Урок № 10
Тема: «Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів».Мета: продовжувати вчити учнів працювати з природним матеріалом, створювати з нього природні вироби; удосконалювати вміння з’єднувати окремі деталі в готовий виріб; розвивати творчість і фантазію; виховувати любов до казок та бажання створювати красиві речі з природного матеріалу власними руками. Обладнання: шишки соснові та ялинові, жолуді, каштани, горіхові шкаралупки, шило, клей ПВА, пластилін, ножиці, сірникові палички, мох, зразки виробів, малюнок із зображенням лісу, фанерна підставка, малюнок лісовика. Тип уроку: комбінований. Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж. Хід уроку І. Організація класу: – Діти, на сьогоднішньому уроці ви опинитеся у казці. А казка ця про нашого зеленого друга. Послухайте загадку і відгадайте, про що вона. – Навесні веселить, Влітку холодить, Восени живить, Взимку гріє. (Ліс) II. Повідомлення теми і мети уроку: – Правильно, ця загадка про ліс. А чому ми вважаємо, що ліс — це наш зелений друг? (Пояснення учнів.) – Молодці! Ви багато знаєте про те, для чого потрібен нам ліс. Але разом з тим ви не повинні забувати правило друзів лісу: Багато лісу — не губи, Мало лісу — бережи, Немає лісу — посади. III. Засвоєння нових знань: 1. Казка про ліс: — А зараз послухайте обіцяну казку про ліс. Звучить тиха мелодія. Учитель читає казку Ю. Дмитрієва «Ліс». IV. Планування наступних дій, відбір матеріалів та інструментів: 1. Бесіда з учнями. – Давайте пригадаємо розповідь дідуся-лісовичка про те, що таке ліс. У цьому вам допоможе намальована художником картина. (Демонстрація картини) – З чого ми зробимо листяні дерева? – Правильно, з гілочок. А з чого можна зробити ялину? – Правильно, із соснових та ялинових шишок. 2. Послідовність виконання композиції. – Для цього потрібно вибирати розкриті шишки. Закріплювати їх на фанерній основі будемо за допомогою пластиліну та клею ПВА. Але, перш ніж їх прикріпити, потрібно продумати їх розміщення на основі. – Коли листяні та хвойні «дерева» будуть прикріплені до фанери, тоді й будемо виготовляти гриби. – З якого природного матеріалу можна виготовити гриби? – Правильно, з жолудів та каштанів. Розгляньте зразки, і ви побачите, що такі грибочки дуже схожі на справжні. – Щоб з’єднати шапочку з ніжкою, можна використати пластилін (демонструємо) або зробити це за допомогою з’єднувальної палички: в жолудях та каштанах обережно зробити шилом проколи, паличку покрити клеєм ПВА і вставити у підготовлені отвори, з’єднуючи деталі в готовий виріб. Одержані гриби за допомогою пластиліну прикріпити до фанерної основи біля зображень дерев. Після цього всю основу вкрити мохом — «травою». (Нагадую правила користування шилом. Учні вибирають природний матеріал і спочатку за зразком виготовляють гриби, а потім підбирають матеріал для «дерев» і викладають все це на фанерну основу. Після цього вкривають площину мохом.) 3. Фізкультхвилинка: V. Практична діяльність учнів – Я біжу, біжу по гаю, Я метелика спіймаю. А метелик не схотів — Геть від мене полетів. Я біжу, біжу, біжу, Я метелика зловлю. (Далі продовжується робота зі створення образів птахів, звірів та комах. Діти створюють вироби на основі розгляду таблиць-зразків та за власним задумом Попередньо опитую про їх задум і про те, з якого матеріалу вони будуть створювати вироби. За необхідності даю окремим учням поради щодо вибору матеріалу та способів з’єднання деталей) VII. Вербальне оцінювання та аналіз робіт: – Як ви гадаєте, що нам допомогло створити таку гарну композицію? (Старанність, колективна творчість, натхнення, почуття дружби у бажанні зробити гарний витвір власними руками тощо) VIII. Підсумок уроку: – Ось який чудовий вийшов у нас ліс! У ньому є все: дерева, гриби і тварини. Він стане окрасою нашого куточка живої природи. І ви повинні пам’ятати, що ліс потрібно берегти і виконувати правила його збереження. – Що нового ви дізналися на уроці? – Чому навчилися? Я вдячна вам за роботу на уроці! Ви молодці! | |
| |
Переглядів: 4910 | |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона... |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі... |
Всього коментарів: 0 | |