Урок 13 Тема: Казки народів ЄвропиМета: Ознайомити з казками інших народів; Вчитись читати та аналізувати прозові твори. Розвивати навички читання, переказу, вміння спілкуватися. Розкрити важливість родинних відносин, уміння й прагнення бути собою, відповідати за свої слова й учинки; виховувати любов, повагу й турботу про ближніх, уміння цінувати своє життя, чесність, почуття добра та справедливості. Обладнання: Записи, виставка книжок, малюнки учнів, ілюстрації. Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань. Хід уроку І. Організаційний момент Казок чимало є на світі І веселих, і сумних. Хіба ми, друзі, зможемо Зовсім без них прожить? Казко, казочко, завітай донас! ІІ. Актуалізація опорних знань. Узагальнююча бесіда --Які твори ви читали, готуючись до сьогоднішнього уроку? --Хто їх автор? --Яка основна думка творів? --Зачитайте уривок з твору, що вам сподобався. --Стисло перекажіть прочитаний вами твір. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності --Як ми потрапляємо у казку? Коли її слухаємо або читаємо. Під шелест сторінок з’являємося ми у тридев’ятій казковій державі. І радіємо, і сумуємо з добрими казковими героями. Сьогодні я запрошую вам до Казкової країни. Приготувалися? Крібле, крабле, бумс! ІV. Ознайомлення з творами шляхом їх читання в класі 1. Робота над латиською народною казкою «Добрі брати» — Прочитайте казку. — Про кого йдеться у творі? (Про двох братів.) — Як склалося життя кожного з братів? (Молодший був одружений, мав семеро дітей; старший був неодружений, жив самотньо.) — Яку ситуацію змальовано у творі? (Брати скосили жито й поділили урожай навпіл.) — Над чим замислилися брати після поділу врожаю? (Чи справедливо вони поділили снопи.) — Як вони вчинили зі своїми частками? (Кожен із братів переніс частину своїх снопів до іншого.) — Що викликало здивування братів? (Те, що їх копи не змінилися: не збільшилися, не зменшилися.) — Як вони дізналися правду? (Вони постерегли свої копи й зустрілися.) — Як можна схарактеризувати кожного з братів? (Вони любили, поважали, берегли один одного.) — Що спричинило таке ставлення братів один до одного? (Вони весь вік прожили щасливо, не знаючи горя.) — Як би склалося життя кожного з братів, якби вони не допомагали один одному? — Як могли вчинити брати із врожаєм? (Кожен міг забрати собі більшу частину.) — До чого це могло б призвести? (До сварки, відчуження, самотності.) — Чого вчить ця казка? (Що щастя — в руках кожного з нас, у нашому ставленні до близьких, рідних людей і просто добрих знайомих.) 2. Робота над англійською народною казкою «Чаклун і мишка» — Прочитайте казку. — Про кого в ній ідеться? (Про чаклуна й мишку.) — Що вмів робити чаклун? (Він умів обернути будь-кого на тварину, птаха, комаху.) — За допомогою чого він робив перетворення? (За допомогою трав'яних настоянок, що містилися в пляшечках, кожна з яких мала етикетку з відповідною буквою.) — Як були розміщені пляшечки? (Вони стояли абияк, впереміж.) — Як почав розставляти чаклун свої настоянки? (За алфавітом.) — Яка пляшечка трапилася йому під час прибирання? (Без етикетки.) — Що відчував чаклун у цей час? (Розгубленість і роздратування.) — Хто до нього завітав у цей момент? (Мишка.) — Про що мишка попросила чаклуна? (Щоб він перетворив її на будь-кого, оскільки вона втомилася від того, що її ніхто не любить.) — Яку пляшечку дав мишці чаклун? (Без етикетки.) — Чи знав він, на кого перетвориться мишка? Чому? (Ні, бо пляшка була без етикетки.) — Чому ж він не пожалів мишку? (Бо він був роздратований, що його відволікають від роботи.) — Як він пояснив мишці, ким вона стане? (Він дав їй вибір, сказавши, «станеш, ким заманеться».) — Про що задумалася мишка? Ким їй захотілося стати? (Метеликом, черепахою, пташкою, котом, слоном, рибкою, тигром.) — Що вирішила мишка? (Вона вирішила не відкривати пляшку.) — Чому мишка прийняла таке рішення? (Вона вирішила залишитися собою.) — Чим вона пояснила свій вибір? (Тим, що в інших тварин у житті багато різних негараздів, які в неї самої. Але на цей момент вона почувалася щасливою.) — Чому мишка почувалася щасливою? (Бо вона