💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Узагальнення знань учнів за темою «Звуки і букви»

Урок 113

Тема: Узагальнення знань учнів за темою «Звуки і букви»

Мета: узагальнити вивчений матеріал про звуки і букви; збагачувати словниковий запас учнів; формувати навички грамотного письма; виховувати любов до рідного краю.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Учитель

Добрий день, другий клас!

Дуже рада бачить вас!

Учні

На урок прийшли ми знову І навчатися готові!

II. Актуалізація опорних знань

 1 Хвилинка каліграфії

Ки Че Ба Ук щи їв єм ча ах пл

/о/ткігї гц/ іс/ІЧЇі Агу Украінсі

Від рідної землі віє теплом, від чужої — холодом.

— Доберіть до слова Батьківщина споріднені слова. Визначте корінь.

— які слова, близькі за значенням до слова Батьківщина, ви знаєте?

— Скільки звуків у слові Батьківщина? Скільки букв?

— чому кількість звуків і букв однакова в цьому слові, хоча знак м’якшення звука не позначає?

— Скільки звуків і букв у словах Київ та Україна? чому букв менше, ніж звуків?

— які ще букви можуть позначати два звуки?

— У яких випадках букви я, ю, є, ї завжди позначають два звуки? Наведіть приклади таких слів.

— А чи можуть дві букви позначати один звук? Наведіть приклади таких слів.

— як ви розумієте зміст прислів’я?

— Підкресліть у прислів’ї слова — назви ознак, протилежні за значенням.

 2 Словникова робота

 1) Гра «Загадки діда Буквоїда».

— які голосні пропущено?

— Запишіть утворені слова.

м тр ср д н д лд т н

ч т льз цьт трд т л

 2) розгадування кросворда «Наголос».

1)Від хати до хати йде.

 А в хату не заходить. (стежина)

2)Холодна, біла, ліс оголила,

 Скувала річку,

 Струмок спинила. (Зима)

3)І великі, і малі Повдягалися в брилі,

 І дощу ці одноніжки Не бояться ані трішки. ліс — улюблений їх край.

 А як звуться, відгадай! (Гриби)

4)Бджілки-трудівниці Із різних квіток Збирають

 щоліта Смачненький...

 (медок).

5)я руда, низького росту,

 Хитра я і довгохвоста.

 На курей я вельми ласа —

 В них таке смачненьке м’ясо.

 Вовку-брату я сестриця,

 А зовуть мене. (лисиця).

6)Дуже товсті ноги маю,

 Тихо їх переставляю.

 Височезний я на зріст,

 Біля рота маю хвіст! (слон)

7)Понад річкою місток Виріс із семи стрічок.

 Та по ньому не піду,

 Бо ще у воду упаду. (Веселка)

— яке слово вийшло по вертикалі?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми закріпимо вивчений матеріал про звуки і букви.

IV. Узагальнення й Систематизація отриманих знань та вмінь

Завдання 1

Прочитати українську абетку. яких літер бракує?

Бб Вв Гг Ґґ Дд Жж Зз Йй Кк лл Мм Нн Пп рр Сс Тт Фф Хх Цц чч Шш Щщ

— Скільки букв можуть позначати голосні звуки?

— Назвіть букви, що позначають приголосні звуки.

— яких звуків більше в українській мові — голосних чи приголосних?

— чого більше в українській мові — приголосних звуків чи букв, що їх позначають?

— яка буква завжди позначає два звуки?

— яка буква позначає завжди м’який звук?

— які букви можуть позначати по два звуки?

— які букви позначають дзвінкі звуки?

— які букви позначають глухі звуки?

— Назвіть звуки, під час вимовляння яких струмінь повітря не натрапляє на перешкоду.

— Назвіть кілька звуків, які б продовжили ряд: [з], [д], [дж], [б].

— Назвіть парні глухі звуки до таких дзвінких: [дз], [ґ], [з], [г].

— Назвіть парні тверді звуки до таких м’яких: [л], [т], [з], [р].

Завдання 2

робота в парах

 1) Назвіть склади з м’якими приголосними в таких словах: тюлень, лисиця, ялина, тополя.

 2) який одержимо склад, якщо м’який звук у ньому замінимо на твердий? (для, клю, день, нє, сльо)

 3) який одержимо склад, якщо твердий звук у ньому замінимо на м’який? (пла, рук, глу, ле, тро)

 4) Запишіть слова і позначте в дужках кількість звуків і букв у них (побудувати звукові моделі): сіль, дзьоб, маяк, бджола, щука, Юрась, льон.

Завдання 3

Списати слова, вставляючи ь. Назвати одним словом.

Олен □, рис □ , лос □ , ведмід— це...

Кара^], окущ— це...

Васил □ ко, ПетруШ , ІвасЛ — це...

Фізкультхвилинка Завдання 4

Списати слова, поділяючи їх для переносу.

Донька, опеньки, синька, пальма, пісенька, гайка, чайник, впіймав.

Завдання 5

Зі слів кожного рядка скласти і записати речення.

а) Опеньки, коло, ростуть, пеньків, восени;

б) співала, пісеньку, доньці, мама.

Завдання 6

Утворити слова за зразком.

 День

 пеньденьок

 опеньки

Завдання 7

Списати слова, вставляючи пропущені букви. Поставити над словами наголос.

С_годні, т_хкає, сл_зи, л_дяник, л_тчик, с_мий, бад_рий, в_сна, оз_рце, н_бесний, з_мовий, кал_ндар, дорі_ка, соло_кий.

Завдання 8

Гра «порівняй!»

Визначити кількість звуків у словах і поставити знаки <, >, =.

 Сіно = санирак □мак сон□дощ джміль

щітка > кшкадзиґа □ мотив парта гора

 щит □ вуж□ нора щиглик

 гриб □ гістьдзіоник

 рак д мак лось □ ліс

Завдання 9

Записати слова в алфавітному порядку.

Горобина, льотчик, радість, автобус, веселка, світлячки, малина.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Продовжити речення.

 • Слова складаються зі... (звуків).

 • Звуки на письмі позначаються .(буквами).

 • Букви ми(бачимо, читаємо, пишемо).

 • Букви бувають ... і ... (рукописні і друковані; великі і малі).

 • Звуки бувають ... і ... (голосні і приголосні; дзвінкі і глухі; м ’які і тверді).

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 4809 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
Твої руки. Чутливість шкіри
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]