ЗАНЯТТЯ 25 Тема: Задачі на метод вилученняМета: ознайомити учнів із задачами на метод вилучення. обладнання: таблиці до задач. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття II. Ознайомлення із задачами на метод вилучення 1.Пояснення вчителя Під час розв’язування задач на метод вилучення доцільно складати таблицю. За допомогою таблиці можна легко вилучити ті випадки, які суперечать умові задачі, і не помилитись під час міркування. Задача На одному будівництві працювали муляр, тесляр і маляр. Їхні прізвища: Скляренко, Петренко та Борисенко. Муляр не мав ні братів, ні сестер і був найнижчий за ростом. Петренко одружений із сестрою Борисенка і вищий від тесляра. Назвіть прізвища муляра, тесляра та маляра. Розв’язання ^''''^.Професія Муляр Тесляр Маляр Прізвище Петренко- -+ Борисенко - +- Скляренко + -- За умовою задачі, Петренко вищий на зріст од тесляра, отже, Петренко — не тесляр. У відповідному місці таблиці ставимо прочерк. Тепер беремо до уваги, що саме Петренко вищий ростом від тесляра, а за умовою задачі муляр найнижчий (тому не може бути вищим від тесляра чи маляра). На основі цих даних робимо висновок, що Петренко — не муляр (ставимо прочерк у таблиці). З таблиці ми бачимо, що Петренко може бути тільки малярем (два прочерки з трьох можливих варіантів). А якщо Петренко маляр, то малярами не можуть бути ні Борисенко, ні Скляренко (ставимо прочерки у відповідних місцях таблиці). Знову повертаємося до тексту умови: Петренко одружений із сестрою Борисенка, отже, у Бо-рисенка є сестра, а у муляра, за умовою, сестер немає. Отже, Борисенко не муляр (ставимо прочерк у відповідному місці таблиці). З таблиці бачимо, що Борисенко — тесляр, а Скляренко — муляр. 2. Самостійна робота над задачами Робота в групах 1 група. Завдання 1 (С. 77). 2 група. Завдання 2. 3 група. Завдання 3. 4 група. Завдання 4. 3. Перевірка розв’язання Завдання 1 Іваненко Сидоренко Тетяна+ - Тамара- + Завдання 2 Математика Історія Українська мова Архипенко + - - Мороз - - + Свєтлов - + - Завдання 3 Тролейбус Трамвай Автобус Олексій -+ - Борис -- + Віктор+- - Завдання 4 Перший висновок діти роблять про те, що Сидоренко — водопровідник, бо маляр прийшов до тесляра, а тесляр — до Сидоренка (Сидоренко не може бути ні малярем, ні теслярем). Виходячи з першого висновку, другий — такий: ні Давидов, ні Кондратенко не можуть бути водопровідниками. Відповідні позначки діти роблять у таблиці. Далі вони звертають увагу на те, що «водопровідник ніколи не бачив Давидова». З огляду на це діти роблять третій висновок: тесляр не може бути Давидовим, бо тесляр «бачив» Сидоренка-водопровідника, ремонтуючи йому підлогу. Отже, четвертий висновок: якщо Давидов не тесляр і не водопровідник, таким чином, він — маляр, відтак Кондратенко — тесляр. Маляр Тесляр Водопровідник Кондратенко - +- Давидов + -- Сидоренко - -+ III. Завдання на тренування уваги та швидкості реакції Уважно прочитати текст і дати точну відповідь на запитання. Завдання 5 (С.78) Відповідь. Дві дівчинки та два хлопчики; Віта та Коля; у порожній склянці немає горіхів; 1 березня, в п’ятницю. Завдання 6 Відповідь. Так, це донька. IV. Підсумок Заняття Гра «Поміркуй» ХТО ПОЦУПИВ МЕД? Вчора вранці банку меду Хтось поцупив у ведмедя. Джміль говорить: «Жу-жу-жу! Я на крадія вкажу! Це сорока вкрала мед, В неї вчора був бенкет!» А сорока: «Скре-ке-ке! Що ви кажете таке! Я крадійка?! Небилиці! Мед купила я в крамниці! Вчора в місці я була, Мед поцупила бджола!» «Це не я,— дзижчить бджола! — Я два дні в селі була». «І не я,— оса сказала,— Красти й гадки я не мала. От спитайте у бджоли, З нею ми в селі були!» Дятел каже всім: «А я Чітко бачив крадія, Хто він, легко здогадатись, Бо він видав себе сам: Він збрехав, тож розібратись, Хто брехун, потрібно вам». Відповідь. Сорока. | |
| |
Переглядів: 3015 | |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Свято Букваря! |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Всього коментарів: 0 | |