Заняття 3 Тема: Задачі, які розв’язуються методом припущення та методом вилучення Мета: удосконалювати вміння розв’язувати задачі методами припущення та вилучення; складати правильні та хибні судження; добирати до поняття найближчий рід та видову відмінність; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, спостережливість; виховувати колективізм, дружнє ставлення. Обладнання: сигнальні картки, символічний мікрофон, кольорові олівці, сірники. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття Вправа на увагу. Сідають ті, хто народився взимку! Сідають ті, хто народивсь весною! Сідають ті, хто народивсь у літню спеку! Сідають ті, хто народивсь осінньою порою! II. Актуалізація опорних знань Гра «Так чи ні» Учні працюють із сигнальними картками. Вчитель називає правильні та хибні висловлення. Коли висловлення правильне, учні підносять картку зеленого кольору, коли воно хибне — червоного. • Кавуни бувають великі та малі. • У метрі 100 сантиметрів. • Київ — не столиця України. • 12 — одноцифрове число. • 3 менше 5. • У лісі ростуть гарбузи. • 106 — двоцифрове число. • Малина буває червоного і жовтого кольору. III. Робота над темою Заняття 1. Вилучення «зайвого» Завдання 1 1) Учні самостійно знаходять зайві предмети — ключка і ковзани — і пояснюють, що ці предмети зайві тому, що влітку вони не потрібні. 2) Другу частину завдання учні виконують методом «Мікрофон». Метод «Мікрофон» надає можливість кожному учневі скласти правильні та хибні судження із поняттями, вміщеними у даному завданні. Учні відповідають по черзі, передаючи уявний мікрофон. 2. Визначення поняття через найближчий рід і видову відмінність Завдання 2 Учні по-різному формулюють визначення одного й того ж поняття. 3. Розв’язування задач методами припущення та вилучення Завдання 3 Задачу потрібно розв’язувати методом припущення. Добираючи варіанти відповідей, учні роблять висновок, що у першому ящику склали огірки, у другому — моркву, у третьому — помідори. огіркиморква помідори Завдання 4. Методом припущення розв’язуємо задачу про друзів. Футбол Волейбол Плавання Леонід + Олег+ Юрко + 4. Завдання на розвиток логічного мислення, уваги, спостережливості Завдання 5 Учні повинні самостійно знайти пари предметів, які однакові за формою. Наприклад, діти пояснюють так: «Можна домалювати сонечко. М’яч і сонечко утворюватимуть пару, бо вони однакові за формою — круглі». Завдання 6 Самостійна робота. Учні розфарбовують усі пенали червоним кольором. Поряд малюють ще один пенал за умовою завдання. Завдання 7 Уважно розглянувши завдання, учні домальовують такий малюнок: 5.Повідомлення вчителя про числа римської нумерації — Якими або чиїми цифрами ми користуємось? (Арабськими) — Так, для запису чисел, для обчислення ми використовуємо арабські цифри 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Але при позначенні ювілейних та історичних дат, століть, порядкових номерів, розділів у книжках часто використовуємо інші цифри. Пригадайте які. Сторінка ерудита — Система римської нумерації склалась приблизно у II—I столітті до н. е., коли Римська держава досягла найвищого розвитку культури. За основу нової нумерації взято всього 7 літер-символів, які означали: I — 1, V — 5, X — 10 і т. ін. Решта чисел римської нумерації похідні, тобто утворюються шляхом додавання й віднімання основних цифр. Яким чином? Якщо менша цифра або декілька менших цифр стоять справа від більшої, то вони додаються. Менша цифра зліва від більшої може бути записана лише раз. Цифра, яка записана двічі або тричі, відповідно подвоює або потроює своє значення. Одна й та сама цифра у записі числа може повторюватися не більше як 3 рази. Римська система позначення чисел незручна і не пристосована для письмового виконання арифметичних дій, бо немає значка 0. Написання великого числа потребує великої кількості символів. — Пригадайте, як пишуться римські числа від одного до дванадцяти. На сторінці 13 учні розглядають запис римських чисел від 13 до 15. Завдання 8. Робота в групах. Учні повинні виконати завдання не тільки правильно, але й швидко. Доповідач тієї групи, яка впоралась із завданням першою, доповідає про результати роботи своєї групи. Якщо завдання виконано правильно, група стає переможцем. Відповідь: V + I = VI XV - VI = IX VI + V = XI IV. Підсумок Заняття — Які вправи на занятті вам найбільше сподобалось виконувати? — Що нового ви дізнались про числа римської нумерації? | |
| |
Переглядів: 2052 | |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Робочий стіл. Піктограми |
У школі детективів |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Всього коментарів: 0 | |