Урок 118 Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання зв’язного висловлювання за ілюстрацієюМета: учити учнів складати розповідь за ілюстрацією; продовжити роботу щодо формування вміння відповідати на питання повною відповіддю; розвивати зв'язне мовлення учнів, формувати вміння будувати логічні висловлювання, активізувати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість, інтерес до матеріалу, що ви- вчається. Хід Уроку I. Організаційний момент Всі почули: дзень-дзелень? До роботи! Добрий день! II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів — яка зараз пора року? — Назвіть весняні місяці. — яка сьогодні погода? ВеСНА — Що з весною настає? — Сніг у полі розтає. — А чому то так буває? — Сонце його пригріває. — Що ж синіє на землі? — Ніжні проліски малі. — А що пнеться з-під листа? — То травичка вироста. — А над полем що бринить? — любий жайворон дзвенить. К. перелісна ВеСНяНІ КВІТи Весна-чарівниця, неначе цариця, наказ свій послала, щоб краса встала, і проліски, і травка, й зелена муравка, і кульбаба рясна, і фіалочка ясна — всі квіти весняні, веселі, кохані, з-під листя виходять, голівки підводять од сну зимового до сонця ясного! олена пчілка III. Визначення теми і задач уроку — Сьогодні ми будемо складати розповідь про весну за ілюстрацією. IV.Сприймання та усвідомлення нового матеріалу 1 Робота за ілюстраціями — розгляньте малюнки із зображенням пір року. — якої пори року бракує? (немає картинки зими.) — яка пора року настала? — яке небо навесні? — Що відбувається зі снігом і льодом навесні? — Про яку пору року ми говоритимемо? (про весну) — Приберіть зайві ілюстрації (літо, осінь). 2 Складання зв’язного тексту 1) Словникова робота. На дошці — опорні слова: весна, блакитне, високе, тане сніг, біжать струмки, на річках і озерах крижини, каламутна, темна, рибалки, лов-лять рибу, без листя, перелітні птахи. 2) Бесіда за ілюстрацією «Весна». Учні будують речення за змістом ілюстрації із зображенням весни, питаннями та опорними словами. — яка пора року настала? — яке небо навесні? — Що відбувається зі снігом навесні? — Що робить лід? — Що пливе по річці? — яка вода в річці? — Хто сидить на березі? — Що вони роблять? — які дерева? 3) робота в парах. — Доповніть речення (опора — на запитання, ілюстрацію, мовний матеріал). На дошці — текст з пропусками. Настала ... Небо навесні ..., ... . Сніг навесні ..., ... . Тане лід ... і ... . По річці пливуть ... На березі сидять ... Вони ... Дерева ... Прилітають ... 4) Переказ складеної розповіді. 5) Закріплення у мовленні опорних слів (показ учнями предметів і явищ природи на ілюстрації, повторення за вчителем мовних одиниць). 6) Повторний переказ тексту за ілюстрацією за допомогою питань та опорних мовних одиниць. Фізкультхвилинка V. Застосування отриманих знань 1 Самостійна робота у зошитах (записування розповіді з опорою на запитання) 2 Перевірка роботи Двоє—троє учнів читають розповідь, решта аналізують їх. 3 Робота в парах. Гра «Коректор» Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному. VI. Підсумок уроку — Що робили на уроці? — чого вчилися? — Про що складали розповідь? VII. Домашнє завдання Вивчити складену розповідь «Весна». | |
| |
Переглядів: 3512 | |
Листівка для Елзіка |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Сонце — джерело світла і тепла |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
Всього коментарів: 0 | |