💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Ким бути?

Урок 9

Тема: Ким бути?

Мета: Вчитись читати та аналізувати твори, присвячені розповідям про різні професії. змусити учнів замислитися над важливістю кожної професії, потребою визначитися із майбутньою спеціальністю вже в шкільні роки. Розвивати навички читання, переказу, вміння спілкуватися. Виховувати розуміння того, що основою будь-якої професії є навчання в школі та гарне здоров’я..

Обладнання: Записи, виставка книжок, малюнки учнів, ілюстрації.

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 «Я—людина».

Я—маленька людина. Я хочу вирости розумною і працьовитою, доброю, чуйною до всіх оточуючих. Я ще вчусь робити корисні справи. Можливо, я іноді помиляюсь, але я прагну успіху. Я мрію бути людиною, корисною для всіх у світі. Я дуже цього хочу. І ще я вже зараз задумуюсь, ким бути, яку професію обрати.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Узагальнююча бесіда

--Які твори ви читали, готуючись до уроку?

--Хто їх автор?

--Яка основна думка твору?

--Зачитайте уривок з твору, що вам сподобався.

--Стисло перекажіть прочитаний вами твір.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

--Давайте ж тепер разом відправимося сторінками книжки у мандри.

Діти крокують на місці і промовляють вірш.

Маленькі наші ноги,

Та знають свою путь,

Вивчати Україну,

Свій рідний край ідуть.

Україно, рідний край:

 Поле, річка, синій гай.

Любо стежкою іти,

Тут живемо я і ти.

ІV. Ознайомлення з творами шляхом їх читання в класі

1. Робота над віршем О. Орача «Ким бути?»

— Прочитайте вірш.

— Над яким питанням задумався герой вірша? (Яку професію обрати.)

— Який головний принцип у виборі професії обрав для себе герой вірша? (*Щоб добре діло й добра слава*.)

— Про які професії він міркував? Прочитайте.

— Яку професію обрав герой вірша? (Хлібороба.)

— Чому? (Тому що він був з роду хліборобів.)

— Яким словом називають родину, представники якої мають одну професію? (Династія.)

— Можливо, у вашій родині є професійна династія? Розкажіть про це.

— Чи завжди слід дотримуватися традицій династії? Поміркуйте, висловте свої думки.

— Про яку професію мрієте ви? Чому?

— Розкажіть про професії ваших батьків.

2. Робота над віршами М. Познанської про професії

— Прочитайте вірші.

— Про які професії ви дізналися? (Хлібороб, мебляр, токар, кухар, водій, кравець, двірник.)

— Яку роботу виконують люди цих професій?

— Яка професія, на вашу думку, найголовніша? (Такої немає, бо кожна професія важлива, корисна, потрібна.)

— Яку професію ви хочете здобути в майбутньому? Чому саме її?

— Послухайте уривки з віршів і скажіть, про які професії в них ідеться.

В пору літню, в час осінній, Навесні — в гарячий час Косять, жнуть вони і сіють, Лан орють — у котрий разі (Хлібороби)

Здається, проста річ така, Як гайка чи гвинти, — Без них не буде літака І поїзду не йти...(Токарі)

Сім раз відмір, а раз відріж! І щоб костюм пошить по зросту, Потрібно мірку знять раніш... (Кравці)

3. Фізпауза для оченят.

У будь якій професії потрібні сили, здоров’я. Тому зараз попіклуємось про наші оченята.

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.

2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.

4. Робота над віршем А. Костецького -«Головна професія»

Прочитайте вірш.

Яку професію автор вважає найголовнішою? (Школяра.)

— Чому? (Тому що кожен навчається в школі.)

— Навіщо діти ходять до школи? (Щоб здобувати знання.)

— Навіщо дітям потрібні знання? Доведіть думку словами вірша.

(Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть!)

— Які риси повинен мати школяр, щоб опанувати улюблену професію? (Наполегливість, старанність, працелюбність, цілеспрямованість.)

5. Робота над твором В. Нестайка ««Тепер подивимося, про що вони пишуть»

— Прочитайте оповідання.

— Назвіть професії, про які писали учні у своїх творах. (Космонавт, воротар, інженер, льотчик, дипломат, директор зоопарку, художник, винахідник, поет, лікар, тренер, артист, співак, моряк, водій, селекціонер, кравець, токар.)

— Як ви вважаєте, хто з дітей може здійснити свою мрію? (Лише ті, хто вже визначився із професією і вже працюють над здобуттям знань: пишуть вірші, відвідують художній гурток, ботанічний сад тощо.)

— Хто з дітей вам сподобався найбільше? Чому?

— Чи визначилися ви з майбутньою професією?

— Які кроки ви вже робите на шляху до здобуття професії? Розкажіть.

Фізкультхвилинка.

Знов підкріпимо своє здоров*я—згадаємо про правильну поставу.

 1. Вправи для розвитку дихання

 Руки вгору, вниз, промовляти звуки „Ш”, „Ж”, видихаючи повітря.

 2. Вправи для формування гарної постави.

Хто ж там, хто вже так втомився

І наліво нахилився?

Треба дружно всім нам встати,вийти з-за парт

Фізкультпаузу почати.

Сонце спить, небо спить, очі закриті долонями

Навіть вітер не шумить.

Рано-вранці сонце всталовідкрити очі і підняти голови

І проміння всім послало.піднятися на носки, руки піднести

вгору, розвести у сторони  

V. Перевірка усвідомленого.

1. Дайте відповідь на питання.

--Твори яких авторів ми сьогодні читали?

--Хто з авторів про яку професію нам розповів?

2. Тест по темі «Ким бути?»

1.  Яку професію обрав головний герой вірша О. Орача «Ким бути?»?

 а)  Хлібороба;б) учителя;  в) лікаря.

2. Яка головна думка вірша О. Орача «Ким бути?».

а)  Треба обирати ту професію, на яку вкажуть батьки;

б) професія повинна бути покликанням,  близькою і зрозумілою тобі;

в) професію не слід обирати взагалі.

3.  Якої професії стосується правило «Сім раз відмір, а раз відріж»?

 а) Двірника;б) кухаря;в) кравця.

4.  Яку професію названо головною у вірші А. Костецького?

 а)  Школяра; б) учителя; в) письменника.

5.  Про що писали діти з твору В. Нестайка -«Тепер подивимося, про що вони пишуть»?

 а)  Про свої мрії;б) про своїх друзів;в) про майбутні професії.

6.  Скільки дітей було в класі у творі В. Нестайка?

 а)  24; б)  10;в)  14.

VІ. Підсумок уроку

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Яка назва теми?

— Який твори ми читали? Хто їх автори?

--- Який твір вам запам’ятався найбільше і чому?

— Напишіть твір-роздум на тему «Чого Василько недовчив, Василь не зрозуміє».

Категорія: Позакласне читання | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 4458 | Рейтинг: 0.0/0
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут...
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «...
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт
Свято, коли весело
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]