З чистого джерела народної мудрості
Тема. Позакласне читання «З чистого джерела народної мудрості». Мета: поглибити знання учнів з даної теми; розвивати уяву, логічне мислення, образну пам'ять; виховувати інтерес до усної народної творчості. Обладнання: складова таблиця, малюнок хмаринки і краплинок дощу, виставка книг. Хід уроку І.Організаційний момент Наш девіз: Думати — швидко, Відповідати — чітко, Працювати — дружно, Запам'ятовувати — міцно. ІІ. Мовна розминка 1. Чистомовка. Га-га-га – цікава в мене книга. Го-го-го – немає нікого. Гу-гу-гу- - сніг вселив дорогу. Ги-ги-ги – кіт і собака вороги. Гі-гі-гі – у Каті гостинці дорогі. Уг-уг-уг – книга вірний друг. 2. Гра «Хто більше слів складе?» З'єднати склади правої і лівої колонки, щоб утворилися слова. со тон ба ва ри лка сон це 3. Скоромовка. Хитру сороку спіймати морока, А на сорок сорок — сорок морок. - Прочитати напівголосно і повільно; голосно і швидко; весело, сердито. ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку На дошці зображено зображення хмаринки з краплинками дощу. 1. Бесіда. – Як ви думаєте, що принесли нам краплинки дощу.(Діти знімають краплинки і читають : скоромовки, забавлянки, дитячі народні пісеньки, казки, жарти, ігри.) – Звідки ми про все це дізнаємося? (З книжок) 2. Робота з виставкою книг. Перед вами виставка книг, яку ви ж самі й створили, готуючись до сьогоднішнього уроку. - Хто познайомить зі своєю книжкою? - В якій із них найкращі ілюстрації? - Як дізнатися, хто автор цих книг? - Чим тебе вабить книга? - Як ти обирав книгу до уроку? Чим керувався у своєму виборі? ІV. Робота над змістом уроку 1. Метаграма. З «м» - красою забавляю, Росту в полі і садку. З «р» - за пальці я щипаю, Живу в річці у піску. (Мак – рак) 2. Вивчення скоромовки. Морж у морі днями кисне, Море для моржа корисне. 3. Гра-змагання «Хто кого?». Діти діляться на дві команди. Завдання для команд. 1. Хто знає найбільше лічилок? 2. Хто заклички промовляє? 3. Скоро мовлю скоромовку. 4. Колискова пісня. Підведення підсумків гри. V. Опрацювання казка «Чарівне горнятко» - Що означає слово «чарівне»? 2. Читання вчителем казки. 3. Робота над змістом казки. - Що приснилося чоловікові і жінці? - Що вони зробили після цього? - Яку плату взяв дідусь за лікування хворих? - Що зробив чоловік із сиром? - Як поділив золото дідусь? - Які слова доносилися здалеку? 4. Читання казки учнями (мовчки) 5. Читання слів, в яких «сховалась» головна думка казки. Фізкультхвилинка Ось до лісу ми дійшли, Малинку знайшли. І грибочок там знайшли. Нагнулися, підняли, У кошик поклали І рушили далі. Ми лісочком йшли, Пташеня знайшли. Нахилилися, підняли, В гніздечко поклали І рушили далі. VІ. Хвилинки-веселинки * * * Батько та мати поїхали з дому, а Данилко залишився нагосподарстві, до школи не пішов. Раптом телефонний дзвінок. Данилко впізнав по голосу свою вчительку. - Чому сьогодні Данилко не прийшов до школи? - Бо захворів. - А хто це розмовляє зі мною? - Мій тато. * * * Завтра буде пізно Був пізній вечір, а Миколка все сидів та читав книжку. - Лягай спати, бо пізно, - нагадала мама. - Ні, мамочко, я повинен обов'язково прочитати книжку сьогодні. - Чому так спішиш? - Тут на обкладинці написано: "Книжка для дітей від шести до восьми років", а мені завтра буде дев'ять! 6. Робота в групах. - Прочитати в особах бувальщину «Хто розумніший?» (І група) - Прочитати в особах смішинку «Розумний Івась» ( ІІ група) - Прочитати і розучити гру «Пень» (ІІІ група) Виступ груп. VІІ. Підсумок уроку - Джерело народної мудрості невичерпне. Читайте книги і ви багато дізнаєтесь про усну народну творчість. VІІІ. Домашнє завдання Підготувати 1-2 смішинки на вільну тему. svetlana.pastuhenko@ukr.net | |
| |
Переглядів: 2052 | |
Будівельний конструктор |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Уроки чемності |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Всього коментарів: 0 | |