Урок 10 Тема. Природні та рукотворні об'єкти (тіла)Мета: дати загальну класифікацію об'єктів навколишнього світу, формуючи цілісне уявлення про нього; учити наводити приклади об'єктів живої та неживої природи, об'єктів, створених руками людини; закріплювати навички групувати об'єкти неживої та живої природи та рукотворні об'єкти за суттєвими ознаками; виховувати дбайливе ставлення до природи та речей, створених людиною. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку • Гра «Я знаю три назви...» Учитель кидає м'яч учням і пропонує назвати представників живої природи. Наприклад: • листяні дерева; • птахи; • комахи тощо. — Окрім рослин, тварин, грибів, нас оточує безліч інших предметів. Сьогодні на уроці ми навчимося орієнтуватися в цьому різноманітті. III. Вивчення нового матеріалу 1 Ознайомлення з природними і рукотворними об'єктами — На уроках ми вивчаємо природу. А що таке природа? Визирніть у вікно. Що ви там бачите? (Сонце, небо, дерева і т. ін.) — Ліс і річка, небо і повітря, вода, дощ, сніг, птахи, звірі та рослини — все це природа. Не належить до природи лише те, що зроблено руками людини. Подивись, мій милий друг, Що знаходиться навкруг? Небо ясно-голубе, Сонце світить золоте, Вітер листям грає, Хмарка в небі пропливає. Поле, річка і трава, Вітер в полі повіва, Птахи, звірі і ліси, Грім, тумани, світ краси, Людина і погода — Усе це навкруги... (природа). — Як ви вважаєте, на які дві групи можна розділити предмети, що оточують нас? 2 Робота за малюнками — Назвіть і розподіліть предмети, зображені на малюнку, на дві групи. Доповніть кожну групу своїм прикладом. Природні об'єкти Рукотворні об'єкти 3 Вправа «Мікрофон» — Продовжте перелік, початий художником. (Діти називають те, що створено руками людини: будинки, машини, меблі, шкільне приладдя тощо.) — Протягом усієї історії людства руками і розумом людей було створено величезну кількість різноманітних речей, будівель, машин і механізмів (штучний супутник Землі, комп'ютер, телефон тощо). Ці речі створила людина. Висновок: рослини, тварини, люди, Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, ґрунт — усе це природа. Те, що зроблене руками людини, не належить до природи. • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?» • Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта. • Дуб, камінь, Сонце, повітря. • Вітер, річка, білка, веселка, дощ. • Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар. 2 Виконання завдань 1) Назвіть з переліку те, що зроблене руками людини. • Хмара • трава • космічний корабель • горобець • стіл • Сонце 2) Намалюйте два будь-яких предмети, зроблені руками людини. 3) Назвіть те, що не зроблено руками людини. • Річка • літак • кит • вода • парта • небо 4) Намалюйте будь-які два об'єкти природи. 5) Яке речення правильне? • Природою називається все те, що оточує людину. • Природою називається все те, що зроблено руками людини. • Природою називається все те, що оточує людину і не зроблено її руками. 6) Природні об'єкти — це те, що: • створено людиною; • створено нашою планетою; • створено природою. 7) Що не належить до природних об'єктів? а) Тварини, рослини; б) зроблене руками людини; в) річки, моря, океани. 8) Зазначте природні об'єкти. а) Підручники, зошити, будинки, будівля школи, машини, космічні станції; б) людина, рослини і тварини, моря і океани, Сонце, Земля, фабрики і заводи; в) Сонце, Земля, повітря, вода, людина, рослини і тварини, гриби і мікроби. 9) Що створено руками людини? Позначте зайве. Чому ви так уважаєте? 3 Робота в групах • Гра «Розгубилися слова» — Діти, впродовж уроку ви здобули нові знання про природу і про речі, створені людьми. Тепер у групах складіть речення, як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми. (Речення — на окремих аркушах на дошці.) • Берегти природу. Потрібно • Людей. працю Шануй Висновок. Потрібно берегти природу та шанувати працю людей. V. Підсумок уроку — На які дві групи можна розподілити предмети, що оточують нас? — Що таке природні об'єкти? — Що таке рукотворні об'єкти? — Наведіть приклади природних об'єктів. — Наведіть приклади рукотворних об'єктів. — Як необхідно ставитися до речей, створених людиною? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5135 | |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Бджілка мала, та й та працює |
Поведінка в незнайомих місцях |
Охорона тварин |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Всього коментарів: 0 | |