Множини

ЗАНЯТТЯ 7

 Тема: Множини

 Мета: дати уявлення учням про множину; вчити відрізняти множину предметів від поняття — назви предмета; формувати вміння графічно (за допомогою кругів Ейлера) зображувати співвідношення між двома (трьома) множинами; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати бережливе ставлення до квітів, почуття прекрасного.

 Обладнання: кольорові олівці.

Хід ЗАНЯТТЯ

I. Організація учнів до Заняття

 Стали, дітки, підтягнулись

 Одне одному всміхнулись.

 На урок увагу не забудьте взяти.

 Сядьте рівно, почнем працювати.

II. Актуалізація опорних знань

— Що таке поняття? Дати визначення.

— Навести приклади понять.

— Які бувають поняття?

— Як можна зобразити обсяг поняття?

III. повідомлення теми і мети Заняття

— На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо вивчати нову тему, яка називається «Множини», навчимося відрізняти множину предметів від поняття — назви предмета. Будьте уважними, щоб у кінці уроку відповісти на запитання: які множини нас оточують повсякчас?

IV. засвоєння нових знань

1. Пояснення вчителя

— Уіви, що ти у лісі, де росте багато різних квітів. Ти зібрав для мами кілька фіалок, кульбабок, ромашок. Зірвані тобою квіти мама поставила у вазу. Вийшов гарний букет. Цей букет є множиною квітів, поставлених у вазу. Всі ці квіти ти об’єднав у множину, склавши їх у букет. Можна розглядати кожну квітку окремо. У такому разі ми говоритимемо про поняття: фіалку, кульбабу, ромашку.

Так само є поняття учень чи учениця 3 класу — це хлопчик чи дівчинка, який (яка) вчиться у 3 класі, і є множина учнів 3 класу Летавського НВК— це певний колектив дітей, які вчаться в Летавській школі. Якщо з цього класу хтось із учнів перейшов до іншої школи, то ми вже уявляємо цю дитину (хлопчика чи дівчинку) як окреме поняття.

Наприклад, поняття Чорний Сергій — учень 3 класу, вибув із Летав-ської школи і перейшов навчатися до іншої школи.

Є поняття чоловік і жінка, є множина людей, які працюють на певному підприємстві: заводі, фабриці... Цих людей в одну множину об’єднує те, що всі вони працюють на одному підприємстві чи в одній установі.

Кожна множина складається з певних предметів — елементів. Є множини, які складаються з однакових елементів. Наприклад, множина ромашок, зібраних у букет, множина зошитів, які лежать на столі.

 2.Співвідношення між множинами

Співвідношення між множинами, так само, як співвідношення між обсягами понять, зображуються за допомогою кругів Ейлера. Наприклад:

А — множина учнів Летавського НВК;

В — множина дівчаток;

С — множина хлопчиків.

 3.Робота за підручником

Учні перечитують в підручнику поняття про множини, елементи множин.

V.закріплення нових знань

 1.Множини

Завдання 1

Учні виконують завдання з поясненням.

Відповідь. Вікно хатки можна вважати елементом цієї множини. Завдання 2 Робота в групах.

1 група

 2 група

Завдання 3

Учні розфарбовують червоним олівцем всі букви, жовтим — усі цифри.

Утворюють відповідно дві множини: А — множина букв; В — множина цифр.

Закінчують судження самостійно:

• До множини А входять букви А, Б, В.

• До множини В входять цифри 4, 2, 5.

 2. Робота над задачами

Завдання 4

Учні розв’язують задачу самостійно. Пояснюють розв’язання.

Відповідь. Найгірше вчилася Ніна.

Завдання 5

Метод «Акваріум»

Учні діляться на групи. Умову і розв’язок задачі обговорюють у своїй групі. Через певний період часу вчитель обирає одну із груп, якій необхідно обговорити хід розв’язання вголос, висловити свої міркування, дійти спільної думки та дати відповідь на запитання задачі. Всі інші групи у цей час уважно слухають обговорення, спостерігають за учасниками, які перебувають в акваріумі, але не втручаються в процес обговорення. Якщо є помилки, учні виправляють їх, доповнюють.

Відповідь. Наталя.

 3. Вправи на спостережливість, увагу

Завдання 6

Перед виконанням завдання можна провести з учнями бесіду про правила поводження з електричними приладами.

Завдання діти виконують на швидкість.

VI. Підсумок Заняття

— Що називається множиною? Елементами множини?

— Навести приклади множин.

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2529 | Рейтинг: 0.0/0
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «...
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка»
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]