Урок 9 Тема: Ким бути?Мета: Вчитись читати та аналізувати твори, присвячені розповідям про різні професії. змусити учнів замислитися над важливістю кожної професії, потребою визначитися із майбутньою спеціальністю вже в шкільні роки. Розвивати навички читання, переказу, вміння спілкуватися. Виховувати розуміння того, що основою будь-якої професії є навчання в школі та гарне здоров’я.. Обладнання: Записи, виставка книжок, малюнки учнів, ілюстрації. Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань. Хід уроку І. Організаційний момент «Я—людина». Я—маленька людина. Я хочу вирости розумною і працьовитою, доброю, чуйною до всіх оточуючих. Я ще вчусь робити корисні справи. Можливо, я іноді помиляюсь, але я прагну успіху. Я мрію бути людиною, корисною для всіх у світі. Я дуже цього хочу. І ще я вже зараз задумуюсь, ким бути, яку професію обрати. ІІ. Актуалізація опорних знань. Узагальнююча бесіда --Які твори ви читали, готуючись до уроку? --Хто їх автор? --Яка основна думка твору? --Зачитайте уривок з твору, що вам сподобався. --Стисло перекажіть прочитаний вами твір. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності --Давайте ж тепер разом відправимося сторінками книжки у мандри. Діти крокують на місці і промовляють вірш. Маленькі наші ноги, Та знають свою путь, Вивчати Україну, Свій рідний край ідуть. Україно, рідний край: Поле, річка, синій гай. Любо стежкою іти, Тут живемо я і ти. ІV. Ознайомлення з творами шляхом їх читання в класі 1. Робота над віршем О. Орача «Ким бути?» — Прочитайте вірш. — Над яким питанням задумався герой вірша? (Яку професію обрати.) — Який головний принцип у виборі професії обрав для себе герой вірша? (*Щоб добре діло й добра слава*.) — Про які професії він міркував? Прочитайте. — Яку професію обрав герой вірша? (Хлібороба.) — Чому? (Тому що він був з роду хліборобів.) — Яким словом називають родину, представники якої мають одну професію? (Династія.) — Можливо, у вашій родині є професійна династія? Розкажіть про це. — Чи завжди слід дотримуватися традицій династії? Поміркуйте, висловте свої думки. — Про яку професію мрієте ви? Чому? — Розкажіть про професії ваших батьків. 2. Робота над віршами М. Познанської про професії — Прочитайте вірші. — Про які професії ви дізналися? (Хлібороб, мебляр, токар, кухар, водій, кравець, двірник.) — Яку роботу виконують люди цих професій? — Яка професія, на вашу думку, найголовніша? (Такої немає, бо кожна професія важлива, корисна, потрібна.) — Яку професію ви хочете здобути в майбутньому? Чому саме її? — Послухайте уривки з віршів і скажіть, про які професії в них ідеться. В пору літню, в час осінній, Навесні — в гарячий час Косять, жнуть вони і сіють, Лан орють — у котрий разі (Хлібороби) Здається, проста річ така, Як гайка чи гвинти, — Без них не буде літака І поїзду не йти...(Токарі) Сім раз відмір, а раз відріж! І щоб костюм пошить по зросту, Потрібно мірку знять раніш... (Кравці) 3. Фізпауза для оченят. У будь якій професії потрібні сили, здоров’я. Тому зараз попіклуємось про наші оченята. 1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів. 2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів. 3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази. 4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів. 4. Робота над віршем А. Костецького -«Головна професія» Прочитайте вірш. Яку професію автор вважає найголовнішою? (Школяра.) — Чому? (Тому що кожен навчається в школі.) — Навіщо діти ходять до школи? (Щоб здобувати знання.) — Навіщо дітям потрібні знання? Доведіть думку словами вірша. (Без знань, що мусиш там набуть, Не станеш у житті ніколи Тим, ким в дитинстві мрієш буть!) — Які риси повинен мати школяр, щоб опанувати улюблену професію? (Наполегливість, старанність, працелюбність, цілеспрямованість.) 5. Робота над твором В. Нестайка ««Тепер подивимося, про що вони пишуть» — Прочитайте оповідання. — Назвіть професії, про які писали учні у своїх творах. (Космонавт, воротар, інженер, льотчик, дипломат, директор зоопарку, художник, винахідник, поет, лікар, тренер, артист, співак, моряк, водій, селекціонер, кравець, токар.) — Як ви вважаєте, хто з дітей може здійснити свою мрію? (Лише ті, хто вже визначився із професією і вже працюють над здобуттям знань: пишуть вірші, відвідують художній гурток, ботанічний сад тощо.) — Хто з дітей вам сподобався найбільше? Чому? — Чи визначилися ви з майбутньою професією? — Які кроки ви вже робите на шляху до здобуття професії? Розкажіть. Фізкультхвилинка. Знов підкріпимо своє здоров*я—згадаємо про правильну поставу. 1. Вправи для розвитку дихання Руки вгору, вниз, промовляти звуки „Ш”, „Ж”, видихаючи повітря. 2. Вправи для формування гарної постави. Хто ж там, хто вже так втомився І наліво нахилився? Треба дружно всім нам встати,вийти з-за парт Фізкультпаузу почати. Сонце спить, небо спить, очі закриті долонями Навіть вітер не шумить. Рано-вранці сонце всталовідкрити очі і підняти голови І проміння всім послало.піднятися на носки, руки піднести вгору, розвести у сторони V. Перевірка усвідомленого. 1. Дайте відповідь на питання. --Твори яких авторів ми сьогодні читали? --Хто з авторів про яку професію нам розповів? 2. Тест по темі «Ким бути?» 1. Яку професію обрав головний герой вірша О. Орача «Ким бути?»? а) Хлібороба;б) учителя; в) лікаря. 2. Яка головна думка вірша О. Орача «Ким бути?». а) Треба обирати ту професію, на яку вкажуть батьки; б) професія повинна бути покликанням, близькою і зрозумілою тобі; в) професію не слід обирати взагалі. 3. Якої професії стосується правило «Сім раз відмір, а раз відріж»? а) Двірника;б) кухаря;в) кравця. 4. Яку професію названо головною у вірші А. Костецького? а) Школяра; б) учителя; в) письменника. 5. Про що писали діти з твору В. Нестайка -«Тепер подивимося, про що вони пишуть»? а) Про свої мрії;б) про своїх друзів;в) про майбутні професії. 6. Скільки дітей було в класі у творі В. Нестайка? а) 24; б) 10;в) 14. VІ. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися на уроці? — Яка назва теми? — Який твори ми читали? Хто їх автори? --- Який твір вам запам’ятався найбільше і чому? — Напишіть твір-роздум на тему «Чого Василько недовчив, Василь не зрозуміє». | |
| |
Переглядів: 4458 | |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Свято, коли весело |
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини |
Всього коментарів: 0 | |