Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання зв’язного висловлювання за ілюстрацією

Урок 118

Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання зв’язного висловлювання за ілюстрацією

Мета: учити учнів складати розповідь за ілюстрацією; продовжити роботу щодо формування вміння відповідати на питання повною відповіддю; розвивати зв'язне мовлення учнів, формувати вміння будувати логічні висловлювання, активізувати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість, інтерес до матеріалу, що ви- вчається.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

 Всі почули: дзень-дзелень?

До роботи! Добрий день!

II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів

— яка зараз пора року?

— Назвіть весняні місяці.

— яка сьогодні погода?

 ВеСНА

— Що з весною настає?

— Сніг у полі розтає.

— А чому то так буває?

— Сонце його пригріває.

— Що ж синіє на землі?

— Ніжні проліски малі.

— А що пнеться з-під листа?

— То травичка вироста.

— А над полем що бринить?

— любий жайворон дзвенить.

 К. перелісна

ВеСНяНІ КВІТи Весна-чарівниця, неначе цариця, наказ свій послала, щоб краса встала, і проліски, і травка, й зелена муравка, і кульбаба рясна, і фіалочка ясна — всі квіти весняні, веселі, кохані,

з-під листя виходять, голівки підводять од сну зимового до сонця ясного!

 олена пчілка

III. Визначення теми і задач уроку

— Сьогодні ми будемо складати розповідь про весну за ілюстрацією.

IV.Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1 Робота за ілюстраціями

— розгляньте малюнки із зображенням пір року.

— якої пори року бракує? (немає картинки зими.)

— яка пора року настала?

— яке небо навесні?

— Що відбувається зі снігом і льодом навесні?

— Про яку пору року ми говоритимемо? (про весну)

— Приберіть зайві ілюстрації (літо, осінь).

2 Складання зв’язного тексту

1) Словникова робота.

На дошці — опорні слова: весна, блакитне, високе, тане сніг, біжать струмки, на річках і озерах крижини, каламутна, темна, рибалки, лов-лять рибу, без листя, перелітні птахи.

2) Бесіда за ілюстрацією «Весна».

Учні будують речення за змістом ілюстрації із зображенням весни, питаннями та опорними словами.

— яка пора року настала?

— яке небо навесні?

— Що відбувається зі снігом навесні?

— Що робить лід?

— Що пливе по річці?

— яка вода в річці?

— Хто сидить на березі?

— Що вони роблять?

— які дерева?

3) робота в парах.

— Доповніть речення (опора — на запитання, ілюстрацію, мовний матеріал).

На дошці — текст з пропусками.

Настала ...

Небо навесні ..., ... .

Сніг навесні ..., ... .

Тане лід ... і ... .

По річці пливуть ...

На березі сидять ...

Вони ...

Дерева ...

Прилітають ...

 4) Переказ складеної розповіді.

 5) Закріплення у мовленні опорних слів (показ учнями предметів і явищ природи на ілюстрації, повторення за вчителем мовних одиниць).

 6) Повторний переказ тексту за ілюстрацією за допомогою питань та опорних мовних одиниць.

Фізкультхвилинка

V. Застосування отриманих знань

 1 Самостійна робота у зошитах (записування розповіді з опорою на запитання)

 2 Перевірка роботи

Двоє—троє учнів читають розповідь, решта аналізують їх.

 3 Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

VI. Підсумок уроку

— Що робили на уроці?

— чого вчилися?

— Про що складали розповідь?

VII. Домашнє завдання

Вивчити складену розповідь «Весна».

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3479 | Рейтинг: 0.0/0
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка»
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих...
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам...
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]