любила своїх родичів і друзів; їй подобалася власна хатина й усе навкруги.) — Який висновок можна зробити про власне щастя? Коли ми будемо щасливі? (Коли кожен зрозуміє, що щастя навколо нас: у друзях, родичах, будинку, у нашому ставленні до оточення. Коли любимо ми, люблять і нас.) — Чого вчить ця казка? (Учить уміти бути щасливими, цінувати своє оточення.) — Поміркуйте, чим могла закінчитися казка, якби мишка відкрила пляшечку? — Як би вчинили ви, коли б отримали пляшечку з чарівною настоянкою? — На кого б ви побажали перетворитися, якби були чарівником? Чому? — Поєднайте малюнки стрілочками в тій послідовності, в якій мишка розмірковувала, ким би їй стати. 3. Фізкультхвилинка. *Фізпауза для оченят. 1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів. 2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів. 3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази. 4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів. * Вправи для розвитку дихання 1. Руки вгору, вниз, промовляти звуки „Ш”, „Ж”, видихаючи повітря. 4. Робота над португальською народною казкою «Загублений гаманець» — Прочитайте казку. — Про кого в ній ідеться? (Про купця.) — Як купець заробляв гроші? (Він продав отару овець, заробивши чотириста ескудо.) — Про що мріяв купець? (Про те, що знову купить овець, перепродасть їх і отримає в кілька разів більше грошей.) — Що завадило планам купця? (Він загубив гаманця.) — Що він зробив, щоб повернути свої заощадження? (Він звернувся до герцога з проханням оголосити про втрату гаманця.) — Що пообіцяв купець у винагороду? (Сорок ескудо.) — Чи знайшовся гаманець купця? (Так.) — Хто його приніс? (Його принесла бідна жінка.) — Чи віддав купець нагороду жінці? (Ні.) — У чому він її звинуватив? (У тому, що жінка вкрала чотири золоті монети.) — Чому купець так вчинив стосовно жінки? (Бо жадібність купця не дозволила йому розпрощатися з власними грошима.) — Як покарав купця за його жадібність герцог? (Герцог віддав усі чотириста ескудо бідній жінці.) — Як ви думаєте, чи дійсно жінка не брала золоті монети? Доведіть свою думку. (Так, жінка не брала чужі гроші, інакше вона взагалі не принесла б гаманець.) — Якою за вдачею була жінка? (Доброю, чесною.) — Яким був купець? (Жадібним, таким, що не виконує обіцянок.) — Заповніть таблицю. Персонаж Вчинки Риси характеру Купець Жінка Герцог — Як ви ставитеся до купця? до жінки? — Що може змінити ваше ставлення до купця? — Чого вчить казка? (Відповідати за свої слова й учинки, приборкувати свою жадібність.) — Казки яких народів ви прочитали в цьому розділі? — Які ще казки європейських країн ви знаєте? Розкрийте їх зміст. V. Перевірка усвідомленого. 1.Дайте відповіді на питання: --Казки яких народів ми сьогодні читали? --Яка казка вам найбільше запам’яталась і чому? 2. Тест по темі «Казки народів Європи». 1. Яка подія зображена в казці «Добрі брати»? а) Спільний обід братів; б) святкування дня народження старшого брата; в) збирання врожаю жита. 2. Чому братів названо добрими? а) Тому що вони жаліли всіх хворих і немічних; б) тому що частину врожаю вони віддавали один одному; в) тому що вони піклувалися про бездомних тварин. 3. Чому чаклун віддав мишці пляшку з чарами без етикетки? а) Тому що він був роздратований; б) тому що так попросила мишка; в) тому що в тій пляшці було найкраще зілля. 4. Яка основна думка казки «Чаклун і мишка»? а) Будь-яку проблему допоможуть розв'язати чари; б) треба залишатися самим собою; в) усі тварини дають певну користь. 5. Скільки грошей загубив купець із португальської казки? а) 40 ескудо; б) 14 ескудо; в) 400 ескудо. 6. Яка риса характеру засуджується в казці «Загублений гаманець»? а) Доброта;б) жадібність;в) спостережливість. VІ. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися на уроці? — Яка назва теми? — Який твори ми читали? Хто їх автори? --- Який твір вам запам’ятався найбільше і чому? | |
| |
Переглядів: 6341 | |
З Елзіком по планеті |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Уроки чемності |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
Підсумковий урок за І семестр |
Всього коментарів: 0 | |