Поняття більше, менше

Заняття 7

Тема: Поняття більше, менше

Мета: ознайомити учнів зі змістом понять більше, менше; навчити самостійно визначати певний порядок розміщення предметів, використовуючи зміст понять більше, менше обладнання: кольорові олівці, палички.

Хід Заняття

I. Організація учнів

II. Повторення вивченого про абстрактні поняття

 1. Турбота, загадка, тривога, каштан, лан, клумба, любов, страх, буква, цифра, Дніпро.

 — Які це поняття? — замислилась Галя,—

 Які з них абстрактні, конкретні, загальні?

 Чи є одиничні і збірні між ними?

 І ти поділися думками своїми.

 2.Завдання 7(С. 27).

III. Повідомлення теми й завдань Заняття

 Тетянка і Дмитрик у лісі гуляли,

 Тетянка і Дмитрик горіхи збирали.

 — У мене — найбільше, повнісінька банка,—

 Сміється до брата щаслива Тетянка.

 — Ні, — каже той, банку тримаючи в ручках маленьких,—

 У мене — у банці та ще й у кишеньках.

 (Олена Гриценко)

— У кого горіхів більше — у Тетянки чи у Дмитрика? Чому?

— Як ви зрозуміли поняття більше, менше?

IV. Ознайомлення з поняттями більше, менше

 1. Пояснення

На столі лежала книга, блокнот і зошит. Коли порахували сторінки, то стало відомо, що у блокноті їх менше, ніж у книзі, а у книзі сторінок менше, ніж у зошиті. В якому з цих предметів сторінок найменше (найменша кількість), а в якому — найбільше (найбільша кількість)?

Розв’язання

Ми знаємо, що перший предмет відрізняється від другого, а другий — від третього. Треба зробити висновок, чим перший предмет відрізняється від третього. Ми знаємо, що у блокноті сторінок менше, ніж у книзі, а в книзі їх менше, ніж у зошиті. З того робимо висновок, що найменше (найменша кількість) сторінок — у блокноті, а найбільше (найбільша кількість) — у зошиті.

Відрізки позначають кількість сторінок.

К. --------------

Б. ---------

З.

 2. розв’язання задачі

У КОГО СКІЛЬКИ НАКЛЕЙОК?

 У Сашка наклейок Більше, ніж в Андрійка.

 У Андрійка більше їх Трохи, ніж в Юрка.

 У Тараса менше їх,

 Ніж було в Андрійка,

 Але трохи більше,

 Аніж у Юрка.

С. ----------------

А.

Ю. ------

Т. ----------

Найбільше — у Сашка, найменше — у Юрка.

V. закріплення знань про поняття більше, менше

Технологія «Шкала думок»

1. Інтерактивна технологія

Сприяє розвитку критичного мислення учнів, дозволяє поглиблювати знання з даного питання. Учні вчаться висловлювати думку і слухати товариша.

Завдання 1

— Як ти розумієш зміст поняття сильніший?

— Чи можна сказати, що зміст поняття сильніший такий самий, як зміст поняття більше, менше?

Завдання 2

— Порівняйте за змістом поняття більше, менше з поняттями ближче, вище, нижче. Що спільного, а що відмінного можна виділити у змісті цих понять?

Учні висловлюють свою думку, пояснюють, у чому полягає їх точка зору, починаючи зі слів: «Я вважаю, що...», «оскільки», «...наприклад...». Узагальнюють думки (роблять висновки, починаючи зі слів: «Отже, таким чином...»).

Учні мають усвідомити, що поняття більше, менше ми вживаємо, порівнюючи кількість предметів; поняття далі, ближче — відстань; вище, нижче — висоту (розмір).

2. Практична робота над завданнями підручника

 Робота в групах

1 група. Завдання 3.

2 група. Завдання 4.

3 група. Завдання 5.

4 група. Завдання 6.

VI. Розвиток логічного мислення учнів

 Гра «Палички-складалочки»

1. Як перекласти дві палички так, щоб із двох трикутників утворилося

три?

2. Забери одну паличку так, щоб із чотирьох квадратів утворилося три.

 3.Завдання 8 (С. 28).

VII. Підсумок Заняття

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2644 | Рейтинг: 0.0/0
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра)
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ...
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму
Охорона природного довкілля
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]