Заняття 1 Тема: Поняття та його ознакиМета: дати уявлення учням про поняття та ознаки понять (колір, розмір, форму); формувати вміння вербалізувати наочний образ. Обладнання: ілюстративний матеріал, іграшковий мікрофон, аркуші паперу, кольорові олівці, палички для лічби. Хід Заняття I. Організація учнів Розташувати стільці по колу. Учні і вчитель сідають у такому порядку. учитель О учні II. Ознайомлення з підручником 1. Читання вірша О. Гриценко на С. 3 2. Розповідь вчителя про курс «Логіка» — Як від занять фізкультурою міцнішають ваші м’язи, так і від постійних тренувань у розв’язуванні різноманітних логічних задач, головоломок міцнішатиме ваш розум. Завдяки урокам з логіки ви навчитесь швидше думати й знаходити сміливі, а часом і несподівані розв’язки життєвих ситуацій. Більшість завдань пов’язана з тими чи іншими подіями, числами, малюнками. Перед розв’язуванням деяких із них потрібно ознайомитися з певними правилами, які полегшать пошук розв’язання. Логіка — наука про закони й форми правильного мислення. Іншими словами, логіка — це наука про міркування. Бажаю вам відчути радість творчості від мандрівки дивовижним світом логіки! III. Робота над темою Заняття 1. Ознайомлення з поняттями та його ознаками за допомогою вірша О.Гриценко (С. 6) — У повсякденному житті нас оточує багато різних речей. У логіці речі прийнято називати предметами. Наприклад, олівець, яблуко, квітка, дошка — це предмети. Предмети можуть відрізнятися або бути схожими один на одного. Якщо ми хоч раз бачили якийсь предмет, то вже можемо його уявляти — згадати його ознаки: розмір, колір, форму. А для цього досить лише почути назву цього предмета. 2. Закріплення знань про поняття Технологія «Мікрофон» Учні по черзі передають мікрофон і будують висловлювання про предмет, зображення якого демонструє вчитель. Учні вказують на розмір, колір, форму та інші ознаки предмета. Наприклад, лимон. 1-й учень. Лимон жовтого кольору. 2-й учень. Лимон кислий на смак. 3-й учень. Овальної форми. 3. Висновок Думка про предмет, виражена словом або словосполученням, — це поняття Людина — мисляча істота. Думки словами виражає. Про все, що бачить, чує, знає, Вона своє поняття має. Гра «Поміркуй» Мама каже: «Ти повір: Ласка, сину,— хижий звір!» Вірити я не хотів: Ласка ж — вияв почуттів! — Хто, по-твоєму, правий — мама чи син? Словом одним чи можливо, малята, Два або кілька понять називати? Ось кілька слів. Це маленька підказка. Ви поміркуйте над ними будь-ласка. Коса, ключ, край, зірка, місяць, ручка. Слово й поняття — те саме чи ні? Спробуйте відповідь дати мені: Ось кілька слів — поміркуйте над ними І поділіться думками своїми. Райдуга, веселка. Малюки, малята, діти. IV. Вправи і завдання, спрямовані на формування в учнів уміння знаходити спільну ознаку предметів Робота в парах Учні об’єднуються в пари. Працюють з підручником. Завдання 1. Спільною ознакою в усіх предметах є колір. Усі предмети жовтого кольору. Розфарбування малюнків. Завдання 2. Усі предмети зеленого кольору, крім кішки. V. Розвиток уяви учнів Завдання 3. Учні домальовують будинок і двір, квіти, дерева на свій розсуд. — Які поняття ти додаси до свого малюнка? Презентація картин Завдання 4. Підводимо дітей до висновку, що не можна дати однозначної відповіді: частіше людина нижча за дерево, але може бути й вищою (дерево маленьке — саджанець). Завдання 5. Самостійна робота. VI. Розвиток мислення учнів Завдання з паличками (С. 8) Педагог звертає увагу на друге завдання: з двох паличок можна скласти квадрат, не ламаючи паличок, тільки за умови, якщо покласти їх на край столу — дві палички будуть двома сторонами квадрата, а іншими двома сторонами буде кут столу. VII. Підсумок Заняття — Крейда, лисиця, букет квітів, речення — це поняття. Наведіть ще кілька прикладів понять. | |
| |
Переглядів: 2644 | |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка» |
Всього коментарів: 0 | |