💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Твій друг — книга

Урок 6

Тема: Твій друг — книга

Мета: Вчитись читати та аналізувати твори про таємниці, приховані в книжках, і про користь читання. Розвивати уміння шукати і знаходити в книжках цікаву інформацію, зацікавлювати читанням художньої літератури. Виховувати та прищеплювати любов і бережне ставлення до книжок.

Обладнання: Записи, виставка книжок, малюнки учнів, ілюстрації.

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

«Я—листочок»

Я—маленький ніжно-зелений листочок, що ось-ось з’явився на дереві. Мене весело гойдає вітерець і колихає в обіймах рідного дерева. Мене вмивають, поливають

дощові краплинки з великої пухнастої хмари. Мене гріє і голубить весняне сонечко. Я радію життю.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Узагальнююча бесіда

--Які твори ви читали, готуючись до уроку?

--Хто їх автор?

--Яка основна думка твору?

--Зачитайте уривок з твору, що вам сподобався.

--Стисло перекажіть прочитаний вами твір.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Чи знаєте ви, звідки до нас приходить книга?

Так, з лісової хащі. Адже там ростуть дерева. З них і виготовляють папір для книжок. А скільки книжок вийде з одного великого дерева? …

То як треба ставитись до книги? До зошита?

ІV. Ознайомлення з творами шляхом їх читання в класі

1. Робота над віршем Т. Волгіної «Буває книгам лячно»

— Прочитайте вірш.

— Про що цей твір? (Про книги.)

— Який настрій у книжок, що продаються в магазині? (їм лячно, вони тріпочуть у руках, дивлять із журбою.)

— Що лякає книжки? (Можливість потрапити до рук людей, які їх не берегтимуть, не любитимуть.)

— Складіть правила користування книжками.

Правила користування книгою

1. Використовуй обкладинку.

2. Не читай під час їжі.

3. Не клади в книгу олівці, ручки й інші предмети.

4. Не загинай куточків на сторінках книги.

5. Зроби закладку.

6. Не рви сторінки, не малюй і не пиши в книзі.

7. Не перегинай книгу.

— Розкажіть, як у вашій родині ставляться до книжок?

— Запам'ятайте правило шести не.

 Рвати

 бруднити

 НЕрозмальовувати

робити записів на полях

загинати сторінок

  губити підручники

2. Робота над віршем Ю. Ванага «Книги»

— Прочитайте вірш.

— Як називається місце, де зберігаються книги? (Бібліотека.)

— Які звуки чуємо в бібліотеці? (У бібліотеці тихо, лише чути шелест сторінок або шепіт читачів.)

— Навіщо люди відвідують бібліотеки? (Щоб узяти книжки для отримання нової інформації.)

— Про що можна дізнатися із книжок? Дайте відповідь словами вірша.

(То в одній синіє море, В іншій криється тайга. А ось в тій — Північний полюс, Де морози і пурга...)

— Як називає книги автор вірша? («Перли із перлин».)

— Чому? (Тому що в книгах міститься *все, що серце і що розум Вік творили не один», тобто майже всі знання, здобуті людством.)

— Розкажіть, про що ви хотіли б дізнатися із книжок.

— Яка ваша улюблена книга? Розкажіть про неї.

3. Робота над віршем Д. Білоуса «Неймовірний збіг»

— Прочитайте вірш.

— Який твір читав герой вірша? (Байку Л. Глібова «Коник-стрибунець».)

— Про який збіг розповідається у творі? (Під час читання байки про коника на сторінку стрибнув справжній коник!)

— Який настрій, на вашу думку, виник у героя вірша? (Здивування, зацікавленість, веселість тощо.)

— Із якою інтонацією слід читати вірш? (Бадьоро, з подивом, цікавістю!)

— Прочитайте вірш виразно.

— Перетворіться на деякий час на поетів і прочитайте вірш від другої або третьої особи, підставляючи замість слова «я» слова «ти», «він».

— Чи змінився зміст і настрій вірша?

4. Фізпауза для оченят.

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.

2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.

5. Робота над текстом -«Світло букваря* за А. Костецьким

— Прочитайте твір.

— Як люди ставляться до книжок? (Книгу шанують усі.)

— Чому до книги ставляться з пошаною? (Тому, що книга «дасть слушну пораду..., розкаже тобі, що, де й коли було, є та буде, відповість на кожне твоє запитання, звеселить і змусить замислитись над різними серйозними речами»:)

— Як називають книгу? (Друг, порадник, супутник.)

— Як називається книга, яку читали всі люди? («Буквар».)

— Чому «Буквар» називають ключем до всіх інших книг? (Тому, що завдяки «Букварю» людина вчиться читати, а без

цього вміння неможливо користуватися іншими книжками й пізнавати щось нове.)

— Коли -«народився» -«Буквар»? (У 1574 році.)

— Хто був автором першого «Букваря»? (Іван Федоров.)

