Ким бути?

Урок 9

Тема: Ким бути?

Мета: Вчитись читати та аналізувати твори, присвячені розповідям про різні професії. змусити учнів замислитися над важливістю кожної професії, потребою визначитися із майбутньою спеціальністю вже в шкільні роки. Розвивати навички читання, переказу, вміння спілкуватися. Виховувати розуміння того, що основою будь-якої професії є навчання в школі та гарне здоров’я..

Обладнання: Записи, виставка книжок, малюнки учнів, ілюстрації.

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 «Я—людина».

Я—маленька людина. Я хочу вирости розумною і працьовитою, доброю, чуйною до всіх оточуючих. Я ще вчусь робити корисні справи. Можливо, я іноді помиляюсь, але я прагну успіху. Я мрію бути людиною, корисною для всіх у світі. Я дуже цього хочу. І ще я вже зараз задумуюсь, ким бути, яку професію обрати.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Узагальнююча бесіда

--Які твори ви читали, готуючись до уроку?

--Хто їх автор?

--Яка основна думка твору?

--Зачитайте уривок з твору, що вам сподобався.

--Стисло перекажіть прочитаний вами твір.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

--Давайте ж тепер разом відправимося сторінками книжки у мандри.

Діти крокують на місці і промовляють вірш.

Маленькі наші ноги,

Та знають свою путь,

Вивчати Україну,

Свій рідний край ідуть.

Україно, рідний край:

 Поле, річка, синій гай.

Любо стежкою іти,

Тут живемо я і ти.

ІV. Ознайомлення з творами шляхом їх читання в класі

1. Робота над віршем О. Орача «Ким бути?»

— Прочитайте вірш.

— Над яким питанням задумався герой вірша? (Яку професію обрати.)

— Який головний принцип у виборі професії обрав для себе герой вірша? (*Щоб добре діло й добра слава*.)

— Про які професії він міркував? Прочитайте.

— Яку професію обрав герой вірша? (Хлібороба.)

— Чому? (Тому що він був з роду хліборобів.)

— Яким словом називають родину, представники якої мають одну професію? (Династія.)

— Можливо, у вашій родині є професійна династія? Розкажіть про це.

— Чи завжди слід дотримуватися традицій династії? Поміркуйте, висловте свої думки.

— Про яку професію мрієте ви? Чому?

— Розкажіть про професії ваших батьків.

2. Робота над віршами М. Познанської про професії

— Прочитайте вірші.

— Про які професії ви дізналися? (Хлібороб, мебляр, токар, кухар, водій, кравець, двірник.)

— Яку роботу виконують люди цих професій?

— Яка професія, на вашу думку, найголовніша? (Такої немає, бо кожна професія важлива, корисна, потрібна.)

— Яку професію ви хочете здобути в майбутньому? Чому саме її?

— Послухайте уривки з віршів і скажіть, про які професії в них ідеться.

В пору літню, в час осінній, Навесні — в гарячий час Косять, жнуть вони і сіють, Лан орють — у котрий разі (Хлібороби)

Здається, проста річ така, Як гайка чи гвинти, — Без них не буде літака І поїзду не йти...(Токарі)

Сім раз відмір, а раз відріж! І щоб костюм пошить по зросту, Потрібно мірку знять раніш... (Кравці)

3. Фізпауза для оченят.

У будь якій професії потрібні сили, здоров’я. Тому зараз попіклуємось про наші оченята.

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.

2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.

4. Робота над віршем А. Костецького -«Головна професія»

Прочитайте вірш.

Яку професію автор вважає найголовнішою? (Школяра.)

— Чому? (Тому що кожен навчається в школі.)

— Навіщо діти ходять до школи? (Щоб здобувати знання.)

— Навіщо дітям потрібні знання? Доведіть думку словами вірша.

(Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть!)

— Які риси повинен мати школяр, щоб опанувати улюблену професію? (Наполегливість, старанність, працелюбність, цілеспрямованість.)

5. Робота над твором В. Нестайка ««Тепер подивимося, про що вони пишуть»

— Прочитайте оповідання.

— Назвіть професії, про які писали учні у своїх творах. (Космонавт, воротар, інженер, льотчик, дипломат, директор зоопарку, художник, винахідник, поет, лікар, тренер, артист, співак, моряк, водій, селекціонер, кравець, токар.)

— Як ви вважаєте, хто з дітей може здійснити свою мрію? (Лише ті, хто вже визначився із професією і вже працюють над здобуттям знань: пишуть вірші, відвідують художній гурток, ботанічний сад тощо.)

— Хто з дітей вам сподобався найбільше? Чому?

— Чи визначилися ви з майбутньою професією?

— Які кроки ви вже робите на шляху до здобуття професії? Розкажіть.

Фізкультхвилинка.

Знов підкріпимо своє здоров*я—згадаємо про правильну поставу.

 1. Вправи для розвитку дихання

 Руки вгору, вниз, промовляти звуки „Ш”, „Ж”, видихаючи повітря.

 2. Вправи для формування гарної постави.

Хто ж там, хто вже так втомився

І наліво нахилився?

Треба дружно всім нам встати,вийти з-за парт

Фізкультпаузу почати.

Сонце спить, небо спить, очі закриті долонями

Навіть вітер не шумить.

Рано-вранці сонце всталовідкрити очі і підняти голови

І проміння всім послало.піднятися на носки, руки піднести

вгору, розвести у сторони  

V. Перевірка усвідомленого.

1. Дайте відповідь на питання.

--Твори яких авторів ми сьогодні читали?

--Хто з авторів про яку професію нам розповів?

2. Тест по темі «Ким бути?»

1.  Яку професію обрав головний герой вірша О. Орача «Ким бути?»?

 а)  Хлібороба;б) учителя;  в) лікаря.

2. Яка головна думка вірша О. Орача «Ким бути?».

а)  Треба обирати ту професію, на яку вкажуть батьки;

б) професія повинна бути покликанням,  близькою і зрозумілою тобі;

в) професію не слід обирати взагалі.

3.  Якої професії стосується правило «Сім раз відмір, а раз відріж»?

 а) Двірника;б) кухаря;в) кравця.

4.  Яку професію названо головною у вірші А. Костецького?

 а)  Школяра; б) учителя; в) письменника.

5.  Про що писали діти з твору В. Нестайка -«Тепер подивимося, про що вони пишуть»?

 а)  Про свої мрії;б) про своїх друзів;в) про майбутні професії.

6.  Скільки дітей було в класі у творі В. Нестайка?

 а)  24; б)  10;в)  14.

VІ. Підсумок уроку

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Яка назва теми?

— Який твори ми читали? Хто їх автори?

--- Який твір вам запам’ятався найбільше і чому?

— Напишіть твір-роздум на тему «Чого Василько недовчив, Василь не зрозуміє».

Категорія: Позакласне читання | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 4411 | Рейтинг: 0.0/0
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура...
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична...
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п...
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро...
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]