Урок 12 Тема. Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. Практична робота «Веселі восьминіжки»Мета: 1. Ознайомити з елементами паперопластики, удосконалювати навички й уміння роботи з папером, відкрити дитині нові можливості цього матеріалу. 2. Розвивати творчі й розумові здібності учнів, образне сприйняття й просторове мислення. 3. Виховувати почуття гордості за свою роботу й відповідальності за спільний результат. Обладнання: матеріали: кольоровий папір, білий папір, клей, ножиці, лінійка, олівець, альбом із шаблонами (с. 22—23); зоровий ряд: таблиця «Основні прийоми роботи з паперовою смужкою»; зразки об’ємних іграшок і створених із них композицій; літературний ряд: загадка. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. Сьогодні я запрошую вас у країну, де все: будинки, дерева, квіти, птахи, тварини, сонце — зроблено з паперу. Папір — дивний матеріал. — Згадайте, як називається вид роботи, коли ви вирізаєте з кольорового паперу робочу поверхню, промащуєте її клеєм і приклеюєте на фон? — З яких матеріалів, крім кольорового паперу, може виконуватися аплікація? III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Тепер трохи пофантазуйте й уявіть, як можна зробити аплікацію об’ємною — такою, що виступає над поверхнею тла. Ви зможете переконатися самі, що створити казковий світ з паперу зовсім нескладно. Ми побачимо, як найпростіша смужка в умілих руках може набути вигадливих форм, стати живою істотою. IV. Оголошення теми уроку Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з чудовим способом роботи з папером — паперопластикою. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Великі можливості криє в собі звичайна паперова смужка: з неї можна створити безліч об’ємних виробів. Особлива увага приділяється підготовці смужок до роботи, вони можуть бути різної довжини й ширини. (Учитель розповідає й показує на таблиці деякі принципи роботи з паперовою стрічкою.) Комбінуючи кільця, різні за розміром і шириною, можна створити низку дивовижних іграшок. Деталі (лапки, вушка, гребінець, хвостик) допомагають визначити образ іграшки. Готову іграшку можна доповнити деталями, додавши вуса, очі, бант тощо. З різнокольорових паперових стрічок легко виконати стилізовані зображення тварин і комах. VI. Практична робота 1. Виконання тренувальних вправ. На цьому етапі роботи учням пропонується декілька вправ на відпрацювання навичок роботи з папером у техніці паперопластики: складання, вирізання, гофрування, скручування паперової смужки. 2. Створення композиції «Веселі восьминіжки». Давайте спробуємо відгадати загадку. Чи рибина, чи тварина Прожива в морських глибинах? В неї є аж вісім ніг! Знають всі, то — ... (восьминіг). Напевно, багато хто з вас пам’ятає мультфільм про восьминіжок, яких залишили матусі, а татки мали за ними доглянути. Трапилася дуже кумедна історія: татусі переплутали своїх дітей, і лише мами змогли зрозуміти, де чия дитина. У природі восьминоги здатні змінювати свій колір залежно від кольору ґрунту дна, щоб стати непомітними для ворогів. От і вирішили малюки-восьминоги пожартувати над своїми татусями, вони почали змінювати своє забарвлення. Уявімо, якими стали наші веселі восьминіжки. Для цього візьмемо кольоровий папір світлих кольорів: рожевий, блакитний, світло-зелений, жовтий. Основним елементом композиції буде восьминіг. (Кожен учень виконує одного восьминога на площині.) — А чому його так називають? — З яких частин тіла складається восьминіг? Послідовність виконання завдань у техніці паперопластики. 1) Підготуйте одну смужку розміром 20 × 3 см — це тулуб восьминога — й чотири смужки розміром 1,5 × 20 см — це ногищупальця. 2) Трохи відступивши від краю, наклейте на широку смужку чотири вузькі, залишивши невеликі проміжки між ними так, щоб вони розміщувались упоперек відносно широкої. 3) Один кінець широкої смужки з’єднайте з іншим у кільце й подивіться, де розташовуватимуться очі й рот. 4) Намалюйте або наклейте очі, рот, підкрутіть щупальці ножицями. Восьминіг готовий! 5) Роботу можна доповнити деталями: вирізати водорості, зробити об’ємним каміння, для цього з сірого або коричневого паперу вирізаються округлені форми (як-от овал або круг), надрізаються ножицями до центру та склеюються). VII. Завершення уроку Демонстрація робіт учнів. Завдання на наступний урок: принести кольоровий папір, картон, клей, ножиці, фломастери. | |
| |
Переглядів: 2940 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків |
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Всього коментарів: 0 | |