Заняття 7 Тема: Поняття більше, меншеМета: ознайомити учнів зі змістом понять більше, менше; навчити самостійно визначати певний порядок розміщення предметів, використовуючи зміст понять більше, менше обладнання: кольорові олівці, палички. Хід Заняття I. Організація учнів II. Повторення вивченого про абстрактні поняття 1. Турбота, загадка, тривога, каштан, лан, клумба, любов, страх, буква, цифра, Дніпро. — Які це поняття? — замислилась Галя,— Які з них абстрактні, конкретні, загальні? Чи є одиничні і збірні між ними? І ти поділися думками своїми. 2.Завдання 7(С. 27). III. Повідомлення теми й завдань Заняття Тетянка і Дмитрик у лісі гуляли, Тетянка і Дмитрик горіхи збирали. — У мене — найбільше, повнісінька банка,— Сміється до брата щаслива Тетянка. — Ні, — каже той, банку тримаючи в ручках маленьких,— У мене — у банці та ще й у кишеньках. (Олена Гриценко) — У кого горіхів більше — у Тетянки чи у Дмитрика? Чому? — Як ви зрозуміли поняття більше, менше? IV. Ознайомлення з поняттями більше, менше 1. Пояснення На столі лежала книга, блокнот і зошит. Коли порахували сторінки, то стало відомо, що у блокноті їх менше, ніж у книзі, а у книзі сторінок менше, ніж у зошиті. В якому з цих предметів сторінок найменше (найменша кількість), а в якому — найбільше (найбільша кількість)? Розв’язання Ми знаємо, що перший предмет відрізняється від другого, а другий — від третього. Треба зробити висновок, чим перший предмет відрізняється від третього. Ми знаємо, що у блокноті сторінок менше, ніж у книзі, а в книзі їх менше, ніж у зошиті. З того робимо висновок, що найменше (найменша кількість) сторінок — у блокноті, а найбільше (найбільша кількість) — у зошиті. Відрізки позначають кількість сторінок. К. -------------- Б. --------- З. 2. розв’язання задачі У КОГО СКІЛЬКИ НАКЛЕЙОК? У Сашка наклейок Більше, ніж в Андрійка. У Андрійка більше їх Трохи, ніж в Юрка. У Тараса менше їх, Ніж було в Андрійка, Але трохи більше, Аніж у Юрка. С. ---------------- А. Ю. ------ Т. ---------- Найбільше — у Сашка, найменше — у Юрка. V. закріплення знань про поняття більше, менше Технологія «Шкала думок» 1. Інтерактивна технологія Сприяє розвитку критичного мислення учнів, дозволяє поглиблювати знання з даного питання. Учні вчаться висловлювати думку і слухати товариша. Завдання 1 — Як ти розумієш зміст поняття сильніший? — Чи можна сказати, що зміст поняття сильніший такий самий, як зміст поняття більше, менше? Завдання 2 — Порівняйте за змістом поняття більше, менше з поняттями ближче, вище, нижче. Що спільного, а що відмінного можна виділити у змісті цих понять? Учні висловлюють свою думку, пояснюють, у чому полягає їх точка зору, починаючи зі слів: «Я вважаю, що...», «оскільки», «...наприклад...». Узагальнюють думки (роблять висновки, починаючи зі слів: «Отже, таким чином...»). Учні мають усвідомити, що поняття більше, менше ми вживаємо, порівнюючи кількість предметів; поняття далі, ближче — відстань; вище, нижче — висоту (розмір). 2. Практична робота над завданнями підручника Робота в групах 1 група. Завдання 3. 2 група. Завдання 4. 3 група. Завдання 5. 4 група. Завдання 6. VI. Розвиток логічного мислення учнів Гра «Палички-складалочки» 1. Як перекласти дві палички так, щоб із двох трикутників утворилося три? 2. Забери одну паличку так, щоб із чотирьох квадратів утворилося три. 3.Завдання 8 (С. 28). VII. Підсумок Заняття | |
| |
Переглядів: 2696 | |
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка» |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Українська народна казка «Колосок» |
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п... |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Всього коментарів: 0 | |