Множина. Переріз множин

ЗАНЯТТЯ 8

Тема: Множина. Переріз множин

Мета: дати учням поняття про множину, підмножину, переріз множин; розвивати спостережливість; виховувати почуття дружби, колективізму.

Обладнання: ілюстративний матеріал, підручник, картки із завданнями.

Хід ЗАНЯТТЯ

I. Організація класу

Девіз нашого Заняття:

Коли маєш багато друзів, то ніяка біда не страшна.

II. підготовчі вправи до вивчення нового матеріалу

 1. Слухання казки «Іменник і прикметник»

За широкими морями, за високими горами була собі країна Морфологія. В ній жили різні частини мови.

Одного разу сталася біда. Якось злий чаклун вирішив посварити іменник з прикметником. І вже на ранок у великому місті панувало безладдя. Небо стало зеленім, сонце — фіолетовим, світлофор блимав сірим, синім та коричневим світлом. На допомогу прикметникам прийшли їхні друзі — іменники. Зайчисько миттю помчав шукати свого друга Прикметника Сірого, Трава — кликати свого друга Зеленого. Вітер полетів розшукувати свого приятеля Сильного.

Зрештою всі знайшли друзів. У блакитному небі радісно засяяло яскраве сонце.

Сірий зайчик сміявся у зеленій траві, а світлофор радісно підморгував червоним, жовтим і зеленим світлом.

Коли маєш друзів, то ніяка біда не страшна.

 2. Розповідь вчителя

— У змісті цієї казки ти можеш виділити велику множину частин мови — країну Морфологію — множину А. Назви частин мови — це приклади підмножин множини А. Вони є окремими множинами, але кожний елемент цих множин належить одночасно множині А. Наприклад, множина В — іменники, кожен з яких — частина мови.

III. повідомлення теми і мети Заняття

— Отже, ми сьогодні ознайомимося з поняттям підмножина і переріз множин.

IV. засвоєння нових знань

Знайомство з правилами. Пояснення вчителя.

Наприклад: Оленка, Марічка, Петрик копали грядку для квітника, а Миколка й Петрик садили квіти. Утворимо дві множини: А — дітей, які копали грядку, і В — дітей, які садили квіти. Множина А і В перетинаються, бо Петрик є елементом множини А і В. Він виконував обидві роботи.

За допомогою кругів Ейлера співвідношення між цими множинами можна зобразити так:

 V.закріплення нового матеріалу

 1. Опрацювання завдання 1 на С. 32 (у підручнику)

 Елементами множини А і В є точки. Роздивись малюнок, на якому за допомогою кругів Ейлера зображено множину А і В , і дай відповіді на запитання.

а) Скільки елементів у множині А ? (7)

б) Скільки елементів в множині В ? (6)

в) Скільки елементів тільки у множині А ?

г) Скільки елементів тільки у множині В ?

д) Скільки спільних елементів у цих множинах?

Напиши, як по-іншому можна сформулювати останнє запитання... (Скільки елементів у перерізі цих множин?)

 2.Робота в групах

Робота над завданням 2 (С. 32—33)

Є три множини А, В, С. Елементами цих множин є точки. Розглянь малюнок, на якому за допомогою кругів Ейлера зображено ці множини, і дай відповіді на запитання.

а) Скільки елементів тільки у множині В ? (4)

б) Скільки елементів у множині А ?

в) Скільки елементів у перерізі множин А і С? (3)

г) Скільки елементів у перерізі множин С і В?

д) Скільки елементів у перерізі трьох множин? (1)

Чи правильні наступні судження? Напиши: так чи ні.

1) У множині А стільки ж елементів, скільки у множині В. (Правильне)

2) У множині А на два елементи більше, ніж у множині С. (Неправильне)

 3. Самостійна робота

1 варіант — завдання 3 на С 33.

2 варіант — завдання 4на С. 33.

 4. Вислови свою думку...

Завдання 5 (С. 73) — показати в прямокутнику співвідношення між даними множинами за допомогою кругів Ейлера.

VI. Вправи на розвиток логічного мислення

Завдання 6

У Жанни вдома ляльок не так багато, як у Люди, у Іри — не так багато, як у Жанни. У Катрусі ляльок більше, ніж у Люди. У кого з дівчаток ляльок найменше? (В Іри)

Завдання 7

Серед відповідей, які розміщено під текстом задачі, знайди правильну й підкресли її.

В Антона та Дениса є брати і сестри. У Дениса сестер було стільки, скільки в Антона братів. У Антона сестер на одну більше, ніж у Дениса, який мав сестер на одну більше, ніж братів. У кого з хлопчиків братів і сестер більше?

Відповідь. У Миколи, у Дениса, у Бориса, в Антона, у Юрка, у Мишка.

VII. Підсумок уроку

— Перевір свою увагу й спостережливість!

Завдання 8 С. 34 (деталь 5).

— Що цікавого ти сьогодні дізнався?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2721 | Рейтинг: 2.0/1
Способи згинання паперу
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?»
Продовжуємо вивчати клавіатуру
Щоденне піклування про своє здоров'я
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]