ЗАНЯТТЯ 8 Тема: Множина. Переріз множин Мета: дати учням поняття про множину, підмножину, переріз множин; розвивати спостережливість; виховувати почуття дружби, колективізму. Обладнання: ілюстративний матеріал, підручник, картки із завданнями. Хід ЗАНЯТТЯ I. Організація класу Девіз нашого Заняття: Коли маєш багато друзів, то ніяка біда не страшна. II. підготовчі вправи до вивчення нового матеріалу 1. Слухання казки «Іменник і прикметник» За широкими морями, за високими горами була собі країна Морфологія. В ній жили різні частини мови. Одного разу сталася біда. Якось злий чаклун вирішив посварити іменник з прикметником. І вже на ранок у великому місті панувало безладдя. Небо стало зеленім, сонце — фіолетовим, світлофор блимав сірим, синім та коричневим світлом. На допомогу прикметникам прийшли їхні друзі — іменники. Зайчисько миттю помчав шукати свого друга Прикметника Сірого, Трава — кликати свого друга Зеленого. Вітер полетів розшукувати свого приятеля Сильного. Зрештою всі знайшли друзів. У блакитному небі радісно засяяло яскраве сонце. Сірий зайчик сміявся у зеленій траві, а світлофор радісно підморгував червоним, жовтим і зеленим світлом. Коли маєш друзів, то ніяка біда не страшна. 2. Розповідь вчителя — У змісті цієї казки ти можеш виділити велику множину частин мови — країну Морфологію — множину А. Назви частин мови — це приклади підмножин множини А. Вони є окремими множинами, але кожний елемент цих множин належить одночасно множині А. Наприклад, множина В — іменники, кожен з яких — частина мови. III. повідомлення теми і мети Заняття — Отже, ми сьогодні ознайомимося з поняттям підмножина і переріз множин. IV. засвоєння нових знань Знайомство з правилами. Пояснення вчителя. Наприклад: Оленка, Марічка, Петрик копали грядку для квітника, а Миколка й Петрик садили квіти. Утворимо дві множини: А — дітей, які копали грядку, і В — дітей, які садили квіти. Множина А і В перетинаються, бо Петрик є елементом множини А і В. Він виконував обидві роботи. За допомогою кругів Ейлера співвідношення між цими множинами можна зобразити так: V.закріплення нового матеріалу 1. Опрацювання завдання 1 на С. 32 (у підручнику) Елементами множини А і В є точки. Роздивись малюнок, на якому за допомогою кругів Ейлера зображено множину А і В , і дай відповіді на запитання. а) Скільки елементів у множині А ? (7) б) Скільки елементів в множині В ? (6) в) Скільки елементів тільки у множині А ? г) Скільки елементів тільки у множині В ? д) Скільки спільних елементів у цих множинах? Напиши, як по-іншому можна сформулювати останнє запитання... (Скільки елементів у перерізі цих множин?) 2.Робота в групах Робота над завданням 2 (С. 32—33) Є три множини А, В, С. Елементами цих множин є точки. Розглянь малюнок, на якому за допомогою кругів Ейлера зображено ці множини, і дай відповіді на запитання. а) Скільки елементів тільки у множині В ? (4) б) Скільки елементів у множині А ? в) Скільки елементів у перерізі множин А і С? (3) г) Скільки елементів у перерізі множин С і В? д) Скільки елементів у перерізі трьох множин? (1) Чи правильні наступні судження? Напиши: так чи ні. 1) У множині А стільки ж елементів, скільки у множині В. (Правильне) 2) У множині А на два елементи більше, ніж у множині С. (Неправильне) 3. Самостійна робота 1 варіант — завдання 3 на С 33. 2 варіант — завдання 4на С. 33. 4. Вислови свою думку... Завдання 5 (С. 73) — показати в прямокутнику співвідношення між даними множинами за допомогою кругів Ейлера. VI. Вправи на розвиток логічного мислення Завдання 6 У Жанни вдома ляльок не так багато, як у Люди, у Іри — не так багато, як у Жанни. У Катрусі ляльок більше, ніж у Люди. У кого з дівчаток ляльок найменше? (В Іри) Завдання 7 Серед відповідей, які розміщено під текстом задачі, знайди правильну й підкресли її. В Антона та Дениса є брати і сестри. У Дениса сестер було стільки, скільки в Антона братів. У Антона сестер на одну більше, ніж у Дениса, який мав сестер на одну більше, ніж братів. У кого з хлопчиків братів і сестер більше? Відповідь. У Миколи, у Дениса, у Бориса, в Антона, у Юрка, у Мишка. VII. Підсумок уроку — Перевір свою увагу й спостережливість! Завдання 8 С. 34 (деталь 5). — Що цікавого ти сьогодні дізнався? | |
| |
Переглядів: 2763 | |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
Підсумковий урок за І семестр |
Прикраси для ялинки |
Чим ми бачимо |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Всього коментарів: 0 | |