Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. Практична робота «Веселі восьминіжки»

Урок 12

Тема. Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. Практична робота «Веселі восьминіжки»

Мета: 1. Ознайомити з елементами паперопластики, удосконалювати навички й уміння роботи з папером, відкрити дитині нові можливості цього матеріалу. 2. Розвивати творчі й розумові здібності учнів, образне сприйняття й просторове мислення. 3. Виховувати почуття гордості за свою роботу й відповідальності за спільний результат.

Обладнання: матеріали: кольоровий папір, білий папір, клей, ножиці, лінійка, олівець, альбом із шаблонами (с. 22—23); зоровий ряд: таблиця «Основні прийоми роботи з паперовою смужкою»; зразки об’ємних іграшок і створених із них композицій; літературний ряд: загадка.

Хід уроку

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

Сьогодні я запрошую вас у країну, де все: будинки, дерева, квіти, птахи, тварини, сонце — зроблено з паперу. Папір — дивний матеріал.

— Згадайте, як називається вид роботи, коли ви вирізаєте з кольорового паперу робочу поверхню, промащуєте її клеєм і приклеюєте на фон?

— З яких матеріалів, крім кольорового паперу, може виконуватися аплікація?

III. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

Тепер трохи пофантазуйте й уявіть, як можна зробити аплікацію об’ємною — такою, що виступає над поверхнею тла. Ви зможете переконатися самі, що створити казковий світ з паперу зовсім нескладно. Ми побачимо, як найпростіша смужка в умілих руках може набути вигадливих форм, стати живою істотою.

IV. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з чудовим способом роботи з папером — паперопластикою.

V. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

Великі можливості криє в собі звичайна паперова смужка: з неї можна створити безліч об’ємних виробів. Особлива увага приділяється підготовці смужок до роботи, вони можуть бути різної довжини й ширини. (Учитель розповідає й показує на таблиці деякі принципи роботи з паперовою стрічкою.)

Комбінуючи кільця, різні за розміром і шириною, можна створити низку дивовижних іграшок. Деталі (лапки, вушка, гребінець, хвостик) допомагають визначити образ іграшки. Готову іграшку можна доповнити деталями, додавши вуса, очі, бант тощо. З різнокольорових паперових стрічок легко виконати стилізовані зображення тварин і комах.

VI. Практична робота

1. Виконання тренувальних вправ.

На цьому етапі роботи учням пропонується декілька вправ на відпрацювання навичок роботи з папером у техніці паперопластики: складання, вирізання, гофрування, скручування паперової смужки.

2. Створення композиції «Веселі восьминіжки». Давайте спробуємо відгадати загадку.

Чи рибина, чи тварина

Прожива в морських глибинах?

В неї є аж вісім ніг!

Знають всі, то — ... (восьминіг).

Напевно, багато хто з вас пам’ятає мультфільм про восьминіжок, яких залишили матусі, а татки мали за ними доглянути.

Трапилася дуже кумедна історія: татусі переплутали своїх дітей, і лише мами змогли зрозуміти, де чия дитина.

У природі восьминоги здатні змінювати свій колір залежно від кольору ґрунту дна, щоб стати непомітними для ворогів. От і вирішили малюки-восьминоги пожартувати над своїми татусями, вони почали змінювати своє забарвлення. Уявімо, якими стали наші веселі восьминіжки. Для цього візьмемо кольоровий папір світлих кольорів: рожевий, блакитний, світло-зелений, жовтий.

Основним елементом композиції буде восьминіг. (Кожен учень виконує одного восьминога на площині.)

— А чому його так називають?

— З яких частин тіла складається восьминіг?

Послідовність виконання завдань у техніці паперопластики.

1) Підготуйте одну смужку розміром 20 × 3 см — це тулуб восьминога — й чотири смужки розміром 1,5 × 20 см — це ногищупальця.

2) Трохи відступивши від краю, наклейте на широку смужку чотири вузькі, залишивши невеликі проміжки між ними так, щоб вони розміщувались упоперек відносно широкої.

3) Один кінець широкої смужки з’єднайте з іншим у кільце й подивіться, де розташовуватимуться очі й рот.

4) Намалюйте або наклейте очі, рот, підкрутіть щупальці ножицями. Восьминіг готовий!

5) Роботу можна доповнити деталями: вирізати водорості, зробити об’ємним каміння, для цього з сірого або коричневого паперу вирізаються округлені форми (як-от овал або круг), надрізаються ножицями до центру та склеюються).

VII. Завершення уроку

Демонстрація робіт учнів.

Завдання на наступний урок: принести кольоровий папір, картон, клей, ножиці, фломастери.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (23.10.2013)
Переглядів: 2881 | Рейтинг: 2.0/1
Твої руки. Чутливість шкіри
Вирізування з паперу серветок, сніжинок
З чого все почалося
Водойми рідного краю
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]