— У чому полягає цінність першого «Букваря»? (Саме з нього почалося друкування й використання «Букварів» у навчанні читання дітей.)

— Яка інформація з твору для вас виявилася новою? Про що ви вже знали?

6. Робота над твором М. Слабошпицького «Вчителька Яринка»

Перед читанням твору доцільно поставити учням такі питання.

— Хто така вчителька? (Людина, яка навчає дітей.)

— Як звертаються до вчителів? (На ім'я, по батькові.)

— Як називається твір? («Вчителька Яринка».)

— Чи про справжню вчительку йдеться? Чому? (Ні, найімовірніше, про дівчинку на ім'я Яринка.)

— Прочитайте твір. Чи правильними були припущення?

— Хто головні герої твору? (Данилко та Яринка.)

— Яке бажання було в Данилка? (Мати власну книжку.)

— Навіщо йому була потрібна книга? (Розглядати малюнки.)

— Чому зрадів Данилко, отримавши книгу? (Великій кількості малюнків, за якими був зрозумілий зміст книги.)

— Що налякало Данилка? (Кількість літер, які слід було вивчити, щоб дізнатися про зміст книги.)

— Чому Данилко відмовлявся від вивчення літер? (Йому й так усе було зрозуміло завдяки малюнкам.)

— Яка подія змусила Данилка все ж таки вчитися? (Мама почала читати йому казку й не закінчила її.)

— Як ви поясните вчинок мами? Навіщо вона так зробила? (Щоб зацікавити малюка, викликати бажання навчитися читати самостійно.)

— До кого звернувся Данилко по допомогу? (До третьокласниці Яринки.)

— Що, на думку Яринки, треба було зробити Данилкові, щоб навчитися читати? (Просто вивчити літери.)

— За якої умови Данилко зміг би швидко навчитися читати? (Якби він був здібним і старанним учнем.)

— Як він став звертатися до Яринки? Чому? (Ярина Павлівна, тому що на той час вона була його вчителькою.)

— Чи навчився Данилко читати? (Так.)

— Що Данилко відчував після того, як прочитав подаровану батьками книгу? (Йому стало від того добре, він відчув, що «тепер для нього змінилося багато чого у світі*.)

— Як ви думаєте, що саме змінилося в житті Данилка? (Він подорослішав.)

— У чому проявилася дорослість Данилка? (Він захотів стати таким серйозним вчителем, як Яринка, і самому навчити читати когось із хлопчаків.)

— Поміркуйте, чи можна назвати Яринку вчителькою. Чому? (Так, тому що вона змогла зацікавити хлопчика навчанням і таки навчила його читати.)

— Хто з вас уже побував у ролі вчителя й комусь допоміг навчитися читати, писати, малювати, ліпити тощо? Розкажіть.

— Чи достатньо, на вашу думку, мати гарного вчителя, щоб чогось навчитися? (Ні, слід самому докладати зусиль, бути терплячим, старанним, наполегливим, тоді зможеш досягти успіху в будь-якій справі.)

— Заповніть таблицю. Напишіть яким був Данилко до того, як почав учитися в Яринки, а яким — після.

До навчання  Після навчання

V. Перевірка усвідомленого.

1.— Розкажіть, як ви вчилися читати; який вигляд мала та як називалася книжка, що допомагала вам у цьому.

2. Тест по темі « Твій друг — книга»:

1. Чого лякаються книги?

  а)  Що вони залишаться непрочитанними;

  б) щоб не потрапити в руки неохайних людей;

  в) що їх ніхто не придбає.

2.  Що міститься в книжках?

  а)  Правила, які діти вивчають у школі;

  б) літературні твори для читання на уроках;

  в) всі знання, які отримувало людство протягом століть.

3.  Яку книгу читав герой твору Д. Білоуса -«Неймовірний збіг»?

  а)  «Коник-стрибунець» Л. Глібова;

  б)  -«Невтомний будівник» Д. Білоуса;

  в) -«Лебідь, щука і рак» І. Крилова.

4. Яку книгу читала кожна людина?

  а)  Енциклопедію;

  б) буквар;

  в) читанку.

5.  Кого вважають автором першого букваря?

  а)  Тараса Шевченка;

  б) Леоніда Глібова;

  в)  Івана Федорова.

6.  Чому Данило, герой твору М. Слабопшицького «Вчителька Яринка», вирішив навчитися читати?

  а) Через цікавість до недочитаної мамою книги;

  б) на прохання мами;

  в) щоб вихвалятися перед друзями.

VІ. Підсумок уроку

— Якби ви були дизайнерами, художниками, яким чином оформили б книжку казок, книжку про тварин, про дитячі пригоди, «Буквар»?

        Створіть власні книжечки й організуйте виставку в класі.

---Завдання до наступного уроку:

подумати й написати невеликий твір на тему «Мої добрі справи».

Категорія: Позакласне читання | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 5786 | Рейтинг: 3.5/2
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка»
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок...
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України
Свято, коли весело
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]