💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. Практична робота «Веселі восьминіжки»

Урок 12

Тема. Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. Практична робота «Веселі восьминіжки»

Мета: 1. Ознайомити з елементами паперопластики, удосконалювати навички й уміння роботи з папером, відкрити дитині нові можливості цього матеріалу. 2. Розвивати творчі й розумові здібності учнів, образне сприйняття й просторове мислення. 3. Виховувати почуття гордості за свою роботу й відповідальності за спільний результат.

Обладнання: матеріали: кольоровий папір, білий папір, клей, ножиці, лінійка, олівець, альбом із шаблонами (с. 22—23); зоровий ряд: таблиця «Основні прийоми роботи з паперовою смужкою»; зразки об’ємних іграшок і створених із них композицій; літературний ряд: загадка.

Хід уроку

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

Сьогодні я запрошую вас у країну, де все: будинки, дерева, квіти, птахи, тварини, сонце — зроблено з паперу. Папір — дивний матеріал.

— Згадайте, як називається вид роботи, коли ви вирізаєте з кольорового паперу робочу поверхню, промащуєте її клеєм і приклеюєте на фон?

— З яких матеріалів, крім кольорового паперу, може виконуватися аплікація?

III. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

Тепер трохи пофантазуйте й уявіть, як можна зробити аплікацію об’ємною — такою, що виступає над поверхнею тла. Ви зможете переконатися самі, що створити казковий світ з паперу зовсім нескладно. Ми побачимо, як найпростіша смужка в умілих руках може набути вигадливих форм, стати живою істотою.

IV. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з чудовим способом роботи з папером — паперопластикою.

V. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

Великі можливості криє в собі звичайна паперова смужка: з неї можна створити безліч об’ємних виробів. Особлива увага приділяється підготовці смужок до роботи, вони можуть бути різної довжини й ширини. (Учитель розповідає й показує на таблиці деякі принципи роботи з паперовою стрічкою.)

Комбінуючи кільця, різні за розміром і шириною, можна створити низку дивовижних іграшок. Деталі (лапки, вушка, гребінець, хвостик) допомагають визначити образ іграшки. Готову іграшку можна доповнити деталями, додавши вуса, очі, бант тощо. З різнокольорових паперових стрічок легко виконати стилізовані зображення тварин і комах.

VI. Практична робота

1. Виконання тренувальних вправ.

На цьому етапі роботи учням пропонується декілька вправ на відпрацювання навичок роботи з папером у техніці паперопластики: складання, вирізання, гофрування, скручування паперової смужки.

2. Створення композиції «Веселі восьминіжки». Давайте спробуємо відгадати загадку.

Чи рибина, чи тварина

Прожива в морських глибинах?

В неї є аж вісім ніг!

Знають всі, то — ... (восьминіг).

Напевно, багато хто з вас пам’ятає мультфільм про восьминіжок, яких залишили матусі, а татки мали за ними доглянути.

Трапилася дуже кумедна історія: татусі переплутали своїх дітей, і лише мами змогли зрозуміти, де чия дитина.

У природі восьминоги здатні змінювати свій колір залежно від кольору ґрунту дна, щоб стати непомітними для ворогів. От і вирішили малюки-восьминоги пожартувати над своїми татусями, вони почали змінювати своє забарвлення. Уявімо, якими стали наші веселі восьминіжки. Для цього візьмемо кольоровий папір світлих кольорів: рожевий, блакитний, світло-зелений, жовтий.

Основним елементом композиції буде восьминіг. (Кожен учень виконує одного восьминога на площині.)

— А чому його так називають?

— З яких частин тіла складається восьминіг?

Послідовність виконання завдань у техніці паперопластики.

1) Підготуйте одну смужку розміром 20 × 3 см — це тулуб восьминога — й чотири смужки розміром 1,5 × 20 см — це ногищупальця.

2) Трохи відступивши від краю, наклейте на широку смужку чотири вузькі, залишивши невеликі проміжки між ними так, щоб вони розміщувались упоперек відносно широкої.

3) Один кінець широкої смужки з’єднайте з іншим у кільце й подивіться, де розташовуватимуться очі й рот.

4) Намалюйте або наклейте очі, рот, підкрутіть щупальці ножицями. Восьминіг готовий!

5) Роботу можна доповнити деталями: вирізати водорості, зробити об’ємним каміння, для цього з сірого або коричневого паперу вирізаються округлені форми (як-от овал або круг), надрізаються ножицями до центру та склеюються).

VII. Завершення уроку

Демонстрація робіт учнів.

Завдання на наступний урок: принести кольоровий папір, картон, клей, ножиці, фломастери.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (23.10.2013)
Переглядів: 2940 | Рейтинг: 2.0/1
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]