) В яку бочку не можна налити води, навіть якщо вона без дірок?

VIII. Підсумок Заняття

— Що таке об’єднання множин?

— Наведіть приклади об’єднання множин.

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 1735 | Рейтинг: 0.0/0
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання
Звірі
Водойми України
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ...
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]