Урок 113 Тема: Узагальнення знань учнів за темою «Звуки і букви»Мета: узагальнити вивчений матеріал про звуки і букви; збагачувати словниковий запас учнів; формувати навички грамотного письма; виховувати любов до рідного краю. Хід Уроку I. Організаційний момент Учитель Добрий день, другий клас! Дуже рада бачить вас! Учні На урок прийшли ми знову І навчатися готові! II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії Ки Че Ба Ук щи їв єм ча ах пл /о/ткігї гц/ іс/ІЧЇі Агу Украінсі Від рідної землі віє теплом, від чужої — холодом. — Доберіть до слова Батьківщина споріднені слова. Визначте корінь. — які слова, близькі за значенням до слова Батьківщина, ви знаєте? — Скільки звуків у слові Батьківщина? Скільки букв? — чому кількість звуків і букв однакова в цьому слові, хоча знак м’якшення звука не позначає? — Скільки звуків і букв у словах Київ та Україна? чому букв менше, ніж звуків? — які ще букви можуть позначати два звуки? — У яких випадках букви я, ю, є, ї завжди позначають два звуки? Наведіть приклади таких слів. — А чи можуть дві букви позначати один звук? Наведіть приклади таких слів. — як ви розумієте зміст прислів’я? — Підкресліть у прислів’ї слова — назви ознак, протилежні за значенням. 2 Словникова робота 1) Гра «Загадки діда Буквоїда». — які голосні пропущено? — Запишіть утворені слова. м тр ср д н д лд т н ч т льз цьт трд т л 2) розгадування кросворда «Наголос». 1)Від хати до хати йде. А в хату не заходить. (стежина) 2)Холодна, біла, ліс оголила, Скувала річку, Струмок спинила. (Зима) 3)І великі, і малі Повдягалися в брилі, І дощу ці одноніжки Не бояться ані трішки. ліс — улюблений їх край. А як звуться, відгадай! (Гриби) 4)Бджілки-трудівниці Із різних квіток Збирають щоліта Смачненький... (медок). 5)я руда, низького росту, Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа — В них таке смачненьке м’ясо. Вовку-брату я сестриця, А зовуть мене. (лисиця). 6)Дуже товсті ноги маю, Тихо їх переставляю. Височезний я на зріст, Біля рота маю хвіст! (слон) 7)Понад річкою місток Виріс із семи стрічок. Та по ньому не піду, Бо ще у воду упаду. (Веселка) — яке слово вийшло по вертикалі? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми закріпимо вивчений матеріал про звуки і букви. IV. Узагальнення й Систематизація отриманих знань та вмінь Завдання 1 Прочитати українську абетку. яких літер бракує? Бб Вв Гг Ґґ Дд Жж Зз Йй Кк лл Мм Нн Пп рр Сс Тт Фф Хх Цц чч Шш Щщ — Скільки букв можуть позначати голосні звуки? — Назвіть букви, що позначають приголосні звуки. — яких звуків більше в українській мові — голосних чи приголосних? — чого більше в українській мові — приголосних звуків чи букв, що їх позначають? — яка буква завжди позначає два звуки? — яка буква позначає завжди м’який звук? — які букви можуть позначати по два звуки? — які букви позначають дзвінкі звуки? — які букви позначають глухі звуки? — Назвіть звуки, під час вимовляння яких струмінь повітря не натрапляє на перешкоду. — Назвіть кілька звуків, які б продовжили ряд: [з], [д], [дж], [б]. — Назвіть парні глухі звуки до таких дзвінких: [дз], [ґ], [з], [г]. — Назвіть парні тверді звуки до таких м’яких: [л], [т], [з], [р]. Завдання 2 робота в парах 1) Назвіть склади з м’якими приголосними в таких словах: тюлень, лисиця, ялина, тополя. 2) який одержимо склад, якщо м’який звук у ньому замінимо на твердий? (для, клю, день, нє, сльо) 3) який одержимо склад, якщо твердий звук у ньому замінимо на м’який? (пла, рук, глу, ле, тро) 4) Запишіть слова і позначте в дужках кількість звуків і букв у них (побудувати звукові моделі): сіль, дзьоб, маяк, бджола, щука, Юрась, льон. Завдання 3 Списати слова, вставляючи ь. Назвати одним словом. Олен □, рис □ , лос □ , ведмід— це... Кара^], окущ— це... Васил □ ко, ПетруШ , ІвасЛ — це... Фізкультхвилинка Завдання 4 Списати слова, поділяючи їх для переносу. Донька, опеньки, синька, пальма, пісенька, гайка, чайник, впіймав. Завдання 5 Зі слів кожного рядка скласти і записати речення. а) Опеньки, коло, ростуть, пеньків, восени; б) співала, пісеньку, доньці, мама. Завдання 6 Утворити слова за зразком. День пеньденьок опеньки Завдання 7 Списати слова, вставляючи пропущені букви. Поставити над словами наголос. С_годні, т_хкає, сл_зи, л_дяник, л_тчик, с_мий, бад_рий, в_сна, оз_рце, н_бесний, з_мовий, кал_ндар, дорі_ка, соло_кий. Завдання 8 Гра «порівняй!» Визначити кількість звуків у словах і поставити знаки <, >, =. Сіно = санирак □мак сон□дощ джміль щітка > кшкадзиґа □ мотив парта гора щит □ вуж□ нора щиглик гриб □ гістьдзіоник рак д мак лось □ ліс Завдання 9 Записати слова в алфавітному порядку. Горобина, льотчик, радість, автобус, веселка, світлячки, малина. V. Підсумок уроку. Рефлексія — Продовжити речення. • Слова складаються зі... (звуків). • Звуки на письмі позначаються .(буквами). • Букви ми(бачимо, читаємо, пишемо). • Букви бувають ... і ... (рукописні і друковані; великі і малі). • Звуки бувають ... і ... (голосні і приголосні; дзвінкі і глухі; м ’які і тверді). | |
| |
Переглядів: 4809 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Твої руки. Чутливість шкіри |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Всього коментарів: 0 | |