💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Природні та рукотворні об'єкти (тіла)

Урок 10

Тема. Природні та рукотворні об'єкти (тіла)

Мета: дати загальну класифікацію об'єктів навколишнього світу, формуючи цілісне уявлення про нього; учити наводити приклади об'єктів живої та неживої природи, об'єктів, створених руками людини; закріплювати навички групувати об'єкти неживої та живої природи та рукотворні об'єкти за суттєвими ознаками; виховувати дбайливе ставлення до природи та речей, створених людиною.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

• Гра «Я знаю три назви...»

Учитель кидає м'яч учням і пропонує назвати представників живої природи.

Наприклад:

• листяні дерева;

• птахи;

• комахи тощо.

— Окрім рослин, тварин, грибів, нас оточує безліч інших предметів. Сьогодні на уроці ми навчимося орієнтуватися в цьому різноманітті.

III. Вивчення нового матеріалу

1 Ознайомлення з природними і рукотворними об'єктами

— На уроках ми вивчаємо природу. А що таке природа? Визирніть у вікно. Що ви там бачите? (Сонце, небо, дерева і т. ін.)

— Ліс і річка, небо і повітря, вода, дощ, сніг, птахи, звірі та рослини — все це природа. Не належить до природи лише те, що зроблено руками людини.

Подивись, мій милий друг,

Що знаходиться навкруг?

Небо ясно-голубе,

Сонце світить золоте,

Вітер листям грає,

Хмарка в небі пропливає.

Поле, річка і трава,

Вітер в полі повіва,

Птахи, звірі і ліси,

Грім, тумани, світ краси,

Людина і погода —

Усе це навкруги... (природа).

— Як ви вважаєте, на які дві групи можна розділити предмети, що оточують нас?

2 Робота за малюнками

— Назвіть і розподіліть предмети, зображені на малюнку, на дві групи.

Доповніть кожну групу своїм прикладом.

Природні об'єкти Рукотворні об'єкти

3 Вправа «Мікрофон»

— Продовжте перелік, початий художником. (Діти називають те, що створено руками людини: будинки, машини, меблі, шкільне приладдя тощо.)

— Протягом усієї історії людства руками і розумом людей було створено величезну кількість різноманітних речей, будівель, машин і механізмів (штучний супутник Землі, комп'ютер, телефон тощо). Ці речі створила людина.

Висновок: рослини, тварини, люди, Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, ґрунт — усе це природа. Те, що зроблене руками людини, не належить до природи.

• Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1 Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»

• Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.

• Дуб, камінь, Сонце, повітря.

• Вітер, річка, білка, веселка, дощ.

• Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

2 Виконання завдань

1) Назвіть з переліку те, що зроблене руками людини.

• Хмара • трава

• космічний корабель • горобець

• стіл • Сонце

2) Намалюйте два будь-яких предмети, зроблені руками людини.

3) Назвіть те, що не зроблено руками людини.

• Річка • літак

• кит • вода

• парта • небо

4) Намалюйте будь-які два об'єкти природи.

5) Яке речення правильне?

• Природою називається все те, що оточує людину.

• Природою називається все те, що зроблено руками людини.

• Природою називається все те, що оточує людину і не зроблено її руками.

6) Природні об'єкти — це те, що:

• створено людиною;

• створено нашою планетою;

• створено природою.

7) Що не належить до природних об'єктів?

а) Тварини, рослини;

б) зроблене руками людини;

в) річки, моря, океани.

8) Зазначте природні об'єкти.

а) Підручники, зошити, будинки, будівля школи, машини, космічні станції;

б) людина, рослини і тварини, моря і океани, Сонце, Земля, фабрики і заводи;

в) Сонце, Земля, повітря, вода, людина, рослини і тварини, гриби і мікроби.

9) Що створено руками людини? Позначте зайве. Чому ви так уважаєте?

3 Робота в групах

• Гра «Розгубилися слова»

— Діти, впродовж уроку ви здобули нові знання про природу і про речі, створені людьми. Тепер у групах складіть речення, як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми. (Речення — на окремих аркушах на дошці.)

• Берегти природу. Потрібно

• Людей. працю Шануй

Висновок. Потрібно берегти природу та шанувати працю людей.

V. Підсумок уроку

— На які дві групи можна розподілити предмети, що оточують нас?

— Що таке природні об'єкти?

— Що таке рукотворні об'єкти?

— Наведіть приклади природних об'єктів.

— Наведіть приклади рукотворних об'єктів.

— Як необхідно ставитися до речей, створених людиною?



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.08.2013)
Переглядів: 5135 | Рейтинг: 5.0/1
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання
Бджілка мала, та й та працює
Поведінка в незнайомих місцях
Охорона тварин
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]