ЗАНЯТТЯ 6 Тема: Сумісні та несумісні поняття. Завдання для повторення Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про сумісні та несумісні поняття; вдосконалювати вміння графічно (за допомогою кругів Ейлера) зображувати співвідношення між обсягами двох (трьох) понять, визначати вид відношення і доводити свою думку; розвивати увагу, уяву, логічне мислення; виховувати любов і бережливе ставлення до тварин, пробуджувати пізнавальний інтерес до всього живого. Обладнання: символічний мікрофон, схема розповіді, простий олівець, схеми малюнків, сірники. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття Дзвінок покликав на урок, Тож працювати час. Цікаві вправи у книжках Чекають вже на нас! II. Актуалізація опорних знань — Які поняття ми називаємо сумісними, несумісними? — Послухайте уважно вірш, знайдіть у ньому сумісні та несумісні поняття. Третій клас сьогодні радий, Бо іде до зоосаду. Мають знати всі малята — І хлоп’ята, і дівчата — Про тваринний родовід. Різні є тварини в світі: Є домашні, свійські й дикі. Леви, кролики, індики, Олені та носороги. Мають роги, мають ноги, Мають дуже різну вдачу. От і розв’яжи задачу: Хто ласкавий та безпечний, А з ким жарти недоречні? Полюбляють тигри м’ясо. До бананів мавпи ласі. Люблять рибу видра й бусол. Є у лиса й сома вуса. Кіт на тигра схожий дуже, А з людьми охоче дружить. Про які поняття, діти, Будем з вами говорити? Метод «Мікрофон» Учні, по черзі передаючи «мікрофон, називають сумісні та несумісні поняття. III. Робота над темою Заняття 1. Повторення вивченого про поняття Завдання 1 Технологія «Мої думки» Учні, користуючись схемою, готують розповідь про поняття. Коли один з учнів відповідає, інші уважно слухають його, доповнюють відповідь. План розповіді 2. Сумісні та несумісні поняття Завдання 2 Робота в парах. Учні, працюючи у зошиті, визначають, сумісними чи несумісними між собою є поняття. Після виконання письмового завдання обґрунтовують свій вибір. Наприклад: «Поняття добра людина та зла людина — несумісні, бо обсяги цих понять не мають нічого спільного, але вони мають спільне родове поняття — прояви внутрішнього стану (рис характеру) людини. Поняття спортсмен та майстер спорту — сумісні, бо є спортсмени — майстри спорту. Книга і підручник — сумісні поняття, бо підручник є книгою. Молоток і обценьки — несумісні, бо відносяться до одного родового поняття — інструменти. 3. Зображення співвідношення між обсягами понять за допомогою кругів Ейлера Завдання 3 Метод «Акваріум» Учні діляться на групи. Кожна група, сідаючи у так званий акваріум, отримує запитання, яке необхідно обговорити вголос, висловити свої міркування, дійти спільної думки та зробити висновок. Всі інші групи в цей час уважно слухають обговорення, спостерігають за учасниками, які перебувають в акваріумі, але не втручаються в процес обговорення, тобто ніби знаходяться за склом. 1 група — завдання 3 — а). 2 група — завдання 3 — б). Орієнтовний зразок міркування під час розв’язування завдання а)Поняття фрукти — родове до поняття груші та яблука. Поняття груші та яблука між собою несумісні. Можна скласти такі судження: • Всі груші — фрукти. • Деякі фрукти — яблука. • Жодна груша не є яблуком. Зображення матиме такий вигляд: б) Усі вчителі — люди. Деякі батьки є вчителями. Завдання 4 Робота в зошитах. Метод «Перехресні групи» Учні класу діляться на три групи. Кожна група працює над завданням. Після виконання завдання 2 учні з кожної групи переходять до інших груп та обмінюються результатами своєї роботи. Відповідь: а)малюнок правильний, але неправильно поставлені назви понять; б)неправильно показано співвідношення між обсягами понять В і С; в)правильно. 4. Вилучення «зайвого» Завдання 5 Учні виконують завдання під керівництвом учителя. У даному завданні — групи предметів взуття. Шкарпетки — зайвий предмет, бо це не взуття, а одяг. Шкарпетки — конкретне поняття. 5. Вправи на розвиток уваги, уяви, логічного мислення Завдання 6 Учитель звертає увагу учнів на зміну самих геометричних фігур: їх дві — спочатку трикутник, потім прямокутник, знову трикутник, прямокутник, отже, треба малювати трикутник. Потім звертає увагу дітей на зміну зображення в середині фігури: у першому трикутнику одна крапка, у другому — дві, отже, у третьому мають бути три крапки. Завдання 7 (на швидкість мислення) Відповідь: кубик із номером 3. Завдання 8 Робота в групах. Учні виконують завдання в групах на швидкість. Малюнок має такий вигляд: IV. Підсумок Заняття — Уівіть себе на місці вчителя. Що б ви запитали своїх учнів за даною темою? Поставте ці запитання. | |
| |
Переглядів: 2021 | |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Київ — столиця України |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |